Gå til innhold

Kompis skal ha PC - greit oppsett?

Anbefalte innlegg

En kompis skal ha ny PC, til rundt 10k, ser denne grei ut?

Asus P5B

Corsair TWIN2X-6400 2 GB 2 x 1 GB) CL5

Intel Core 2 Duo E6400

Lian Li PC7BSCANDV2

Logitech OEM Ultra X

MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA

Nec AD-5170

Sapphire Radeon X1900 GT

Western Digital 400 GB RAID Edition 2

Trenger kun hovedkort, ram, cpu, tastatur, kabinett(+strømforsyning), dvd-brenner, skjermkort og harddisk.

Edit: Fjernet "spill-" fra "spill-PC", og la inn et komma. :)

Endret av Sipi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kompisen min skal se på mye hdtv, og trenger kun noe billig med nok av utganger, og støtte for h.264 hardware dekoding, noe x1900gt gjør. Har du tips til noe billigere evt. mer for pengene gi meg gjerne tips. Han spiller kun CS 1.6 - så trenger ikke noe monster-skjermkort.

Lenke til kommentar
Ser flott ut, men ville lagt litt mer i skjermkortet. F. eks. ett X1950Pro.

7563053[/snapback]

Nå er X1900GT og X1950Pro omtrent de samme kortene, liten ytelsesforskjell på disse to. Nå får man X1900GT til 1200kr på Komplett, så det er billig. Har samme kort bare fra PowerColor og er kjempefornøyd! Klokka det en del på GPU core slik at jeg får bedre ytelse. Dette kortet annbefales til den prisen! :thumbup:

~ Medion

Lenke til kommentar
X1900GT var faktisk mye billigere enn jeg trodde.

Nå han bare skal spille CS 1.6 er det jo ikke noe problem med ytelsen heller. Ser han mye HDTV kan ett kort med HDCP være en ide.

7563347[/snapback]

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320722 dette x1900gt har hdcp. Og det var en feiltakelse av meg å si at det var en spill-pc, kompisen poengterte dette da han leste førespost.

KriFos: Du får snakke om hvilken mus som er best i din egen tråd. Det var heller ikke vits å poengtere det med at det stod spill-PC.

Lenke til kommentar

Gode valg! Personlig har jeg ingen ting å si på det :thumbup:

Stemmer det de sier om X1900GT bare et par fps ytelsesforskjell det er snakk om og 10 Nm mindre produsjonsteknik på X1950Pro noe som medfører at det bruker litt mindre strøm og går kjøligere. X1900GT virker som om det er litt varmt. Når det gjelder flashing av kortet har jeg forstått det slik at det kun er noen av kortene som kan flashes "Pro" og ikke "XT"-utgaven av brikken. Det høres allikevel spennende ut det lille jeg har lest av det. Har samme typen skjermkort men har ikke prøvd å flashe enda. Mer om flashing av kortet kan leses her:

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=13191

"sikkert mange andre steder og"

God jul! :)

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...