Gå til innhold

Problem med prossesor AMD64x2 4600+


Leatherass

Anbefalte innlegg

Helt ny pc, acer ting med denne prossesoren. Bios er Phoenix et eller annet, og på advanced chipset features får jeg ikke opp de vanlige cpu innstillingene. Eneste jeg kan manuelt endre på er "Frame Buffer set" og "CPU frequency" Disse står på henholdvis "auto" som er 64M på "Frame Buffer set" og "200.0" på "Cpu Frequency"

 

Kan stille "FBS" til 256 om jeg endrer til manuel, og "CPU F" til 300.0 om jeg vil.

 

I windows står det at min cpu er 411 mhz, what to do?

 

takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt ny pc, acer ting med denne prossesoren. Bios er Phoenix et eller annet, og på advanced chipset features får jeg ikke opp de vanlige cpu innstillingene. Eneste jeg kan manuelt endre på er "Frame Buffer set" og "CPU frequency" Disse står på henholdvis "auto" som er 64M på "Frame Buffer set" og "200.0" på "Cpu Frequency"

 

Kan stille "FBS" til 256 om jeg endrer til manuel, og "CPU F" til 300.0 om jeg vil.

 

I windows står det at min cpu er 411 mhz, what to do?

 

takk for hjelp

7562926[/snapback]

 

jeg trur prossoren din skrur seg ned når den ikke jobber du kan jo eksprementere litt med CPU-Z og se om mhz går opp når du jobber ??

Lenke til kommentar
Helt ny pc, acer ting med denne prossesoren. Bios er Phoenix et eller annet, og på advanced chipset features får jeg ikke opp de vanlige cpu innstillingene. Eneste jeg kan manuelt endre på er "Frame Buffer set" og "CPU frequency" Disse står på henholdvis "auto" som er 64M på "Frame Buffer set" og "200.0" på "Cpu Frequency"

 

Kan stille "FBS" til 256 om jeg endrer til manuel, og "CPU F" til 300.0 om jeg vil.

 

I windows står det at min cpu er 411 mhz, what to do?

 

takk for hjelp

7562926[/snapback]

 

jeg trur prossoren din skrur seg ned når den ikke jobber du kan jo eksprementere litt med CPU-Z og se om mhz går opp når du jobber ??

7563048[/snapback]

 

 

ok, jeg gjorde det. Den står på corespeed 1005, og multiplier tingen på 5x. Så starter jeg WC3, da hopper den opp til 2.4ghz. Problemet er at når jeg spiller o.l så går den ned, slik at jeg lagger i spillet. Er det noen muligheter for å slå av denne styringen?

Lenke til kommentar
Gå i task manager og set affinity på spillet til kun 1 cpu (kjerne) når det kjører.

Det finnes programmer som kan kjøre det automatisk, men jeg husker dessvere ikke hva noen heter :hmm:

7563221[/snapback]

 

det står " operasjon ble ikke fullført, ingen tilgang" når jeg prøver å angi affinity

7563234[/snapback]

 

Sikker på att du har valgt riktig programfil?

Lenke til kommentar
Gå i task manager og set affinity på spillet til kun 1 cpu (kjerne) når det kjører.

Det finnes programmer som kan kjøre det automatisk, men jeg husker dessvere ikke hva noen heter :hmm:

7563221[/snapback]

 

det står " operasjon ble ikke fullført, ingen tilgang" når jeg prøver å angi affinity

7563234[/snapback]

 

Sikker på att du har valgt riktig programfil?

7563260[/snapback]

 

Ja, er vel neppe så mange andre som heter WAR3 :) kan prøve andre spill, vent litt

Lenke til kommentar
Gå inn i bios og skru av cool'n quiet. Bare herk hvis du skal overklokke. Og så finnes det en patch du kan legge inn slik at det ikke skal lagge i spill. Jeg finner den ikke igjen, noen?

7563269[/snapback]

 

 

i min bios har jeg ingenting som heter cool n quiet, dog har jeg noe som heter "smart fan" som er enabled, skru av den?

Lenke til kommentar
Gå i task manager og set affinity på spillet til kun 1 cpu (kjerne) når det kjører.

Det finnes programmer som kan kjøre det automatisk, men jeg husker dessvere ikke hva noen heter :hmm:

7563221[/snapback]

 

det står " operasjon ble ikke fullført, ingen tilgang" når jeg prøver å angi affinity

7563234[/snapback]

 

Sikker på att du har valgt riktig programfil?

7563260[/snapback]

 

fikk skiftet affinity på CS, men der sliter jeg med at alt går for bra.. skyter mye raskere, løper mye raskere o s v

Lenke til kommentar
Regner med det er Asus kort du har? A8N? Skal være C&Q en plass der da.

 

Edit: Det er en ferdigbygd maskin? Da er det ikke sikkert du har så mange valgmuligheter i bios. Men den fixen kan hjelpe uansett da.

7563298[/snapback]

 

ok, men holder det å resete bios med batteriet, slik at jeg får stilt på dette i bios?

Endret av arch--
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...