IgorLarionov Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Tenkte å kjøpe meg et hjemmekino+en stor tv. Har ikke så mye greie på hjemmekino, hva som er bra og ikke bra. Tenkte å bruke 10 000 kr og oppover på hjemmekino+ et stort tv på ca 40-50 tommer med bra bilde. Hvor er det lurest å kjøpe hjemmekino? på expert eller f.eks hifiklubben eller noe sånt som spesialierer seg mer på hjemmekino? Kan dere hjelpe meg? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Ikke kjøp noen av delene på expert, elkjøp ol! Du skal bruke fra 10.000,- og opp til hva? TV tips: Pioneer PDP-4270XA pappa kjøpte denne tven for ca 1.5 mnd siden og den er helt super!! Og høyttalere så er jo Fusion serien til Tannoy veldig bra. De har de hos Stereofil Hva med en Deon AVR-2307 reciver? Endret 23. desember 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
Tore Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 1. Hva er dine kriterier for hjemmekinoen... Eks: bass, ren lyd, fremtredende mellomtone. osv.. 2. Hvilken type musikk hører du på.? Eks. pop, metall, klasisk, tecno... 10.000 er litt lite, deler det på 5høyttalere, en sub, surroundforsterker, dvdspiller & kabler så blir det ikke så dyre komponenter.. Bra forslag til tv den pioneer'n... Lenke til kommentar
IgorLarionov Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Tenker mest at jeg ska ha lyden til dvdfilmer, samt ting jeg ser på tv,samt bruke det til playstation 2 og playstation 3 snart. Vil ikke høre på så mye musikk tror jeg. Det er mindre viktig. Lenke til kommentar
IgorLarionov Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Er plasma tv bra da? jeg trodde lcd tv var det beste. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Opp til 37" er LCD best og fra 37" og oppover er plasma best Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Det som er viktig angående TV er hva den skal brukes til. Skal du spille på den? Skal du koble pc'en til? Hvis du svarer ja på et av disse,så er det LCD-TV du bør kjøpe. Lenke til kommentar
IgorLarionov Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Det som er viktig angående TV er hva den skal brukes til.Skal du spille på den? Skal du koble pc'en til? Hvis du svarer ja på et av disse,så er det LCD-TV du bør kjøpe. 7568618[/snapback] Skal bruke den å spille wii og ps3 nå snart! da må jeg få meg lcd? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) da må jeg få meg lcd? Ja uten tvil. Spør også på AVforum,så vil du få samme svar. Edit: Hvis du skal opp i 20000 kr klassen,så kjøp en tv med 1920 x 1080 oppløsning (full-HD). For eksempel Samsung Hvis du skal ha et surroundanlegg som matcher tv'en svært bra,så ta en titt på KEF KHT3005. De høyttalerne ser ikke bare bra ut. Lyden er også svært bra. Hvor stor stue har du? Endret 26. desember 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 ... og dersom du skal koble til PC (feks HTPC) bør du glemme alt som har med Samsung - har jeg hørt. Lenke til kommentar
El chico Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 ... og dersom du skal koble til PC (feks HTPC) bør du glemme alt som har med Samsung - har jeg hørt. 7579333[/snapback] Hvorfor det? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hm... det har jeg glemt ut *leter ræva av meg* http://forum.team-mediaportal.com/guide_co...86.html?t=14886 Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 ... og dersom du skal koble til PC (feks HTPC) bør du glemme alt som har med Samsung - har jeg hørt. 7579333[/snapback] Det er vel strengt tatt å ta i litt. Det eneste F71 har problemer med er 2% overscan over hdmi og component. Du får full pixelmapping i 1080p via vga. Og hvis du er litt eventyrlysten så finnes det en firmware som ir deg 1:1 pixelmapping på hdmi og component også. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Hm... spennende. Hvordan laster man firmware til LCD-TV? Har ellers lest en del bra ting om Tatung (i blad og bl.a. her), men man får begrenset info ang. ting som 1:1 mapping. EDIT RE:Billig og bra skjermTatung 42" er et strålende valg. Jeg kjører den på Windows Media Center. Den gir 1:1 pixel mapping i 1920x1080. Strålende, gnistrende bilde. HD-innhold i 1080p er uovertruffent. Fjernkontrollen bruker jeg bare til å skru av og på tv'n - så den irriterer meg ikke i det hele tatt. Pluss for avtagbar høyttaler under. Fargene taper seg litt når man ser den fra vinkel/siden (bildet oppfattes som litt lysere), men innsynsvinkelen er ellers veldig bra. 31.01.2007 kl 21:08 | Endret 6. februar 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Man må ha en spesiell kabel og laste firmware inn via laptop. på denne siden finner du masse informasjon om f71b inkludert menyoppsett, service meny og brukeres favoritt-innstillinger. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Sony sin tv er bedre enn Samsung sin F71. Det kan du blant annet lese om i det siste Lyd & Bilde. Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Sony sin tv er bedre enn Samsung sin F71. Det kan du blant annet lese om i det siste Lyd & Bilde. 7889153[/snapback] I siste "What Hifi?" ble Samsungen kåret til vinner. Der var den i tillegg testet mot X (Toppmodellen)modellen til Sony. De synes bildet var ørlittgranne bedre på X'en en på 71b, men prisen på x modellen kunne ikke rettferdiggjøres. Samsungen skåret toppkarakterer på alt utenom lydkvalitet. I lyd og bilde sin test så har de testet på grunnlag av lik pris på Sony W2000 og Samsung F71, og dette stemmer jo ikke lenger. Per dags dato koster Samungen ca 4000,- mindre på billgste nettbutikk en Sonyen. Jeg har sett på begge modellene i butikk (mens de hadde samme pris), og fått lov til å fikle med innstillingene. Sonyen ser merkbart bedre ut med fabrikkinnstillinger enn Samsungen, men etter litt justering kunne jeg ikke bestemme meg for hvem som hadde best bilde. Dermed bestillte jeg den som så best ut, rent designmessig, og det er Samsungen (mener jeg da) Det at samsungen plutselig har stupt i pris var selvfølgelig en trivelig bonus, men ikke en del av min orginale avgjørelse. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329874 Fått VELDIG mye skryt. Har vistnok 1:1 pixel-mapping EDIT: Priaguiden https://prisguiden.no/product.php?v...productId=58463 Endret 10. februar 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Full HDklar 42" til 14k det er ikke galt as! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hadde uten tvil gått for denne, om jeg hadde råd. Lest en del på AV-forum, og det er bare thums-up. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå