Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ufullstendig SP2 installasjon - bootproblem

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg har prøvd å installere Service Pack 2, har det ikke gått an å boote etterpå, med unntak av i sikkermodus hvor jeg så har fått avinstallert SP2 igjen.

Fikk et tips om at dette kanskje kunne fikses med å flashe bios, så jeg flashet bios til den nyeste biosen, F15 (hovedkort: Gigabyte K8NSNXP S754), det fungerte fint.

Så jeg installerte SP2 igjen, men når statusen på installasjonen var: "Fullfører installasjonen", "Rydder filer", kom det opp at det hadde skjedd en feil, og jeg fikk beskjed om å sende feilmelding.

Startet PCen på nytt og det gikk selvfølgelig ikke an å starte opp, ikke en gang i sikkermodus.

Er det noen vei utenom å formatere harddisken og installere Windows på nytt?

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk endelig kommet meg inn på sikkermodus og fikk avinstallert SP2 igjen. Men når jeg prøvde å installere det igjen kom samme feilen opp under installasjon: "Det har oppstått et problem, og Service Pack 2 må lukkes".

Noen andre som har hatt et lignende problem og vet hvordan jeg skal få installert det skikkelig?

Lenke til kommentar

Jeg har et veldig lignende problem, det som skjer med meg er at pcen bare restarter under instaleringen og jeg kommer ikke inn på pcen igjen så jeg må formatere. Jeg har formatert 12 ganger hittiil pga det, og nå har jeg bare masse blåskjermer og problemer med pcen. Det jeg ville gjort er låne en cd av en kamerat som har XPSP2 med på cden, og bruke din cd key.

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar

Skal lage en slipstream og bruke den om jeg velger å formatere.. :) Har egentlig ikke så veldig lyst til det, men får vel gjøre det en gang i julen.

Men må si jeg synes det er veldig merkelig at SP2 ikke skal fungere på PCen, har jo fungert på alle andre PCer jeg har vært borti..

Lenke til kommentar

Prøvde å oppgradere ved å bruke en XP-cd med SP2 på, da gikk det ikke an å boote i det hele tatt, så jeg formaterte og la inn XP på nytt med SP2, da fungerte det.. :)

Men nå ble D:\ systemdisk.. :/ Går vel ikke an å fikse på det med mindre jeg formaterer igjen?

Lenke til kommentar
Prøvde å oppgradere ved å bruke en XP-cd med SP2 på, da gikk det ikke an å boote i det hele tatt, så jeg formaterte og la inn XP på nytt med SP2, da fungerte det.. :)

Men nå ble D:\ systemdisk.. :/ Går vel ikke an å fikse på det med mindre jeg formaterer igjen?

7568118[/snapback]

http://www.petri.co.il/change_system_drive..._windows_xp.htm

Tar forbehold om at jeg aldri har prøvd det selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...