Gå til innhold

Hvordan rotere en del av bildet?

Anbefalte innlegg

Hei. Og God Jul :)

Jeg lurer på om det er vanskelig å rotere en del av bildet. Det er litt vanskelig å forklare så jeg legger ved ett bilde.

Jeg ønsker å snu globusen slik at det man ser gjennom den kommer riktig vei. (Altså så skal jeg ta ett nytt bilde senere (har ikke stativet her nå) og da skal jeg først snu globusen så den kommer opp ned, og ta ett bilde. Deretter ønsker jeg i redigeringen å snu den så den kommer riktig vei igjen.

Hva skal man se etter i red.programmer for å gjøre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
incanus sin metode funker, men slik bildet er nå vil "verden" komme opp ned. Men gjør du som du sier og tar et bilde av globusen opp ned og deretter bruker metoden til incanus, burde det funke.

(Altså så skal jeg ta ett nytt bilde senere (har ikke stativet her nå) og da skal jeg først snu globusen så den kommer opp ned, og ta ett bilde. Deretter ønsker jeg i redigeringen å snu den så den kommer riktig vei igjen.
Lenke til kommentar

Elliptical marquee for å markere. Det ligg kanskje under rectangular marquee, heilt oppe til venstre i verktøyboksen. Klikk og hold på rectangular marquee for å få fram elliptical. Ikkje ver redd for å treffe skikkeleg med markeringa: Berre lag ein grov sirkel, og gå til Select --> Transform selection. Då kan du endre på forma og posisjonen til markeringa. Trykk enter for å godta endringa.

Free transform for å rotere: Trykk Ctrl + T for å aktivere det, som lar deg rotere, ved å halde pila litt utanfor det markerte området, slik at musepeikaren skifter til ei halvsirkelforma dobbeltpil.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...