Gå til innhold

Noen som har mulighet se over IRQ statusen min?

Anbefalte innlegg

Min HP Omnibook krangler fortsatt med firewire harddisken min. Jeg har prøvd det meste for at dette skla fungere, men uten resultat.

Les følgende:

Jeg kjører Win XP Norsk med SP.1

Jeg har følgende utstyr:

HP Omnibus 6100 standard levert fra HP med PIII 933 MHz, 256Mb SDRAM og 20 Gb HD

1 stk. Icecube med WD 120Gb/8Mb firewire harddisk

1 stk. Billionton Firewire PC Card

Problemet er:

Når jeg prøver å formatere Firewiredisken, så får jeg feilmelding om at dette ikke lar seg gjøre. Jeg ser disken i disken i diskmanager, men får kun slettet partisjonen etter en mislykket formatering.

Jeg har sjekket det jeg kan m.h.t. drivere, oppdateringer fra Windows, oppdatert BIOS, oppdatert Chipset fra Intel, testet Firewiredisken og Pc card mot andre maskiner, men resultat er det samme.

Jeg har søkt rundt på nettet etter andre med samme problem, men finner ingenting. Jeg har også søkt hos Texas Instruments som leverer brikkesettet i Card bussen, og det samme har jeg gjort hos Oxforford som leverer brikkesettet i firewireharddisken, også her uten særlig resultat.

Det som er litt merkelig er at jeg kan f.eks. formatere FW disken på en stasjonærmaskin med Win2K uten problemer, det samme kan jeg også på en Compaq Armada 700 med Win XP Pro med samme Pc card (jeg flytter over det jeg bruker i HP`n). Mellom disse to maskinene kan jeg "nappe" ut FW disken og bytte om hverandre uten at det oppstår problemer. Så fort jeg kobler FW disken og PC card til HP maskinen skjer det: FW disken blir uleselig, går jeg inn på diskbehandlig, så er ikke disken en NTFS partisjonering, og må dermed formateres på nytt. Som nevnt tidligere, så lar ikke dette seg gjøre på HP maskinen. Hvis jeg flytter FW disken til den stasjonære eller Compaq`n så er også NTFS partisjoneringen borte også der.

Hvis det er noen som har gode råd å gi i denne sammenhengen, så tar jeg imot disse med takk.

På forhånd takk!

P.S. Jeg har reinstallert Win XP Pro flere ganger både norsk og engelsk versjon.

Screenshot av IRQ oversikten: ##over 100k##

http://www.falang.no/downloads/bilder/irqkonflikt.jpg

##hold store bilder unna forumet##

[ Denne Melding var redigert av: desertglow på 2002-11-22 14:29 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svaret, men jeg har også gjort forsøk med partisjonering av disken. Jeg har delt den opp i forskjellige partisjoner både 60/60, 70/50 osv. men problemet er der fortsatt.

I mellomtiden har jeg snakket med HP`s helpdesk og der kunne de opplyse om at feilen ligger muligens i at jeg ikke har installert det medfølgende OS (altså Win2K OEM). Dette er et OS som er spesialtilpasset akkurat til HP Omnibus 6100. Den har jeg selvfølgelig ikke. For å fremskaffe denne måtte jeg i følge HP ringe England og bestille. Det er jo over alle støvelskaft at man ikke har denne i Norge. Hva gjør HP hvis andre er i samme situasjon.

Gratulerer HP, men det var nok det siste produktet jeg handlet fra dere. Snakk om service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...