Gå til innhold

Kan bass skade pcen?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et 5.1 surround annlegg. Nederst i pulten har jeg suben, og oppå pulten har jeg pcen sammen med skjermen. Også når suben dunker, rister jo pcen litt å. Hele pulten rister litt hehe. Men så lurte jeg på, kan dette skade pcen? Høres jo ikke helt bra ut at pcen driver å rister hele tiden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, nei skruene sitter bra ja. Jeg tenkte mer på at delene inni pcen rister. Når jeg ser på film og sånt liker jeg å ha bra med bass, og ellers når jeg hører på musikk og spiller oxo. Har noen plastikk knotter som fulgte med kabinnettet, så får prøve med de og se om de ihvertfall demper litt.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Det vil vel sikkert også hjelpe noe å putte spikes under subben. En annen ting som kanskje kan hjelpe er slike gummiknotter for å ha under vaskemaskiner (for å hindre at risting fra denne forplanter seg), enten under subben eller under PC'en.

Lenke til kommentar
Det vil vel sikkert også hjelpe noe å putte spikes under subben. En annen ting som kanskje kan hjelpe er slike gummiknotter for å ha under vaskemaskiner (for å hindre at risting fra denne forplanter seg), enten under subben eller under PC'en.

7562448[/snapback]

Vil jo ikke hjelpe spesielt med gummi under subben, da det er trykkbølgene som får bordet til å riste?

Lenke til kommentar

7562448[/snapback]

Vil jo ikke hjelpe spesielt med gummi under subben, da det er trykkbølgene som får bordet til å riste?

7563654[/snapback]

ta spikes under den.. (ser ut som pyramider)

Jeg har 4x15" her.. og hele skjermen rister haha

Lenke til kommentar

En harddisk skal tåle støt opp mot 10-15G (avhengig av merke og modell), og jeg tviler på at ristingen fra bassen klarer å påføre HD'ene dine såpass kraftige støt.

Du kan evt. montere spikes på sub'en (om mulig) eller sette HD'ene i gummi-oppheng. Da skulle mye av vibrasjonene være nøytralisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...