MrL Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hei, jeg har et 5.1 surround annlegg. Nederst i pulten har jeg suben, og oppå pulten har jeg pcen sammen med skjermen. Også når suben dunker, rister jo pcen litt å. Hele pulten rister litt hehe. Men så lurte jeg på, kan dette skade pcen? Høres jo ikke helt bra ut at pcen driver å rister hele tiden.. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Høres ikke spesielt bra for harddisken nei, men du må jo ha bassen relativt høyt hvis det er sant det du sier at hele pulten rister Lenke til kommentar
just_me Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) bare pass på at alle skruer inne i pc'n sitter godt med javne mellomrom (kontakter oxo) Endret 23. desember 2006 av just_me Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 får å få pcen til å ikke riste så mye, kan du eventuelt legge noen gummiknotter under, slik at de tar av for ristingen. Jeg gjorde dette, bare med gummi-legohjul, og det hjalp. Ble mye mindre risting i pcen, men alt gikk ikke bort. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 jeg har 2x 12" rockfordfossgate og hele huset rister (det er ikke kødd) og har ikke hatt noe problemer med pc'n av den grund, bare pass på skruer og kontakter så går det nokk bra Lenke til kommentar
MrL Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Okei, nei skruene sitter bra ja. Jeg tenkte mer på at delene inni pcen rister. Når jeg ser på film og sånt liker jeg å ha bra med bass, og ellers når jeg hører på musikk og spiller oxo. Har noen plastikk knotter som fulgte med kabinnettet, så får prøve med de og se om de ihvertfall demper litt. Endret 23. desember 2006 av Andreas045 Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Har noen plastikk knotter som fulgte med kabinnettet, så får prøve med de og se om de ihvertfall demper litt. 7561993[/snapback] ja, prøv med de. det kan hjelpe litt Lenke til kommentar
Flex Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det vil vel sikkert også hjelpe noe å putte spikes under subben. En annen ting som kanskje kan hjelpe er slike gummiknotter for å ha under vaskemaskiner (for å hindre at risting fra denne forplanter seg), enten under subben eller under PC'en. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det eneste jeg ville bekymret meg nevneværdig om ville vært harddisken. Da ville jeg prøvd strikkoppheng Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det vil vel sikkert også hjelpe noe å putte spikes under subben. En annen ting som kanskje kan hjelpe er slike gummiknotter for å ha under vaskemaskiner (for å hindre at risting fra denne forplanter seg), enten under subben eller under PC'en. 7562448[/snapback] Vil jo ikke hjelpe spesielt med gummi under subben, da det er trykkbølgene som får bordet til å riste? Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det vil vel sikkert også hjelpe noe å putte spikes under subben. En annen ting som kanskje kan hjelpe er slike gummiknotter for å ha under vaskemaskiner (for å hindre at risting fra denne forplanter seg), enten under subben eller under PC'en. 7562448[/snapback] Vil jo ikke hjelpe spesielt med gummi under subben, da det er trykkbølgene som får bordet til å riste? 7563654[/snapback] ta spikes under den.. (ser ut som pyramider) Jeg har 4x15" her.. og hele skjermen rister haha Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 spikes gjør ikke noe på subwoofere... kun på diskanter eneste jeg kan tenke med hjelper er harddisker i O-ringer eller evt. henge omm hele pcen med gummifester hadde vært fett... Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hvis du ikke er spesielt opptatt av utseendet til pcen kan du sette den på en bit med slik skumgummi som man finner i billige madrasser (det gule materialet) Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det skal veldig mye bass over en lang tid til for å skade harddisken. Det kan eventuelt være smart å sette harddisken(e) i gummibeholdere (vet ikke hva det heter ) Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 En harddisk skal tåle støt opp mot 10-15G (avhengig av merke og modell), og jeg tviler på at ristingen fra bassen klarer å påføre HD'ene dine såpass kraftige støt. Du kan evt. montere spikes på sub'en (om mulig) eller sette HD'ene i gummi-oppheng. Da skulle mye av vibrasjonene være nøytralisert. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Kjenner en som klarte å riste løs IDE-kablen til harddisken. Men da sto riktignok pcen rett oppå suben med doble 18" så blir jo litt større. Men som sagt over her, skruer og kontakter kan ristes løs så skader vel ikke å holde et øye med det hvertfall. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 klart at man kan jo riste i filler kabinett, hovedkort og det som er, men jeg tror dine ører går LEEEEEEENGE før det hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå