Gå til innhold

Problemer med klokking fra windows

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et EVGA nforce 680i SLI hovedkort, og med det fulger programmet nTune som man kan bruke til å stille på alle mulige innstillinger som minnetimings, FSB volt osv. Når jeg installerte driverne til kortet ville denj ikke la meg stille på FSBen i det hele tatt, men etter en oppdatering av alle driverne og nTune, kunne jeg stille p ådet meste, i tillegg til FSB, men når jeg trykker på "Apply" så får jeg den feilmeldingen som er på screenshotet som er lengre nede. Denne kommer uansett hvor lite eller hvor mye jeg stiller FSBen. Noen som vet en måte å fikse dette, så jeg kan klokke litt fra windows og?

Takker for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer lengre enn meg ihvertfall. Har samme HK og bruker samme program, men når jeg trykker på "Juster Hovedkort Innstillinger" så lukker den bare programmet. Ett annet spørsmål som kunne vært interresant er:

Finnes det noen andre programmer som gjør at man kan overklokke fra Windows?

Lenke til kommentar
Sabla mye volt på cpu og minnet du har :ermm:

7571275[/snapback]

Den er feil ;) i BIOS står den på 1.43250. (mener jeg) og minnet skal ha 2.1 volt for 800 Mhz og 4-5-4-15. Det trenger ca. så mye for å kjøre stabilt på den frekvensen. (det er ikke så veldig bra minne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...