Gå til innhold

Radeon X1950XT bra saker?

FCW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X1950 Pro har 36 "pixel shader processor" , 8 "Vertex shader" og 8 "geometry pipelines"

X1950XT har 48 "pixel shader processor" , 8 "Vertex shader", Link til X1950Pro , Link til X1950XT Bruker HIS som referanse, har hatt et X1950Pro derfra i litt over ei uke, liker kjøleren til HIS (IcQ3), kjøler godt (til mitt bruk) 37 grader på GPU nå (surfing) sitter i T-skjorte så rommet med PC'en er ikke "steinkaldt" og "varmlufta" fra kortet blir leda ut av kabinettet :thumbup:

Fikk mitt kort fra østsida av Oslofjorden (PCUtstyr), litt lavere pris :thumbup: XT korta har litt flere "pixel shadere" så de kan vel "gi litt mer" enn Pro korta med hensyn til FPS / "poeng" i 3D Mark.

Lenke til kommentar

kjøpte nettop dette kortet,(x1950xt) og det scorer ihvertfal utrolig mye bedre i 3dmark tester og sånt enn mitt gamle x800xl kort gjorde.

men jeg har ikke fått testet ordentlig i spill enda for prosessoren min klarer ikke mer og den holder igjen så jeg ikke får utnytta skjermkortet noe bra. (3200+)

f.eks oblvion vil ikke kjøre i det hele tatt, bare masse lagg, men det er pga jeg har instalert en hel hau med mods som øker grafikken, og jeg er sikker på at skjermkortet klarer det, men at cpu holder det igjen.

men en ting som er negativt med det er at det er utrolig svært og tungt, det står bøyd i pc'n, det er en bagatell men likevel.

en ting til som er viktig å vite er at du får ikke med noen 6-pin kontakt til kortet så det må du kjøpe utenom, for kortet trenger egen strømkontatk fra psu.

Lenke til kommentar
Vurderer et X1950pro kort nå .. For så å senere oppgradere til et dx10 kort i 2007 eller 2008.. bør jeg vente til romjula / nyåret med å bestille? Kommer vel mange tilbud? ;)

7570973[/snapback]

Kjøpte selv dette hos komplett for få dager siden på tilbud til 1495,-

Lenke til kommentar

jeg for jo snart mitt evga geforce 7900GTX SOC som scorer "mye" høyere enn ati's x1950xt... plasser 2 evga i sli, å sett opp x1950xt i cf så slår evga den med rundt 1000 - 2000 3dmark, men dette spurs om pc specsa dine er gode nok...nytter ikke med evga + amd 1500+ serien(som ligger på 1.3 GhZ(mammas pc)). da blir gpu sterkere enn cpu(husk at dette går uansett ikke!!) men har aldri likt ati...tok meg 3100 kr å få skaffa meg evga 7900gtx soc, som bare finnes i tyskland, polen, italia, usa(en butikk) ebay + + + + men du bestemmer hva du vil ha..lykke til!

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329670

hva med det? =)

7571570[/snapback]

Kikka nett på en test av HIS X1650XT "turbo", i noen tester blei det slått av et GT7600 i andre omvendt - "totalseier" gikk til GT7600 kortet pga. lavere pris og totalt noen få prosent bedre "score" i testene - HIS kortet kosta vel 20%-30% mer - for de som ville bytte kjøler for et mer stillegående skjermkort burde de heller gå for HIS kortet som kjøler godt og er stille fra "fødselen" :thumbup: var også en konklusjon. Her er testen

Lenke til kommentar

Grattis Leaf....

Jeg lider enda valgets kvaler :cry:

x1950 Pro eller XT?

Hos Gpureview er det flest som er fornøyd med "performance" til Pro. XT har bedre spesifikasjoner.

Hva bør legges vekt på??

Er som nevnt bare noen få hundrelapper i forskjell :)

FCW

edit: oops...var visst bare marginal forskjell i performance vurdering, men dog.

Endret av FCW
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg kommer til å bli fornøyd.. Det er ikke så veldig mye som skiller de kortene, eller. Tross alt er dx10 kort på vei inn, så jeg personlig skjønner ikke vitsen med å bruke alt for mye penger på et dyrt kort som kun støtter dx9

7579245[/snapback]

Du har et meget godt poeng der. I disse dager lønner det seg å kjøpe et mellomklasse DX9 kort, som man eventuelt har til de første litt rimligere DX10 kortene kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...