Gå til innhold

Xbox360 ripet GeOW cden min

fox

Anbefalte innlegg

Idag spilte jeg GeOW, men fikk meldning at cden kunne ikke leses. Så fant jeg ut at xbox360maskinen min har ripet GeOW cden min, nå er cden helt ubrukelig. Den er helt ødelagt med to svære riper.

Hva skal jeg gjøre? Ringe og kreve å få ny av microsoft?

Mvh Fox aka André

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem er distrubitøren av GoW i Norge?

De fleste distrubtiører pleier å ha en policy på at hvis du sender inn et spill som er oppripet, sammen med en liten forklaring på hvordan det skjedde, og en liten bønn på at du så gjerne vil spille det fantastiske spille.

Så får du en ny CD/cover tilbake. Det er min erfaring, og jeg har sendt inn over 7 forskjellige spill, både til EA, og Novalogic.

Lenke til kommentar

Vel.. Den er litt vrien, siden dette er strømbrudd som verken er Spillet sitt eller 360 sin skyld. Men et uhell rett og slett så har ingen av dem et ansvar på og fikse det for deg. Men synes nå at dem burde være greie siden det er JUL i morgen...

Hørt med butikken du kjøpte den i? Kansje dem kan hjelpe deg? Surt er det altså..

Lenke til kommentar

jeg har forstått det slik at strømbruddet skjedde mens han spillte? Hvis ikke det er tilfelle veit jeg ikke. Men er det så er det godt mulig strømbruddet lagde en ripe siden den plutselig fikk en stopp. Kansje laseren ble overbelasta eller noe..

Edit: leifer, møkkajobb tastatur

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Nei, fant ut at det skjedde før strømbruddet.. Noe rart med maskinen, jaja.. Men jeg fikk ihvertfall byttet, TAKK TIL ELKJØP STORO SOM REDDET MIN JUL :)

Alastor, når du leser det. Kan du si til Erik at han er min julenisse-konge!

Lenke til kommentar

Godt det ordnet seg, og stjerne i boka til Elkjøp. Den lokale Elkjøp butikken (Arendal) er nå blitt meget bra på spill, de har i det siste hatt alle de hotte titlene inne på releasedagen til langt bedre priser enn konkurrentene. Kjøper alt av spill der nå...

Var innom en Spaceworld butikk på sørlandet ifbm julehandelen, og der var standardprisen på X360 spill kr 649. Galskap. Oi, ble litt offtopic men...

Lars

Lenke til kommentar
Sånn som skjer når man flytter på konsollen med DVD i det.

Når skal folk lære?

7562673[/snapback]

Folk som deg irriterer meg fælt!!

Folk som tror at andre er så dumme og flytter maskin rundt med dvd inni! Tror du at jeg er så dum? Klapp igjen, jeg flytter ALDRI maskinen med dvd inni. Har aldri gjort det med PS1, PS2, dreamcast, gamecube og nå xbox360

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Enig med Fox.

Dette har skjedd med meg også, og jeg har IKKE vært i nærheten av maskinen når den har vært på. Jaja, maskinen min er i hvertfall i Tyskland, men spillet er det verre med. Verken EBGames eller MS vil gi meg nytt.

Var kjekt å spille GoW de 48 timene det tok før discen ble ulesbar.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Akkurat det samme skjedde med meg. Hadde boxen i vertikal posisjon mens jeg spilte GoW, og var ikke borti den i det hele tatt men spillet fikk allikevel 2 store riper i seg. Spaceworld er vrange og nekter å gi meg nytt spill, og MS er selvfølgelig umulige å ha med å gjøre. moralen ser ut til å være: IKKE handle på Spaceworld ettersom andre folk i lignende posisjon har fått byttet spillet i andre butikker. Og jeg kommer alltid til å spille med maskinen i horisontal posisjon fra nå av.

Lenke til kommentar

M$ er tragisk, alle veit.. MErkelig at det er M$ som lager GeOW, de skal jo ha ikke ingen problem å sende nytt dvd. Samme som EA..Det er synd at EAgames lager dritt spill for det meste, men de gir deg ihvertfall nytt spill om du sender ødelagt dvd til dem..

Lenke til kommentar

ja, det er forbanna irriterende. Og det som på mange måter er mest surt er at man betaler jo for utvikling, markedsføring, distribusjon osv, selve disken koster dem jo så godt som ingenting å erstatte. Så det gjør det ekstra surt. :cry:

Har oblivion nå på xboxen som fungerer fint liggende, og det er veldig kult, men må si at jeg tviler på at jeg blir kunde hos hverken Spaceworld eller MS neste gang jeg skal kjøpe noe elektronisk å more meg med. Fraværende service hos begge parter.

Endret av djanni83
Lenke til kommentar

Fikk samme problem med min "R:6 Vegas" her om dagen. Plutselig fikk jeg opp feilmelding at disc`en var uleselig, og måtte renses. Tok den ut av driven på xboxen, og da var den full av riper. Og nei jeg har ikke rørt xboxen min med spillet inni, hverken med xboxen på eller av. Surret litt rundt på forumene på xbox.com og kom fram til dette innlegget: 360 Randomly Scratches Discs

Det finnes også mange innlegg om samme problem flere steder på forumet.

Og i følge microsoft support er forklaringen på problemet at det sitter et kjøleelement el lignende i nærheten av disc spillern som lager riper i discene, ved vibasjoner av xbox360 . Det kan være f.eks ved berøring/vibrasjon av maskin mens den går (slik som forklart tidligere i tråden), eller ved vibrasjon innvendig grunnet overbelastning av selve maskinen. Til og med blir du advart mot vibrasjon grunnet høy lyd fra stereoanlegg eller tv, og blir rådet til å holde den unna støyende lydkilder som kan forårsake vibrasjon. Merkelig at problemet ikke har blitt rettet opp av microsoft da xbox360 fremdeles var på teststadiet?

Var i hvertfall på elkjøp i dag, og kjøpte med ett Disc Repair Pro kit så får vi se om "R:6 Vegas" er oppe og går i løpet av kvelden :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...