Tafsen Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 I fjord jul hadde eg en brann i pc'n min der skjermkort kabinett og strømforsyning(+vannkjøling) iallfall blei øydelagt. No har hovedkortet låge i kjelleren i eit år og har fått litt antydning til rust på seg enkelte plasser. Eg tenkte eg skulle kjøpe nytt kabinett og strømforysing pluss skjermkort for å sjå om eg kunne få maskina opp og gå igjen. Men det eg lurer på er om rusta har noko å sei? Lenke til kommentar
Beo Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 I fjord jul hadde eg en brann i pc'n min der skjermkort kabinett og strømforsyning(+vannkjøling) iallfall blei øydelagt. No har hovedkortet låge i kjelleren i eit år og har fått litt antydning til rust på seg enkelte plasser. Eg tenkte eg skulle kjøpe nytt kabinett og strømforysing pluss skjermkort for å sjå om eg kunne få maskina opp og gå igjen. Men det eg lurer på er om rusta har noko å sei? 7560952[/snapback] Hallo, korrosjon er jo drepen på printkort, rust er jo neste trinn!! kan virke, men lite sansynlig..... Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 No har ikkje eg sett rust på sjølve printkortet enda, det eg ser litt på skruer, batteri og dei tinge som alle tilkoblingane er pakka inn i (LAN, lyd tastatur osv) Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Du kan prøve, men jeg frykter at ting ikke fungerer.... Vann+ kretskort = au Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det er ikke til å annbefale, rust kan føre til kortsluttning som igjen kan føre til at resten av komponentene du har tilkoblet kan gå føyken. ~ Medion Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Den starta i 2 sekunder også slo den seg av igjen. Ville den gjort det visst den var øydelagt? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ja. Det kan den lett gjøre.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 På et hovedkort er de fleste printbaner lagt under et belegge med et eller annet stoff (vet ikke hva, men det er dette stoffet som gir den røde/blå/grønne fargen). Dette hindrer at selve lederene blir skadet. Det er derfor veldig tvilsomt at litt korrosjon skal skal selve printkortet. At maskinen ikke funker kan være hva som helst, prøv å gå igjennom standard debug. Fjern alle unødvendige komponenter. Men.. ehm.. brann i kabinettet? Vil nå tro at det har tatt knekken på hovedkortet heller. Lenke til kommentar
larsipaaan Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Regner med du fikk igjen på forsikringa ;P Kjøp deg nytt gutt, da dette tvilsomt vil fungere. Lenke til kommentar
nosto Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 fjern rusten med elektro rens.og kort vil nok funke.med det var før du starta det på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå