Gå til innhold

Er rust farlig på data komponenter?

Anbefalte innlegg

I fjord jul hadde eg en brann i pc'n min der skjermkort kabinett og strømforsyning(+vannkjøling) iallfall blei øydelagt. No har hovedkortet låge i kjelleren i eit år og har fått litt antydning til rust på seg enkelte plasser. Eg tenkte eg skulle kjøpe nytt kabinett og strømforysing pluss skjermkort for å sjå om eg kunne få maskina opp og gå igjen.

Men det eg lurer på er om rusta har noko å sei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I fjord jul hadde eg en brann i pc'n min der skjermkort kabinett og strømforsyning(+vannkjøling) iallfall blei øydelagt.  No har hovedkortet låge i kjelleren i eit år og har fått litt antydning til rust på seg enkelte plasser.  Eg tenkte eg skulle kjøpe nytt kabinett og strømforysing pluss skjermkort for å sjå om eg kunne få maskina opp og gå igjen. 

Men det eg lurer på er om rusta har noko å sei?

7560952[/snapback]

Hallo, korrosjon er jo drepen på printkort, rust er jo neste trinn!!

kan virke, men lite sansynlig.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På et hovedkort er de fleste printbaner lagt under et belegge med et eller annet stoff (vet ikke hva, men det er dette stoffet som gir den røde/blå/grønne fargen). Dette hindrer at selve lederene blir skadet. Det er derfor veldig tvilsomt at litt korrosjon skal skal selve printkortet.

At maskinen ikke funker kan være hva som helst, prøv å gå igjennom standard debug. Fjern alle unødvendige komponenter.

Men.. ehm.. brann i kabinettet? Vil nå tro at det har tatt knekken på hovedkortet heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...