7r Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Hvilket minne skal jeg velge til Abit_ic7-max3 hovedkortet? Har altså hovedkortet fra før med 2 Twinmos 512Mb-kort, PC3500 (eller var det PC3200?). Tenkte å oppgradere til 2-4 Gb RAM. Kan jeg kjøre DDR2-minne på kortet mitt, og vil jeg ha noe nytte av det? Endret 24. desember 2006 av 7r Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Beklager. Et hovedkort støtter ikke begge typer ram sammtidlig, altså det støtter Enten DDR eller DDR2. Støtter det en av typene så går det heller ikke ann å bytte ut denne typen ram for den andre og du må holde deg til den gamle typen. Ditt hovedkort støtter kun DDR, så du får nesten finne deg flere DDR brikker, det beste er å kjøpe av samme spesifikasjoner som du allerede har. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 jeg så i profilen din... ABIT IC7 MAX3 var HK ditt.. etter hva jeg kan forstå støtter det KUN ddr(1) du har tråkka litt på foten din om du har kjøpt ddr2. for den passer bare ikke.. hadde vert lettere å hjelpe deg om du opplyste om ossen hk du hadde i POSTEN. Lenke til kommentar
7r Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) hadde vert lettere å hjelpe deg om du opplyste om ossen hk du hadde i POSTEN. 7560867[/snapback] Vel, jeg tok meg nå tid til å sette inn en link, da... Men hva med hastigheten på minnet, den må vel stå i forhold til prosessoren? Er ikke sikker på om jeg har PC3500 eller PC4000.... Jeg har ihvertfall denne prosessoren: P4 2,8 GHz, 800 FSB, 478-socket Forresten er vel dette noe å satse på: Corsair DDR400? Endret 24. desember 2006 av 7r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå