Gå til innhold

Ukens tilbud komplett.no 17'' LCD

venomzorg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dumme meg :|

men på testen på hw.no står det tco99,

på komplett står det tco95.

har dette så mye å si?

Men jeg er "gamer" jeg spiller mye spill.

er LCD skjermer greie å spille på?

det lagger ikke ellernoe tull?

[ Denne Melding var redigert av: venomzorg på 2002-11-22 09:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-22 09:08, skrev venomzorg:

dumme meg :|

men på testen på hw.no står det tco99,

på komplett står det tco95.

har dette så mye å si?

Så vidt jeg kan se, har Komplett to versjoner, en hvit og en sølvfarget. Den hvite er TCO99-godkjent. Grunnen til at den sølvfargede ikke er det, er sannsynligvis at rammen er for mørk, noe som visstnok skal skape anstrengende kontraster. Jeg tror ikke dette er noe å bry seg om, bildekvaliteten vil uansett være den samme.

En annen ting er at jeg ville ha holdt meg langt borte fra en skjerm som får så dårlig testomtale som denne. Ta en titt i forrige nummer av PC World Norge, hvis du vil ha en mer utførlig beskrivelse enn den som TV2 presenterte.

Lenke til kommentar

Begynner å lure på om TV2 og PCWorld ikke har kjørt skjermen i 1280x1024 der skjermen er i sitt ess, det jeg har sett av Hansol skjermen er i alle fall meget bra... Man bør kjøre på anbelfalt oppløsning, hvis ikke kan bildet bli dårlig.

[ Denne Melding var redigert av: klure på 2002-11-22 13:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-22 09:02, skrev Prog_Kick:

Men den har tapt testen i Tv2 hjelper deg...personlig så stoler jeg MYE mer på hw.no enn tv2 selv om det var pcworld...

Det jeg lurer på er om DVI vil ha mye å si på ytelsen/bildekvaliten?

DVI har endel å si!

DVI gjør at hvert pixsel får riktig farge, når du bruker samme oppløsning som skjermen.

Hvis du bruker Den analoge inngangen tar skjermen å digitaliserer sinalet på nytt og da kan det oppstå feil. -> Feil farge på feil pixel. Dette gjør at det ofte vil se ut som litt uskarptbilde.

Anbefaler på det sterkeste DVI, hvis du har DVI på skjermkortet da.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-22 13:46, skrev klure:

Begynner å lure på om TV2 og PCWorld ikke har kjørt skjermen i 1280x1024 der skjermen er i sitt ess, det jeg har sett av Hansol skjermen er i alle fall meget bra... Man bør kjøre på anbelfalt oppløsning, hvis ikke kan bildet bli dårlig.

Jeg velger å tro, etter å ha lest PC World i ca. 10 år, at redaksjonen der ikke er befolket av en gjeng med tullinger som ville finne på å teste LCD-skjermer i feil oppløsning.

Det betyr ikke at jeg ukritisk tror at alle testvinnere i PC World er det beste man kan få. Men når et produkt får så dårlig omtale som dette, ser jeg ikke noen grunn til å vurdere å kjøpe det.

Forresten er testen kommet på nettet nå. Les omtalen av Hansol, og sammenlign mot f.eks. Samsung-skjermene. Høres det ikke ut som en god idé å slenge på et par tusenlapper til for å få et så mye bedre produkt?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-22 14:56, skrev Njaal[NOR]:

DVI har endel å si!

DVI gjør at hvert pixsel får riktig farge, når du bruker samme oppløsning som skjermen.

Hvis du bruker Den analoge inngangen tar skjermen å digitaliserer sinalet på nytt og da kan det oppstå feil. -> Feil farge på feil pixel. Dette gjør at det ofte vil se ut som litt uskarptbilde.

Neineinei. Forskjellen mellom analog og DVI vil varierer med kvaliteten på DACen på skjermkortet. Med en god DAC, vil du neppe merke særlig forskjell, iallefall ikke på "små" skjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...