pcf Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Noen som vet om et bra og helst veldig billig kort for å ta opp video ("capture") til datamaskin? Jeg skal overføre en del gamle VHS-opptak fra familieselskap og lignende, og trenger et kort/boks til min Dell laptop. Så det beste hadde vært et PCMCIA-, USB- eller FireWire TV/capture-kort. Eventuelt - har noen et kort som jeg kan aller nådigst få låne (evnt. leie billig) i en uke eller to? Jeg er i Oslo, og trenger det bare til denne tingen. Så det er litt kjedelig å kjøpe det, liksom. Takker for alle svar og hint! Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg hekter meg på her. Kunne trengt noe lignende. TV-kort, med en sånn mulighet hadde vært flott! Lenke til kommentar
rsidny Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg hekter meg på her. Kunne trengt noe lignende. TV-kort, med en sånn mulighet hadde vært flott! 7580285[/snapback] Har lite greie på dette, men har ikke allle TV-kort Coax-inngang da? Tror det er mulig å overføre VHS til PC via alle tv-kort? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Mye mulig, jeg aner ikke. Derfor jeg spør. Lenke til kommentar
AOe Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Personlig har jeg i min stasjonære maskin et geforce 7800 gt med en slags vivo funksjon hvor jeg kan koble på både s-video og composit video. Lyden kjører jeg gjennom lydkortets line in. Så stappes alt inn i pinacle studio 10 Hva med å skaffe seg en stue pc eller noe liknende med skjermkort med vivo-funksjon. Da kunne du jo i tillegg til å kunne spille inn familie videoene, se på dem i stua etterpå... Mulig jeg ikke er til hjelp, men men.... Lenke til kommentar
april55 Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Noen som vet om et bra og helst veldig billig kort for å ta opp video ("capture") til datamaskin? Jeg skal overføre en del gamle VHS-opptak fra familieselskap og lignende, og trenger et kort/boks til min Dell laptop. Så det beste hadde vært et PCMCIA-, USB- eller FireWire TV/capture-kort. Eventuelt - har noen et kort som jeg kan aller nådigst få låne (evnt. leie billig) i en uke eller to? Jeg er i Oslo, og trenger det bare til denne tingen. Så det er litt kjedelig å kjøpe det, liksom. Takker for alle svar og hint! Send alt til meg isteden og få det billig og bra! Mvh video-digital.no Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 (endret) Hasr tidligere brukt et Pinnacle-kort (PCI) som jeg ikke husker navnet på i farta. God kvalitet men et mareritt å få til å fungere ordentlig. Spesielt på x64-maskiner. Fungerer heller ikke med Pinnacle Studio, ironisk nok. Bestilte nettopp denne: https://www.ebay.com/itm/High-Quality-Mini-Portable-HD-USB-2-0-Port-HDMI-Monitor-Video-Capture-Card-F3T0/283025670216 Håper det gjør susen. Har sett resultat fra andre relativt billige kina-enheter som har gjort en meget bra jobb. Edit: Glemte å nevne at jeg allerede har AV-HDMI-omformer med god kvalitet. Endret 13. oktober 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
daruu Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Etter å ha prøvd flere stk fra eBay som ikke funket kjøpte jeg det her fra jula. https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/hjemmeelektronikk/datatilbehor/usb-kabler-og-adaptere/videoopptaksadapter-til-vhs-kassettband-001690/ Det funker faktisk veldig bra, gjør alt det skal! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. juli Del Skrevet 4. juli Kom fram til denne tråden ved google-søk. Har brukt et Dazzle 100 sikkert 10 år + gammelt. Har fungeret bra fram til Win 11, da er det kluss å få tak i drivere som fungerer ordentlig. Noen tips om hva som fungerer på win 11? Nyere Dazzle eller noen andre? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå