Gå til innhold

Bra "capture"-kort for VHS-overføring?

pcf

Anbefalte innlegg

Noen som vet om et bra og helst veldig billig kort for å ta opp video ("capture") til datamaskin?

Jeg skal overføre en del gamle VHS-opptak fra familieselskap og lignende, og trenger et kort/boks til min Dell laptop. Så det beste hadde vært et PCMCIA-, USB- eller FireWire TV/capture-kort.

Eventuelt - har noen et kort som jeg kan aller nådigst få låne (evnt. leie billig) i en uke eller to? Jeg er i Oslo, og trenger det bare til denne tingen. Så det er litt kjedelig å kjøpe det, liksom. :)

Takker for alle svar og hint!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hekter meg på her. Kunne trengt noe lignende. TV-kort, med en sånn mulighet hadde vært flott!

7580285[/snapback]

Har lite greie på dette, men har ikke allle TV-kort Coax-inngang da? Tror det er mulig å overføre VHS til PC via alle tv-kort?

Lenke til kommentar

Personlig har jeg i min stasjonære maskin et geforce 7800 gt med en slags vivo funksjon hvor jeg kan koble på både s-video og composit video. Lyden kjører jeg gjennom lydkortets line in. Så stappes alt inn i pinacle studio 10

Hva med å skaffe seg en stue pc eller noe liknende med skjermkort med vivo-funksjon. Da kunne du jo i tillegg til å kunne spille inn familie videoene, se på dem i stua etterpå... :hmm:

Mulig jeg ikke er til hjelp, men men.... :tease:

Lenke til kommentar
  • 11 år senere...

Noen som vet om et bra og helst veldig billig kort for å ta opp video ("capture") til datamaskin?

Jeg skal overføre en del gamle VHS-opptak fra familieselskap og lignende, og trenger et kort/boks til min Dell laptop. Så det beste hadde vært et PCMCIA-, USB- eller FireWire TV/capture-kort.

Eventuelt - har noen et kort som jeg kan aller nådigst få låne (evnt. leie billig) i en uke eller to? Jeg er i Oslo, og trenger det bare til denne tingen. Så det er litt kjedelig å kjøpe det, liksom. smile.gif

Takker for alle svar og hint!

Send alt til meg isteden og få det billig og bra!

Mvh video-digital.no

Lenke til kommentar

Hasr tidligere brukt et Pinnacle-kort (PCI) som jeg ikke husker navnet på i farta. God kvalitet men et mareritt å få til å fungere ordentlig. Spesielt på x64-maskiner. Fungerer heller ikke med Pinnacle Studio, ironisk nok.

Bestilte nettopp denne: https://www.ebay.com/itm/High-Quality-Mini-Portable-HD-USB-2-0-Port-HDMI-Monitor-Video-Capture-Card-F3T0/283025670216

Håper det gjør susen. Har sett resultat fra andre relativt billige kina-enheter som har gjort en meget bra jobb.

Edit: Glemte å nevne at jeg allerede har AV-HDMI-omformer med god kvalitet.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Kom fram til denne tråden ved google-søk.

Har brukt et Dazzle 100 sikkert 10 år + gammelt. Har fungeret bra fram til Win 11, da er det kluss å få tak i drivere som fungerer ordentlig.

Noen tips om hva som fungerer på win 11? Nyere Dazzle eller noen andre?  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...