Gå til innhold

Hvordan beregner jeg forholdet "RAM:CPU"-frekvens

Anbefalte innlegg

Flere steder på forumet nevnes det at CPU og RAM frekvensene bør stå i forhold til hverandre når man klokker for at man skal få best mulig ytelse.

Noen som gidder forklare meg litt nærmere hva dette egentlig er og går ut på og ikke minst hvordan jeg beregener det?

Skal klokke e6600 med Corsair PC6400 ddr2 minne (noen som vet hvordan jeg kan finne ut latencyen på rammen? 4-5-5-12 etc?) på et ASUS p5wdg2 ws pro kort....

har 2x x1950xtx kort i CF hvis det har noe å si...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingen ekspert selv, men mener at man burde sette divideren på 1:1, altså at ram og FSB er lik, (266 : 266 som standard) dette fordi rammen din kan gå til 800, noe som med en e6600 skulle tilsi 3,6 GHz. kommer du dit kan du bare slakke av latencyen på rammen litt samtidid som du setter opp volten litt til.

For og finne latencyen på ramen kan du gå til den (net)butikken du kjøpte den av og sjekke der, hvis de ikke har de specsa der må du fortelle oss litt mer om den, er det 512 eller 1024 brikker, er det XMS eller TWIN2X eller dominator?

sjekk: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10605 (skal være pc 6400 ram avdelingen til kompett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...