Gå til innhold

Hvordan koble til internett i Windows 98?

Anbefalte innlegg

Som emnet sier, lurer jeg altså på hvordan man kobler seg til internett med Windows 98. Når jeg klikker på Explorer-ikonet får jeg opp en tilkoblingsguide som jeg får svært lite ut av. Den skal kobles opp til et lokalt nettverk, hvor den andre pcen har Windows XP installert.

Er det noe annet som skal installeres etter en ren Windows 98-installasjon for å koble seg til? Er rimelig grønn på dette området, så om det er nødvendige opplysninger eller lignende som mangler, er det bare og spørre. :)

Endret av Madrigal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må sansynligvis ha driver til nettverkskortet. Windows 98 har veldig få drivere til nettverkskort, deriblandt mangler driver til Realtek, som de fleste kort er basert på. Når en driver er installert kobler den til automatisk med DHCP, men gir ingen beskjed om det, bare en feilmelding under oppstart om den feiler.

Merk, du bør, må sansynligvis reboote etter å ha installert driver.

Lenke til kommentar

Flott, det var faktisk ikke verre enn det. Har tilgang til internett nå. :)

Men har selvfølgelig fortsatt problemer.. Jeg kan ikke laste ned skjermdriveren min fra ati.com, og jeg har heller ikke tilgang til windows update. Noen forslag? Har ikke lagt inn Internet Explorer 6 enda, kan det være det som er problemet?

Edit: Installerte Explorer 6 nå og det ser ut som at det ordner seg nå.

Endret av Madrigal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...