Bear^ Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Tja, hva kan man vel si? I en ubalansert verden som i dag vinner en konsoll kun på ren kraft og grafikk fremfor noe annet. Det er litt sårt og irriterende at store sider nå plutselig skal snu totalt om og dømme Wii nedenom og hjem fordi den ikke sporte god grafikk. Jeg for min del har aldri koset meg så mye med en launch title som jeg har gjort med Zelda: TP (ja, den kom først til Wii før den kom til GC så jeg anser den som en launch title til Wii, vennligst ikke kommenter). Jeg har heller aldri levet meg så inn i spill som jeg har gjort med Wii, noe som er så uhorvelig morro at det er ubeskrivelig. For min del er Wii en vinner, og jeg vet ikke om jeg gidder å investere i en konsoll som kun sporter ny fin grafikk. Jeg bruker ikke konsollen som mediasenter, det bruker jeg PCen til, jeg spiller ikke av DVDer på konsoller for DVD avspilling suger jetmotor, min mening, på konsoller og ikke trenger jeg å innstallere Linux på konsollen min for det har jeg på PCen min, gjennom Virtual Machine. Så hva har vel PS3 egentlig å tilby meg? Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 IGN...sukkNår de greier å si at PS3 sin launch var "unimpressive", og Wii sin lanserte til "massive mainstream applause" og klage på at en SPILLkonsoll "can't even play normal DVDs", og kåre PS3 til vinneren, det sier jo litt om hvilken "spill"side vi har med å gjøre. Latterlig. Kjøper virkelig en spillkonsoll for å spille. Ingen jeg vet kjøper spillkonsoller for å se på filmer. 7560011[/snapback] Da vet du om 1 nå! Har aldri eid noen DVD spiller, bruker nå 360, og xbox før det! Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Nå er det lenge siden jeg har tatt noe IGN har skrevet seriøst, men må si jeg reagerte litt på dette sitatet om PS3-lanseringen sammenliknet med Xbox 360: Though the launch software hasn't blown anyone away, the 360's launch titles were equally unimpressive, and the system will certainly mature. Dette sier vel egentlig det meste om integriteten til IGN. Her er karakterene de ga til lanseringstitlene til 360: Madden 06 - 8.0 Kameo - 8.4 Project Gotham Racing 3 - 8.8 Tony Hawk American Wasteland - 8.3 Need for Speed Most Wanted - 8.0 Condemned - 8.7 Quake 4 - 8.1 Geometry Wars - 8.0 Peter Jacksons King Kong - 8.0 Perfect Dark Zero - 8.4 Call of Duty 2 - 9.0 Elleve titler med karakter åtte eller høyere, altså elleve titler som er vel verdt å spille. På lanseringsdagen til en konsoll. I følge IGN er dette altså en "unimpressive launch line-up". Jaja, man glemmer tydeligvis fort hos IGN... Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Nå er det lenge siden jeg har tatt noe IGN har skrevet seriøst, men må si jeg reagerte litt på dette sitatet om PS3-lanseringen sammenliknet med Xbox 360: Though the launch software hasn't blown anyone away, the 360's launch titles were equally unimpressive, and the system will certainly mature. Dette sier vel egentlig det meste om integriteten til IGN. Her er karakterene de ga til lanseringstitlene til 360: Madden 06 - 8.0 Kameo - 8.4 Project Gotham Racing 3 - 8.8 Tony Hawk American Wasteland - 8.3 Need for Speed Most Wanted - 8.0 Condemned - 8.7 Quake 4 - 8.1 Geometry Wars - 8.0 Peter Jacksons King Kong - 8.0 Perfect Dark Zero - 8.4 Call of Duty 2 - 9.0 Elleve titler med karakter åtte eller høyere, altså elleve titler som er vel verdt å spille. På lanseringsdagen til en konsoll. I følge IGN er dette altså en "unimpressive launch line-up". Jaja, man glemmer tydeligvis fort hos IGN... 7741036[/snapback] Uh-oh.. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Elleve titler med karakter åtte eller høyere, altså elleve titler som er vel verdt å spille. På lanseringsdagen til en konsoll. I følge IGN er dette altså en "unimpressive launch line-up". Jaja, man glemmer tydeligvis fort hos IGN... 7741036[/snapback] Er ikke 8 rundt gjennomsnittskarakter på IGN? Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Er ikke mange spill som får dårlige karakterer på ign ja Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Elleve titler med karakter åtte eller høyere, altså elleve titler som er vel verdt å spille. På lanseringsdagen til en konsoll. I følge IGN er dette altså en "unimpressive launch line-up". Jaja, man glemmer tydeligvis fort hos IGN... 7741036[/snapback] Er ikke 8 rundt gjennomsnittskarakter på IGN? 7741225[/snapback] Jo det er vel kanskje det. Men det sier jo forsåvidt like mye om IGN. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jo det er vel kanskje det. Men det sier jo forsåvidt like mye om IGN. 7741265[/snapback] Jeg sluttet vel å stole på de etter de sa Eternal Darkness tok rundt 50 timer å spille gjennom og at man kunne lage sine helt egne spells(Rundt 25 timer, og man kan bare spellene er laget på forhånd, og det er få av dem), og klaget på at det ikke fantast noen måte å snu i PN03 på(Snu knappen står i manualen), hadde ikke ett ord om lengden(Tar rundt 2 timer ved første gjennomspilling), og nevnte ikke et ord om de fantastiske sluttbossene. Det siste er vel det værste eksempelet, for det peker mot at de har brukt under en time på å anmelde spillet, og ikke engang lest manualen. Fantastisk journalistikk. Lurer også på hvorfor ALLE deres "eksklusive" anmeldelser får over 8.5. Hmmm... bestikkelser, noen? Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Nå er det lenge siden jeg har tatt noe IGN har skrevet seriøst, men må si jeg reagerte litt på dette sitatet om PS3-lanseringen sammenliknet med Xbox 360: Though the launch software hasn't blown anyone away, the 360's launch titles were equally unimpressive, and the system will certainly mature. Dette sier vel egentlig det meste om integriteten til IGN. Her er karakterene de ga til lanseringstitlene til 360: Madden 06 - 8.0 Kameo - 8.4 Project Gotham Racing 3 - 8.8 Tony Hawk American Wasteland - 8.3 Need for Speed Most Wanted - 8.0 Condemned - 8.7 Quake 4 - 8.1 Geometry Wars - 8.0 Peter Jacksons King Kong - 8.0 Perfect Dark Zero - 8.4 Call of Duty 2 - 9.0 Elleve titler med karakter åtte eller høyere, altså elleve titler som er vel verdt å spille. På lanseringsdagen til en konsoll. I følge IGN er dette altså en "unimpressive launch line-up". Jaja, man glemmer tydeligvis fort hos IGN... 7741036[/snapback] Spørs om Sony har gitt litt penger under bordet til IGN. Ellers så er karakter 8 elendig i følge IGN Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 PS3 vs WII http://video.google.com/videoplay?docid=-9...38&q=ps3+vs+wii Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Ja, og en spesial utviklet grafikk motor som er laget kun til ps3, vil nok bli mye arbeid å gjøre om til å kjøre på Wii også. Det vil kanskje komme final fantasy til wii men hovedserien vil nok fortsette på ps3. 7564541[/snapback] Er som du sier.. FF: Chrystal Chronicles - The Crystal Bearers... kommer til Wii.. Det er bekreftet.. FF: XIII... kommer til PS3.. Det er også bekreftet.. Jeg skal iallefall ha begge, for FFXII er et nyyydelig spill... så, det er bare å håpe på at de 2 neste blir like bra! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Tja, hva kan man vel si? I en ubalansert verden som i dag vinner en konsoll kun på ren kraft og grafikk fremfor noe annet. Det er litt sårt og irriterende at store sider nå plutselig skal snu totalt om og dømme Wii nedenom og hjem fordi den ikke sporte god grafikk. 7572854[/snapback] Eehm, så det har ikke slått deg at PS3 også er en spillekonsoll på lik linje med Wii, men bare har god grafikk i tillegg? PS3 har motion sensing, selv om den langt i fra er på lik linje med den på Wii så er det allikevel noe nytt innen gaming. Jeg er selv ganske skuffet over Wii sånn utenom Zelda, Wii sports og kontrollene. Syns absolutt ikke den er spesielt billig. Det er klart at de har skapt mye blest og fått mye bra omtale på folkemunne nå i det siste, men jeg er egentlig allerede lei en del av sportene på Wii Sports. Selvsfølgelig er jeg imponert over det nintendo har fått til. Jeg så jo morfar ganske engasjert i boksing på julaften. Men det er så feil som du kan få det og si at PS3 vant bare på grafikk og ren kraft. Maskinen har tross alt motion sensing (langt fra like god som den på Wii), blu-ray (og alle de mulighetene det gir, trenger vel ikke nevne de), linux, god grafikk og mye kraft, gode spill og mye mer. Ikke vær så partisk. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Ser at Linux blir dradd frem i hver bidige PS3 sammenhenger. Er dette virkelig noe mannen i gata overhodet bryr seg om da? Er selvfølgelig noen med intresse for dette, men for de som vil spille gode spill og slikt Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Ser at Linux blir dradd frem i hver bidige PS3 sammenhenger. Er dette virkelig noe mannen i gata overhodet bryr seg om da? Er selvfølgelig noen med intresse for dette, men for de som vil spille gode spill og slikt 7741940[/snapback] Homebrew er vel brukt av mange. Vet ikke om Ola Nordmann bryr seg så mye, men om det blir lagt opp til at det ikke blir vanskelig å laste ned fine programmer/spill så ser jeg ikke bort fra at Ola kommer til å kjøpe et par spill. Lenke til kommentar
opsahle Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Som man sier i statene.. "You can't spell ignorant slut without IGN" :-) Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Ser at Linux blir dradd frem i hver bidige PS3 sammenhenger. Er dette virkelig noe mannen i gata overhodet bryr seg om da? Er selvfølgelig noen med intresse for dette, men for de som vil spille gode spill og slikt 7741940[/snapback] Nei, men det er et sabla bra tiltak, og forhåpentligvis kan det faktisk transformeres til noe "mannen i gate" bryr seg om, siden Linux er ett langt mer likanes alternativ til OS som Windows. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Nei, men det er et sabla bra tiltak, og forhåpentligvis kan det faktisk transformeres til noe "mannen i gate" bryr seg om, siden Linux er ett langt mer likanes alternativ til OS som Windows. 7742085[/snapback] Nå skal det og nevnes at mannen i gata foretrekker det han kjenner til, som f.eks faren min fikk store øyne og snurpet munn da jeg forsøkte å overtale han fra å gå fra MS til Linux som OS. MS er noe alle kjenner, de fleste bruker på jobb og de aller fleste bruker hjemme, av non hardcore. Tviler for at Linux blir noe som har noe å si om PS3 går opp eller ned, for det er bare intereserte, som oss hardcorere, som blir å benytte oss av det. Tror ikke mannen i gata bryr seg om maskinen kan gjøre Linux på konsollen, tror mannen i gata ser etter en ren konsoll med minst mulig styr med. Før var det så enkelt med konsoller, som f.eks NES, SNES, PSX, N64 og PS2. Kjøp spill, inn med plata. Nå skal det presse inn med spillere og programmer og gudene vet hva den ikke kan gjøre. Kanskje vi har en liten kontra revolusjon, der konsollene faktisk skremmer vekk kunder fordi den skal sporte så innmari masse dildall og fiksfakserier. De skjønner ikke hva det skal brukes til, og styrer heller unna fremfor å fremstå som dum når de ikke vet hva det er. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Eehm, så det har ikke slått deg at PS3 også er en spillekonsoll på lik linje med Wii, Ikke i følge Sony. PS3 er ikke en spillkonsoll, og de har aldri kalt det en spillkonsoll, i følge Kutaragi. PS3 har motion sensing, selv om den langt i fra er på lik linje med den på Wii så er det allikevel noe nytt innen gaming. Det er jeg uenig i. På Wii så er dette noe som er en integrert del av de fleste spill. På PS3 blir det mer en gimmick. Jeg er selv ganske skuffet over Wii sånn utenom Zelda, Wii sports og kontrollene. Det kommer flere spill etter hvert, vet du. Men det er så feil som du kan få det og si at PS3 vant bare på grafikk og ren kraft. Maskinen har tross alt motion sensing (langt fra like god som den på Wii), blu-ray (og alle de mulighetene det gir, trenger vel ikke nevne de), linux, god grafikk og mye kraft, gode spill og mye mer. Kraft selger ikke, og ikke god grafikk heller. Ikke til massene. Linux på PS3 mangler hardware-akselerasjon, så det blir en smule begrenset, og de fleste gir også blaffen i Linux. Lenke til kommentar
freke Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor Wii blir sett på som en vinner her. Jeg mener hvor lei tror du ikke folk er etter 3 måneder med plastkloss-veiving?, 7572279[/snapback] Den blir nok sett på som en vinner fordi den selger som varme skillingsboller. Og de som kjøper den er stort sett uten unntak skrekkelig fornøyd. Men HD grafikk derimot, det er en litt underholdene sak et par måneder, men så er det ikke så spennende etterhvert. Ser for meg at det hadde vært kjedelig i stua om man bare hadde hatt ps3 eller 360. De to maskinene klarer ikke (sammen engang) tilby en brøkdel av underholdningen du får ut av wii sports. Og da har jeg ikke engang nevnt zelda (før nå). Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 PS3 har motion sensing, selv om den langt i fra er på lik linje med den på Wii så er det allikevel noe nytt innen gaming. Det er jeg uenig i. På Wii så er dette noe som er en integrert del av de fleste spill. På PS3 blir det mer en gimmick. :!: :!: :!: Jeg gir meg over.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå