Gå til innhold

Best new console in 2006 is PS3

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

:roll: IGN...sukk

Når de greier å si at PS3 sin launch var "unimpressive", og Wii sin lanserte til "massive mainstream applause" og klage på at en SPILLkonsoll "can't even play normal DVDs", og kåre PS3 til vinneren, det sier jo litt om hvilken "spill"side vi har med å gjøre.

Latterlig.

Kjøper virkelig en spillkonsoll for å spille. Ingen jeg vet kjøper spillkonsoller for å se på filmer.

7560011[/snapback]

Kanskje en dag blir du kjent med personer som meg. Men er nok ikke stor fare for det :p

Jeg er spent på Blue ray og HD-DVD som er stoooore pluss på begge de andre konsollene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wii sports er jo en knalltittel om du er flere spillere.

Har du spillt Zelda TP på Wii så går du aldri tilbake til Gamecube varianten. Menneh.... Link holder jo sverdet i venstre hånden der  :!:

Selv om spillet er laget på gamecube så kom det jo først til Wii.

7561700[/snapback]

Vel, har kun prøvd GC-versjonen av Zelda, men etter det eg har lest, er dei tilnærma identiske. Når det gjeld dei andre titlane som har blitt nemnt: Eg sa aldri at Wii ikkje hadde nokre OK spel, det eg stussar på er påstanden om at Wii er ein "soleklar" vinnar på spelutval. PS3 har då òg ein del ok spel: Resistance , Fight Night Round 3, Ridge Racer 7, NHL/NBA/Madden/Tiger Woods, Marvel: Ultimate Alliance, Call of Duty, Blazing Angels. "Flaggskipet" er vel Resistance...som ikkje er det argaste flaggskipet eg har sett, men det er eit godt spel, og det er kun tilgjengeleg til PS3.

Kay

Lenke til kommentar
Vel, har kun prøvd GC-versjonen av Zelda, men etter det eg har lest, er dei tilnærma identiske. Når det gjeld dei andre titlane som har blitt nemnt: Eg sa aldri at Wii ikkje hadde nokre OK spel, det eg stussar på er påstanden om at Wii er ein "soleklar" vinnar på spelutval. PS3 har då òg ein del ok spel: Resistance , Fight Night Round 3, Ridge Racer 7, NHL/NBA/Madden/Tiger Woods, Marvel: Ultimate Alliance, Call of Duty, Blazing Angels. "Flaggskipet" er vel Resistance...som ikkje er det argaste flaggskipet eg har sett, men det er eit godt spel, og det er kun tilgjengeleg til PS3.

Kay

7561974[/snapback]

Alle de spillene du nevner ser jo bedre ut på 360, med unntak av RR7 som de fleste ikke er interesserte i uansett. Så for oss som eier 360 allerede er det der en veldig svak launch lineup. Wii har ihvertfall et par unike spill i Super Monkey Ball, Rayman og Trauma Center. Så regner med at det er sånn folk tenker når de sier at Wii har bedre launch-titler.

Lenke til kommentar
Vel, det spørs jo hvordan man ønsker å bedømme det hele.

Hvis man ser på best lansering med best titler, så er det vel liten tvil om at Wii står frem som den soleklare vinneren. Er det snakk om maskinkraft så er det PS3.

7560480[/snapback]

Kva lanseringsspel er det som er so bra til Wii, då? Har fått med meg at Zelda TP, men det køyrer jo like bra på Gamecube-en. Er der nokon andre eg ikkje har fått med meg?

Kay

7561345[/snapback]

Zelda er en fantastisk tittel, bevegelsessensoren gjør det ekstra morsomt.

Wii sports er inkludert i Wii og garanterer mange timer med moro og knuste tver.

Wii burde vært beste nye konsoll 2006, synd at IGN har huet oppi bakenden til Sony.

Lenke til kommentar
Wii sports er jo en knalltittel om du er flere spillere.

Har du spillt Zelda TP på Wii så går du aldri tilbake til Gamecube varianten. Menneh.... Link holder jo sverdet i venstre hånden der  :!:

Selv om spillet er laget på gamecube så kom det jo først til Wii.

7561700[/snapback]

Kay

7561974[/snapback]

Når mesteparten av spillene hakker og ser bedre ut på Sony sin største konkurrent på konsollmarkedet, så burde vel det være grunn nok for å ikke gi PS3 prisen som årets nye konsoll 2006.

Lenke til kommentar
Alle de spillene du nevner ser jo bedre ut på 360, med unntak av RR7 som de fleste ikke er interesserte i uansett. Så for oss som eier 360 allerede er det der en veldig svak  launch lineup. Wii har ihvertfall et par unike spill i Super Monkey Ball, Rayman og Trauma Center. Så regner med at det er sånn folk tenker når de sier at Wii har bedre launch-titler.

7562071[/snapback]

Nei, om ein har 360 frå før tilbyr ikkje PS3-lanseringstitlane mykje nytt, det skal eg vere einig i, og det manglar generelt ein del på unike titlar enno. Men om du ikkje har nokon konsollar frå den nye generasjonen enno (som i alle fall er tilfellet for meg), tilbyr ikkje Wii akkurat so veldig mykje meir enn PS3. Det er sikkert gøy med Wii Sports, Trauma Center, og Zelda med andre kontrollar, men eg meiner det skal mykje meir til for å seie at Wii er ein soleklar vinnar på spelutval.

Eg gløymte forresten å nemne Full Auto 2, som ser artig ut, men har fått veldig sprikande omtalar. :)

Kay

Lenke til kommentar

Poenget her er vel det at IGN kårer PS3 til en vinner på grunn av sine multimediafunksjoner....ikke spillene, det sier jo IGN selv at er "unimpressive". Det er det som gjør hele seieren så latterlig. Det handler om spill, ikke multimedia, men IGN har vel rota seg borti det med å drive med litt for mange forskjellige ting samtidig som ikke akkurat involverer spill de også.

Tar Gamespot og 1up mye mer seriøst når det kommer til spillsider.

Bromlexl: "Kanskje en dag blir du kjent med personer som meg. Men er nok ikke stor fare for det

Jeg er spent på Blue ray og HD-DVD som er stoooore pluss på begge de andre konsollene "

Så du bryr deg med andre ord ikke stort om kvaliteten av HD DVD eller Blu-ray spilleren din så lenge det har Blu-ray/HD-DVD så er det vel konge uansett? Sånne som deg bryr seg ikke spesielt mye om hjemmekino-opplevelsen. Så det er ganske half-assed både når det gjelder gaming og filmopplevelsen. Dedikerte maskiner vil alltid være bedre.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar

Alle omtalar eg har lest tyder på at Bluray-funksjonaliteten til PS3 er temmeleg bra. Eg forstår ikkje heilt kvifor folk trur at anten bryr ein seg ikkje om heimekino i det heile, eller so er ein ein superentusiast som synest alt anna enn ein dedikert boks til 30 000 er for dårleg. Eg bryr meg sånn passe om heimekinoopplevelsen, og eg trur der er ganske mange som ser på det på samme måten. Eg vil gjerne ha Bluray, og vil då ha ein god spelar, men eg treng ikkje det aller ypperste. Eg har uansett ikkje det aller ypperste innan lyd og bilete. Eg har noko som er bra nok, og som eg synest var verdt det det kosta. For sånne som meg, er Bluray-funksjonaliteten på PS3 ein vesentleg bonus. For dei som synest eit surroundanlegg til 50 000 er ei god investering, kjem han kanskje til kort.

Ellers trur eg ikkje IGN ga PS3 sigeren utelukkande på bakgrunn av multimedia-funksjonane, og det er definitivt ikkje slik eg les artikkelen.

Kay

Lenke til kommentar
Skal spille Wii jeg og når brodern får den, men noe som er sikkert at bare Wii hadde fort blitt kjedelig. Men det er bare min mening.

7559888[/snapback]

Bare Wii ville ha blitt kjedelig? Hvorfor?

7562301[/snapback]

Sikkert forde den ikke heter ps3 ...

7562369[/snapback]

Kan godt svare deg på det Daniel, men jeg vil ha meg frabedt slike tåpelige kommentarer som GtReBra kom med. Det er så mange gode spill som kommer ut til ps3(og xbox 360) at jeg ville sikkert ha siklet på disse vær gang jeg så trailere i fra disse eller så de i butikken. Men så hadde jeg sikkert kjøpt det nye mario og spilt det. Men med bare Wii ville jeg ha gått glipp av mange mange av de spill seriene som jeg liker best.

Selv om jeg kan innrømme at mye på Wii ser veldig morsomt ut, men allikevel vil jeg ikke kjøpe den med det første, så betyr det ikke at man er blind fanboy av den grunn.

Lenke til kommentar

Ja var en teit kommentar, men er bare lei av kommentarer som blir sagt uten å gi en grunn. Og folk som dømmer en konsoll uten å ha prøved den noe serlig. Ikke tilegnet MGS ,men mange her på forumet generelt. Så får beklage til MSG for min noe tankesløse kommentar.

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar
Alle omtalar eg har lest tyder på at Bluray-funksjonaliteten til PS3 er temmeleg bra. Eg forstår ikkje heilt kvifor folk trur at anten bryr ein seg ikkje om heimekino i det heile, eller so er ein ein superentusiast som synest alt anna enn ein dedikert boks til 30 000 er for dårleg. Eg bryr meg sånn passe om heimekinoopplevelsen, og eg trur der er ganske mange som ser på det på samme måten. Eg vil gjerne ha Bluray, og vil då ha ein god spelar, men eg treng ikkje det aller ypperste. Eg har uansett ikkje det aller ypperste innan lyd og bilete. Eg har noko som er bra nok, og som eg synest var verdt det det kosta. For sånne som meg, er Bluray-funksjonaliteten på PS3 ein vesentleg bonus. For dei som synest eit surroundanlegg til 50 000 er ei god investering, kjem han kanskje til kort.

Ellers trur eg ikkje IGN ga PS3 sigeren utelukkande på bakgrunn av multimedia-funksjonane, og det er definitivt ikkje slik eg les artikkelen.

Kay

7562695[/snapback]

Enig i det du skriver her. Å det er ikke bare Blue-Ray som jeg liker godt med PS3 og dens muligheter. Føler forumet her legger alt for stor vekt på akkuratt det. Men at du kan bruke minnekort og at den har minnekortleser som støtter formater som Compact Flash og SD kort er en absolutt bonus. Å det er vel verdt å nevne. At det er innebygget WiFi er heller ingen dårlig ting. Linux og andre ting gjør også at jeg ser lyst på denne konsollen. For jeg er nok litt i målgruppen til sony. Jeg vil ha mange ting i en ting. Jeg vil ikke ha 5 hyller med forskjellige ting. Standalone spiller til hver freakin ting jeg skal gjøre. Å at jeg ser på dette som et pluss skal jeg ikke skjule.

Angående spillene så har aldri lanseringstitler vært det man hopper i taket av. Det er som regel half assed dårlige hastverk man sitter og spiller ved lansering. Å viss man måler opp lanseringstitler til PS3 og 360 så er det et år i forskjell, og det ser man. Men at det er like bra som 360 sin andre genrasjon er det jo ikke. Men at det jevner seg ut snart er det nok ikke store tvil om. Mange som kårer vinneren før løpet har begynt. Noe som er litt feil kanskje.

Å viss man bare skal ha en spillkonsoll som spiller spill så er vel Wii midt i blinken. Litt synd at den har ting som webrowser og slikt om ødelegger spillopplevelsen og gjør den så ufattelig dyr.

Men jeg liker både film og spill. Så da er PS3 løsningen veldig grei for meg :thumbup:

Lenke til kommentar
Skal spille Wii jeg og når brodern får den, men noe som er sikkert at bare Wii hadde fort blitt kjedelig. Men det er bare min mening.

Spørsmål:

Hvordan kan du være sikker på noe når det bare er din mening?

Hvordan kan du mene så mye om hvorvidt Wii blir kjedelig eller ikke når du ikke har spilt den?

:)

PS3 er forøvrig ingen spillkonsoll. Det sier i allefall Sony selv ;D

Lenke til kommentar

Best New ConsoleSony PlayStation 3

Console launch years only come around twice a decade or so, and they're always guaranteed to be exciting years. The 360 matured dramatically since this time last year and its second-generation titles like Gears of War and CoD3 made the PlayStation 3's job of shocking the world with its immense power rather difficult.

Nintendo's Wii launched to massive mainstream applause and a lot of hope has been placed in the potential for gaming innovation via the console's unique controller. Nintendo disappointed some, however, by choosing not embrace HDTV or to compete with Sony and Microsoft in processing power. The Wii can't even play normal DVDs.

Judging the consoles based upon a broad perspective that includes software now available and coming in the future an entirely different argument could be formulated. However, from a hardware perspective, the PS3 is by far the more interesting console. Though the launch software hasn't blown anyone away, the 360's launch titles were equally unimpressive, and the system will certainly mature. Sony's embrace of the PS3 as a computer rather than just a console, and the availability of supported Linux distributions for the console will also develop and will likely bear entirely unexpected fruit in future.

Runner-Up:

Nintendo Wii

Kilde

7559888[/snapback]

rent spillmessig er det ikke akkurat en bra lansering.:

-mindre tilgjengelig enn X360, som allerede var veldig vanskelig å få tak i.

-mye dyrere.

-feil med HD upscaling.

-spillene har fått dårligere kritikk enn launch spillene til X360.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg nok ikke klart meg med Wii alene, jeg er for glad i god grafikk. Dog ser jeg ingen grunn til at ikke andre skal kunne klare det, det som imponerer meg mest angående Wii er at den appelerer til et større publikum enn. Av en eller annen grunn har jeg utrolig lyst til å spille tennis mens jeg fekter rundt med en joystick i stua, selv samboeren min, som gang på gang sukker over at jeg skrur på 360´n, mente at Wii hørtes interessant ut. Derfor mener jeg at Wii burde ha vunnet, den vekker en spillelyst i oss alle.

Playstation 3 er jeg foreløpig skuffet over, potensialet er selvfølgelig der, men man skal ikke bedømme en konsoll på grunnlag av hva den kanskje tilbyr om et halvt år.

Lenke til kommentar
Ja var en teit kommentar, men er bare lei av kommentarer som blir sagt uten å gi en grunn. Og folk som dømmer en konsoll uten å ha prøved den noe serlig. Ikke tilegnet MGS ,men mange her på forumet generelt. Så får beklage til MSG for min noe tankesløse kommentar.

7563305[/snapback]

Spørsmål:

Hvordan kan du være sikker på noe når det bare er din mening?

Hvordan kan du mene så mye om hvorvidt Wii blir kjedelig eller ikke når du ikke har spilt den?

:)

PS3 er forøvrig ingen spillkonsoll. Det sier i allefall Sony selv ;D

7563720[/snapback]

Takk GtReBra.

Og Pricks, jeg sier ikke at Wii'en i seg selv er kjedelig. Men det hadde blitt kjedelig for meg å ikke kunne spille de spill seriene jeg elsker. Final Fantasy, gran turismo, resident evil 5 ( kommer sikkert ikke til Wii ), metal gear solid og mange mange andre. Derfor blir det kjedelig med bare Wii. Så slik jeg føler det så kunne jeg godt ha eid Wii, men da sammen med ps3 eller xbox 360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...