Gå til innhold

Best new console in 2006 is PS3

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Skal spille Wii jeg og når brodern får den, men noe som er sikkert at bare Wii hadde fort blitt kjedelig. Men det er bare min mening.

Best New ConsoleSony PlayStation 3

Console launch years only come around twice a decade or so, and they're always guaranteed to be exciting years. The 360 matured dramatically since this time last year and its second-generation titles like Gears of War and CoD3 made the PlayStation 3's job of shocking the world with its immense power rather difficult.

Nintendo's Wii launched to massive mainstream applause and a lot of hope has been placed in the potential for gaming innovation via the console's unique controller. Nintendo disappointed some, however, by choosing not embrace HDTV or to compete with Sony and Microsoft in processing power. The Wii can't even play normal DVDs.

Judging the consoles based upon a broad perspective that includes software now available and coming in the future an entirely different argument could be formulated. However, from a hardware perspective, the PS3 is by far the more interesting console. Though the launch software hasn't blown anyone away, the 360's launch titles were equally unimpressive, and the system will certainly mature. Sony's embrace of the PS3 as a computer rather than just a console, and the availability of supported Linux distributions for the console will also develop and will likely bear entirely unexpected fruit in future.

Runner-Up:

Nintendo Wii

Kilde

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:roll: IGN...sukk

Når de greier å si at PS3 sin launch var "unimpressive", og Wii sin lanserte til "massive mainstream applause" og klage på at en SPILLkonsoll "can't even play normal DVDs", og kåre PS3 til vinneren, det sier jo litt om hvilken "spill"side vi har med å gjøre.

Latterlig.

Kjøper virkelig en spillkonsoll for å spille. Ingen jeg vet kjøper spillkonsoller for å se på filmer.

Lenke til kommentar

@ _LarZen_:

Kva er det som står der du er so veldig ueinig i, då? Eg synest det som stod der stort sett var fornuftig, eg. Av dei to konsollane som vart lanserte i år, synest eg PS3 ser mest spennande ut. Det er ikkje spesielt mykje å juble over mellom lanseringsspela til nokon av dei, men PS3 vinn på maskinvare og potensiale.

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
@ _LarZen_:

Kva er det som står der du er so veldig ueinig i, då? Eg synest det som stod der stort sett var fornuftig, eg. Av dei to konsollane som vart lanserte i år, synest eg PS3 ser mest spennande ut. Det er ikkje spesielt mykje å juble over mellom lanseringsspela til nokon av dei, men PS3 vinn på maskinvare og potensiale.

Kay

7560313[/snapback]

Å si at det som sto der var fornuftig, er bull... greit å synes at PS3 fortjente å vinne selvfølgelig=), men etter det han fyren skrev,så ble det helt feil mener jeg også.. Spesielt det med dvd.. Når skulle spillkonsoller bli dvd maskiner? ender vel opp med at man sitter med "spillkonsoller" som blir nedprioritert når det kommer til gameplay og spill og heller blir satset på alt det andre multimedia fjåseriet...

Lenke til kommentar
Skal nesten ha applaus for å klare å finne en side som kårer PS3 over Wii i den kategorien.

7560290[/snapback]

"Å klare å finne ei side"? :) Dette er IGN. Det er ikkje akkurat noko ein må grave og leite etter...

Kay

7560339[/snapback]

Hehe, vet jo det, er daglig innom IGN selv. :)

Poenget var vel egentlig at jeg sjelden ser PS3 stikker av med seieren i en slik kåring.

Lenke til kommentar
Å si at det som sto der var fornuftig, er bull... greit å synes at PS3 fortjente å vinne selvfølgelig=), men etter det han fyren skrev,så ble det helt feil mener jeg også.. Spesielt det med dvd.. Når skulle spillkonsoller bli dvd maskiner? ender vel opp med at man sitter med "spillkonsoller" som blir nedprioritert når det kommer til gameplay og spill og heller blir satset på alt det andre multimedia fjåseriet...

7560381[/snapback]

No sa eg "stort sett", då. Akkurat det med at Wii ikkje kunne spele DVD er eg einig i at ikkje var noko poeng å trekke fram. Men bortsett frå det, kva er det som er so gale med det IGN skriv? Dei skriv at Wii har blitt jubla fram, det stemmer i alle fall med korleis eg har oppfatta det. Dei skriv vidare at dei har skuffa nokon med å ikkje konkurrere på ytelse, og å ikkje støtte HDTV, det VEIT eg stemmer, for eg er ein av dei som er litt skuffa over det. So skriv dei at PS3 har meir spennande maskinvare, og med unntak av kontrollaren, er eg fullstendig einig i det. Vidare skriv dei:

* Lanseringstitlane til PS3 er ikkje spesielt spennande. Einig. (Det er forøvrig ikkje Wii sine lanseringsspel heller).

* XBox360 sine lanseringstitlar var like lite imponerande. Inga aning om det stemmer.

* Systemet vil modnast. Einig. Ikkje akkurat noko bombe, men sant er det nok.

* Linux-støtta kan få interessante konsekvensar. Einig.

So, stort sett synest eg det som står der verkar fornuftig.

Kay

Lenke til kommentar

Vel, det spørs jo hvordan man ønsker å bedømme det hele.

Hvis man ser på best lansering med best titler, så er det vel liten tvil om at Wii står frem som den soleklare vinneren. Er det snakk om maskinkraft så er det PS3.

Jeg mener at man burde se på titlene og hvordan konsollen har gjort det hittil, og det er vel liten tvil om at Wii er den som har skuffet minst.

Lenke til kommentar

vil påstå at lauch tittelene til 360'n ikke var så mye å skryte av. eneste var vel pgr 3 som jeg likte av de. sef vil jo noen trekke fram kameo, som jeg forstår godt, men ikke min still. konsoll for meg er mest bilspill.

til ps2 har jeg ridge racer, gta 3, vice city og san andreas, GT3/4, alle james bond (samle på :p) nyeste WRC, red faction og HL. det var vel det tror jeg...har hatt meatl gear solid 2 og et par andre spill også (skytespill) men har gitt bort/solgt de.

skal ha forza 2 til xboxen, vurderer gears of war, hadde lyst på saints row, men det har dabba av en del...

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Vel, det spørs jo hvordan man ønsker å bedømme det hele.

Hvis man ser på best lansering med best titler, så er det vel liten tvil om at Wii står frem som den soleklare vinneren. Er det snakk om maskinkraft så er det PS3.

7560480[/snapback]

Kva lanseringsspel er det som er so bra til Wii, då? Har fått med meg at Zelda TP, men det køyrer jo like bra på Gamecube-en. Er der nokon andre eg ikkje har fått med meg?

Kay

Lenke til kommentar
Oooooo, den gikk rett i kroketten..  ;)

7560064[/snapback]

Slutt å bry deg så veldig om hvem det er som kommer med argumentet, prøv å hold deg saklig, skal du ikke ta for deg alle de andre i denne tråden som syns det var et feil valg? Eller har du blinket deg ut meg? I så tilfelle greier du å få deg selv til å se rimelig useriøs ut.

Lenke til kommentar

Kva lanseringsspel er det som er so bra til Wii, då? Har fått med meg at Zelda TP, men det køyrer jo like bra på Gamecube-en. Er der nokon andre eg ikkje har fått med meg?

Kay

7561345[/snapback]

Wii sports er jo en knalltittel om du er flere spillere.

Har du spillt Zelda TP på Wii så går du aldri tilbake til Gamecube varianten. Menneh.... Link holder jo sverdet i venstre hånden der :!:

Selv om spillet er laget på gamecube så kom det jo først til Wii.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Kay

7561345[/snapback]

Wii sports er jo en knalltittel om du er flere spillere.

Har du spillt Zelda TP på Wii så går du aldri tilbake til Gamecube varianten. Menneh.... Link holder jo sverdet i venstre hånden der :!:

Selv om spillet er laget på gamecube så kom det jo først til Wii.

7561700[/snapback]

Wii Play er også artig.

Super Monkey Ball Banana Blitz er det mange som glemmer, veldig solid tittel, Rayman Raving Rabbids, Trauma Center.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...