wacco Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Hei. Må kjøpe ny CPU-kjøler, da jeg er i ferd med å bli gal av vifta på denne som fulgte med PC-en. Bråker så jeg ikke får sove . Vil gjerne ha en veldig støysvak kjøler, for under 400. Hvis det er mulig, kanskje jeg ikke trenger å demontere hovedkortet ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122995 )? Håper på forslag . Endret 23. desember 2006 av wacco Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Denne er meget bra, og veldig billig! (Se her også) Edit: den er utrolig lett å montere, mye enklere enn originalkjøleren. Endret 23. desember 2006 av cosmo03X Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Zalman CNPS9500 Ultra Quiet funker fett den har den selv og den er stille + at den kjøler som en drøm. (har 9500LED men nesten samme kjølern) Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Neimen se her du! Lenke til kommentar
wacco Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Denne er meget bra, og veldig billig! (Se her også) Edit: den er utrolig lett å montere, mye enklere enn originalkjøleren. 7559972[/snapback] Ser ikke dumt ut. Tusen takk! Ser det er 4-pin kontakt på denne, og 3-pin på min gamle kjøler. Gjør det noe? Hovedkortet mitt er linket i første post. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Denne er meget bra, og veldig billig! (Se her også) Edit: den er utrolig lett å montere, mye enklere enn originalkjøleren. 7559972[/snapback] Ser ikke dumt ut. Tusen takk! Ser det er 4-pin kontakt på denne, og 3-pin på min gamle kjøler. Gjør det noe? Hovedkortet mitt er linket i første post. 7560150[/snapback] det har ikke noe og si, du bare kobler den direkte til strømforsyningen din. På den måten mister du desverre eventuell viftestyring fra bios, men hvis du har feks. en viftestyring som takler 4-pin så vil det gå greit EDIT: leif... Endret 23. desember 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
-x- Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Zalman CNPS9500 Ultra Quiet funker fett den har den selv og den er stille + at den kjøler som en drøm. (har 9500LED men nesten samme kjølern) 7559987[/snapback] Jepp - denne er førstevalg for alle som vil ha god OG stille kjøling. Den finnes i en utgave med festebraketter for en drøss sokler, fint hvis man oppgraderer og vil ha med kjøleren. Den er litt dyr, så det er det god mulighet for at man vil :-) Har brukt denne på bl.a på en Athlon X2 4200+ og trodde det var noe galt siden vifta stoppet helt når CPU'en var idle, men selve heatpipe/kjølefinne-løsningen var faktisk så effektiv at vifta ikke behøvde å gå! Selv etter full fart med 3D-mark eller Sandra var det så vidt noe fart i vifta, og prosessoren holdt seg kald og fin. Cool n' quiet og Asus sin viftestyring var enablet. Tør påstå at denne kjøleren kan konkurrere med vannkjølere i støy og effektivitet - men er mye enklere å montere såklart :-) (Nei, ikke hvis du skal overklokke - da er vann/is/nitrogen/nordpolen/whatever bedre, men de fleste skal jo ikke det) Endret 23. desember 2006 av -x- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå