Gå til innhold

Kjøp av ny CPU-kjøler til Socket 754

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne er meget bra, og veldig billig!  :)

(Se her også)

Edit: den er utrolig lett å montere, mye enklere enn originalkjøleren.

7559972[/snapback]

Ser ikke dumt ut. Tusen takk!

Ser det er 4-pin kontakt på denne, og 3-pin på min gamle kjøler. Gjør det noe? Hovedkortet mitt er linket i første post.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Denne er meget bra, og veldig billig!  :)

(Se her også)

Edit: den er utrolig lett å montere, mye enklere enn originalkjøleren.

7559972[/snapback]

Ser ikke dumt ut. Tusen takk!

Ser det er 4-pin kontakt på denne, og 3-pin på min gamle kjøler. Gjør det noe? Hovedkortet mitt er linket i første post.

7560150[/snapback]

det har ikke noe og si, du bare kobler den direkte til strømforsyningen din. På den måten mister du desverre eventuell viftestyring fra bios, men hvis du har feks. en viftestyring som takler 4-pin så vil det gå greit :)

EDIT: leif... :mad:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Zalman CNPS9500 Ultra Quiet funker fett den :) har den selv og den er stille + at den kjøler som en drøm. (har 9500LED men nesten samme kjølern)

7559987[/snapback]

Jepp - denne er førstevalg for alle som vil ha god OG stille kjøling. Den finnes i en utgave med festebraketter for en drøss sokler, fint hvis man oppgraderer og vil ha med kjøleren. Den er litt dyr, så det er det god mulighet for at man vil :-)

Har brukt denne på bl.a på en Athlon X2 4200+ og trodde det var noe galt siden vifta stoppet helt når CPU'en var idle, men selve heatpipe/kjølefinne-løsningen var faktisk så effektiv at vifta ikke behøvde å gå! Selv etter full fart med 3D-mark eller Sandra var det så vidt noe fart i vifta, og prosessoren holdt seg kald og fin. Cool n' quiet og Asus sin viftestyring var enablet.

Tør påstå at denne kjøleren kan konkurrere med vannkjølere i støy og effektivitet - men er mye enklere å montere såklart :-) (Nei, ikke hvis du skal overklokke - da er vann/is/nitrogen/nordpolen/whatever bedre, men de fleste skal jo ikke det)

Endret av -x-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...