Gå til innhold

XBMC erstatter i HD 360 vs PS3, hvem kommer først?

robiwan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, så spørs det bare om Microsoft kommer til å la dette skje da.

Nå vet ikke jeg helt hvordan XNA fungerer, men jeg har oppfattet det sånn at alle spill som amatørene lager, må gjennom en godkjenningsfase før de blir tilgjengelig på Xbox Live, skjønner de godt, ingen vil vel at noen idioter skal lage skadelige programmer kamuflert som spill.

Hvis det ikke blir sånn, så lurer jeg på hvordan utviklerene skal få spillene de lager til forbrukerene.

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg helt hvordan XNA fungerer, men jeg har oppfattet det sånn at alle spill som amatørene lager, må gjennom en godkjenningsfase før de blir tilgjengelig på Xbox Live, skjønner de godt, ingen vil vel at noen idioter skal lage skadelige programmer kamuflert som spill.

7560641[/snapback]

Har lekt litt med XNA.

Det er ingen fare for at spill du laster ned fra nettet kan kødde til maskinen.

Slik XNA funker for øyeblikket kjøres spillet innenfor en "sandboks" hvor all maskinvare og lagring er abstrahert vekk. Muligheten for å ødelegge data til andre spill/Xboxen generelt er ikkeeksisterende.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor kompatibel den gamle Xboxen og 360-en er med hverandre, men dagens XBMC støtter jo allerede 720p og 1080i. Problemet er at den gamle Xboxen er litt svak til å spille av høyoppløst materiale, men XBMC gjør seg likevel godt med høy oppløsning på høyoppløste skjermer, f.eks til musikkavspilling etc.

Lenke til kommentar
Har lekt litt med XNA.

Slik XNA funker for øyeblikket kjøres spillet innenfor en "sandboks" hvor all maskinvare og lagring er abstrahert vekk. Muligheten for å ødelegge data til andre spill/Xboxen generelt er ikkeeksisterende.

7560736[/snapback]

Ok, men hvordan er det med distrubering av spill? Hvordan får du spillet til Xbox 360en?
Lenke til kommentar
Har lekt litt med XNA.

7560736[/snapback]

Ok, men hvordan er det med distrubering av spill? Hvordan får du spillet til Xbox 360en?

7561310[/snapback]

Laste ned via Live og betale med Live points?

Jeg vet ikke, men det kunne jo vært en idè.

Edit; Leif.

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Laste ned via Live og betale med Live points?

Jeg vet ikke, men det kunne jo vært en idè.

Edit; Leif.

7561349[/snapback]

Tar høyde for at dette kan være upresist, har ikke testet selv ennå:

Du må være medlem av XNA Creators' Club, du kan kjøpe dette gjennom Xbox Live Marketplace til ca 800 kroner for ett år.

Så må du ha en Windows XP-maskin med XNA Game Studio Express (gratis) installert på samme nettverk. Du bruker dette til å overføre spillet til Xboxen.

Så mener jeg du kan kjøre det fra dashboardet i ettertiden. Men du trenger XNA Game Studio Express og full kildekode til det du ønsker å kjøre for å kunne få det over på Xboxen.

Synes dette er en tungvint og lite elegant løsning, men regner med det er første steg og vil bli erstattet med en bedre løsning dersom XNA tar av.

Lenke til kommentar
Hvis du meinar på XBOX (1) gandalf blir nok det ganske vanskeleg då den kjem til kort når det gjeld prosessor-kraft.

Men på 360 burde jo dette være mogeleg, utan den tungvindte streaminga som er tilgjengeleg idag, med transcoding, som forøvrig ikkje er særleg rettferdig med kvaliteten.

7566716[/snapback]

Tenkte på en 360 versjon. Det hadde nok blitt i det meste laget for den vanlige xbox'en...

Lenke til kommentar
Hvis du meinar på XBOX (1) gandalf blir nok det ganske vanskeleg då den kjem til kort når det gjeld prosessor-kraft.

Men på 360 burde jo dette være mogeleg, utan den tungvindte streaminga som er tilgjengeleg idag, med transcoding, som forøvrig ikkje er særleg rettferdig med kvaliteten.

7566716[/snapback]

Tenkte på en 360 versjon. Det hadde nok blitt i det meste laget for den vanlige xbox'en...

7567383[/snapback]

Ja det hadde vært konge om xbmc kom til 360. 360 er nærmest ubrukelig som mediecenter, slik det er nå (når det gjelder streaming ihvertfall). Støtter jo verken divx eller foldere. Transcoding synes jeg ikke blir bra nok. Det burde være helt unødvendig å benytte den metoden. Får nesten håpe at ps3 blir bra på området, slik at ms blir nødt til å lage noe skikkelig. Vært greit og fått vekk xbox 1 fra racket nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...