robiwan Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Hvilke tanker gjøre dere rundt dette. PS3 kommer med linux, mens etter det jeg har skjønt kommer 360 med en pakke som gjør at man kan utvikle sine egne "spill" til 360'n, så dette burde vel kunne utnytes til å lage en HD-versjon av XBMC. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Kilde? Me would like HD XBMC Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg også.. Det er i bunn og grunn manglende XBMC som holder meg borte fra 360.. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) PS3 er nok enklest å få det til på, men så er jo også 360'n mye mer populær enn PS3 da, så blir litt vanskelig å spekulere i det. Det er vel heller meningsløst å diskutere dette uten å ha noe håndfast angående fremgang på en av de. Endret 23. desember 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hmm, så spørs det bare om Microsoft kommer til å la dette skje da. Nå vet ikke jeg helt hvordan XNA fungerer, men jeg har oppfattet det sånn at alle spill som amatørene lager, må gjennom en godkjenningsfase før de blir tilgjengelig på Xbox Live, skjønner de godt, ingen vil vel at noen idioter skal lage skadelige programmer kamuflert som spill. Hvis det ikke blir sånn, så lurer jeg på hvordan utviklerene skal få spillene de lager til forbrukerene. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Nå vet ikke jeg helt hvordan XNA fungerer, men jeg har oppfattet det sånn at alle spill som amatørene lager, må gjennom en godkjenningsfase før de blir tilgjengelig på Xbox Live, skjønner de godt, ingen vil vel at noen idioter skal lage skadelige programmer kamuflert som spill. 7560641[/snapback] Har lekt litt med XNA. Det er ingen fare for at spill du laster ned fra nettet kan kødde til maskinen. Slik XNA funker for øyeblikket kjøres spillet innenfor en "sandboks" hvor all maskinvare og lagring er abstrahert vekk. Muligheten for å ødelegge data til andre spill/Xboxen generelt er ikkeeksisterende. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg vet ikke hvor kompatibel den gamle Xboxen og 360-en er med hverandre, men dagens XBMC støtter jo allerede 720p og 1080i. Problemet er at den gamle Xboxen er litt svak til å spille av høyoppløst materiale, men XBMC gjør seg likevel godt med høy oppløsning på høyoppløste skjermer, f.eks til musikkavspilling etc. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 At ps3 kjører linux bør vel åpne for veldig mye allerede tilgjengelig materiale. Hvorvid man klare å utnytte ps3 sine krefter bra blir vel en annen sak. Begge deler åpner i hvertfall for mye spennende homebrew på begge konsoller etterhvert. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Har lekt litt med XNA. Det er ingen fare for at spill du laster ned fra nettet kan kødde til maskinen. Slik XNA funker for øyeblikket kjøres spillet innenfor en "sandboks" hvor all maskinvare og lagring er abstrahert vekk. Muligheten for å ødelegge data til andre spill/Xboxen generelt er ikkeeksisterende. 7560736[/snapback] Ok, men hvordan er det med distrubering av spill? Hvordan får du spillet til Xbox 360en? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Har lekt litt med XNA. Det er ingen fare for at spill du laster ned fra nettet kan kødde til maskinen. Slik XNA funker for øyeblikket kjøres spillet innenfor en "sandboks" hvor all maskinvare og lagring er abstrahert vekk. Muligheten for å ødelegge data til andre spill/Xboxen generelt er ikkeeksisterende. 7560736[/snapback] Ok, men hvordan er det med distrubering av spill? Hvordan får du spillet til Xbox 360en? 7561310[/snapback] Laste ned via Live og betale med Live points? Jeg vet ikke, men det kunne jo vært en idè. Edit; Leif. Endret 23. desember 2006 av Laland Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Da må det jo bli et eget marked kun for XNA spill, og utviklerene burde få bestemme prisen Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Laste ned via Live og betale med Live points?Jeg vet ikke, men det kunne jo vært en idè. Edit; Leif. 7561349[/snapback] Tar høyde for at dette kan være upresist, har ikke testet selv ennå: Du må være medlem av XNA Creators' Club, du kan kjøpe dette gjennom Xbox Live Marketplace til ca 800 kroner for ett år. Så må du ha en Windows XP-maskin med XNA Game Studio Express (gratis) installert på samme nettverk. Du bruker dette til å overføre spillet til Xboxen. Så mener jeg du kan kjøre det fra dashboardet i ettertiden. Men du trenger XNA Game Studio Express og full kildekode til det du ønsker å kjøre for å kunne få det over på Xboxen. Synes dette er en tungvint og lite elegant løsning, men regner med det er første steg og vil bli erstattet med en bedre løsning dersom XNA tar av. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Går det ikke ann for spillutviklerene å legge ut kildekode selv, så kan bare brukerene legge inn spillet på Xboxen? Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Eg håpar at det snart kjem ei bra "XBMC" løysning til XBOX 360. Har lyst på eit skikkeleg media center. Gamle XBOXen begynnar å bli gammal no. Har vært i konstant tjeneste i snart 5 år no. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Håper også på en god Media Center løsning. En med innebygget støtte for DivX, Xvid og alt det der. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Håper på en ny versjon av XBMC med solide løsninger på HD avspilling(det må inkludere både x264, xvid, TS og standard WMV HD) Får de til det så blir jeg meget, meget fornøyd. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvis du meinar på XBOX (1) gandalf blir nok det ganske vanskeleg då den kjem til kort når det gjeld prosessor-kraft. Men på 360 burde jo dette være mogeleg, utan den tungvindte streaminga som er tilgjengeleg idag, med transcoding, som forøvrig ikkje er særleg rettferdig med kvaliteten. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 x264 i 1080p vil nok kreve det meste av hardwaren i Xbox360, tipper XNA har såpass overhead at det ikkje blir mogleg. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvis du meinar på XBOX (1) gandalf blir nok det ganske vanskeleg då den kjem til kort når det gjeld prosessor-kraft.Men på 360 burde jo dette være mogeleg, utan den tungvindte streaminga som er tilgjengeleg idag, med transcoding, som forøvrig ikkje er særleg rettferdig med kvaliteten. 7566716[/snapback] Tenkte på en 360 versjon. Det hadde nok blitt i det meste laget for den vanlige xbox'en... Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvis du meinar på XBOX (1) gandalf blir nok det ganske vanskeleg då den kjem til kort når det gjeld prosessor-kraft.Men på 360 burde jo dette være mogeleg, utan den tungvindte streaminga som er tilgjengeleg idag, med transcoding, som forøvrig ikkje er særleg rettferdig med kvaliteten. 7566716[/snapback] Tenkte på en 360 versjon. Det hadde nok blitt i det meste laget for den vanlige xbox'en... 7567383[/snapback] Ja det hadde vært konge om xbmc kom til 360. 360 er nærmest ubrukelig som mediecenter, slik det er nå (når det gjelder streaming ihvertfall). Støtter jo verken divx eller foldere. Transcoding synes jeg ikke blir bra nok. Det burde være helt unødvendig å benytte den metoden. Får nesten håpe at ps3 blir bra på området, slik at ms blir nødt til å lage noe skikkelig. Vært greit og fått vekk xbox 1 fra racket nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå