Gå til innhold

skal bygge kabinett hva synes dere?


Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har bestemt meg for å lage mitt eget kabinett og skal ha en bred nesten kvadratisk boks med 25 cm vifte i fronten med to cd drev stående skrått over seg, det er i hvertfall den foreløpige planen, så det jeg lurer på er om noen som har bedre oppfinnsomhet eller tegne skills kan hjelpe meg og tegne det og finne et navn til prosjektet. Har noen dårlige skisser klar, men tror de er for dårlige til og brukes i en eventuell worklog (som er planen når tegnigner er klare)

tar også imot forslag til andre fasonger og kule løsninger/design

 

Edit: se bilde i post 3 for tegning planen ble noe forandret.

Navn på prosjektet er og avklart, navnet ble Kuldesjokk.

Endret av Amdmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
anbefaler deg å bruke sketch up til å lage litt skisser av kabinettet, kan også finner ferdige modeller av deler på nettet. veldig nyttig til å se hvor god plass du vil få i kabinettet!  :thumbup:

7561150[/snapback]

har lagd 2 sketch up skisser, men kvaliteten blir sugen siden jeg ikke kan tegne, men skal se om jeg kan få lagt inn noen skisser etter hvert.

Lenke til kommentar
ser jo fett ut med CDromene på skrå, men vet ikke om det påvirker noe, tenkte bare siden cdene spinner fort og den ligger skrått. ellers så tar det jo mye plass med den plasseringa  :p  men kan jo bli kult og annerledes  :thumbup:

7563109[/snapback]

skal gå fint siden cd'r låses fast før de spinner.

Takk for rosen, men gjør ikke noe at fronten blir full for den er veldig stor :p

Lenke til kommentar
ok, ca det samme som lian li cube da.. 46*46*46.

skal du ha noe skillevegg i midten eller noe? veldig greit, og er lett å rydde i kabler da  :thumbup:

7564215[/snapback]

jeg har ikke helt tenkt innvendig, men skal prøve og få best mulig kjøling uansett hva som må til.

 

Edit: det jeg har tenkt til nå er at kankje hovedkort skal ligge i bunn for skal ha en schyte ninja kjøler inni der og tror kanskje det gir gode luftstrømmer.

Kom gjerne med innspill.

Endret av Amdmannen
Lenke til kommentar
det som er greit med skillevegg, som i cube, er da kan du ha ting du ikke vil at syntes så godt der :) som for eks harddisker, evt pumpe om du skal ha vannkjøling og sånn. og som sagt alle kablene  :thumbup:

7564414[/snapback]

Kabler skal trekkes med Uv reaktiv Sleeves og vannkjøling har jeg ikke tenkt over enda. Blir isåfall i et nytt prosjekt siden her blir det viftehull så. harddisker skal jeg fikse på en kul måte.

Lenke til kommentar
tror du hadde blitt lei av å ha en stor terning på rommet  :ermm:

hadde heller gått for en fin blank svart lakk, som alltid er kult og stilrent  :thumbup:

håper det med dreva ordner seg, og legg ut bilder når du har begynt å planlegge inn siden!

7567486[/snapback]

Har tenkt og gå for svart finish med blåe vifter (er ikke sikker på lys i vifter enda) men vet ikke om det kommer bilder av planlegginga innvendig siden jeg ikke klarer og tegne det i sketchup.

Men kommer worklog når jeg begynner det er sikkert :)

Lenke til kommentar
Er ikke overbevist om at det er noen god idé å plassere optiske drev på skrå. Men lykke til, og fortell hvis det går bra.  :)

7565782[/snapback]

..eller ikke bra. ;) Det hadde vært bra og malt kabinettet som en terning, siden målene er 40x40x40. :)

7567456[/snapback]

skal si ifra hvordan det går med dreva skal starte et gammalt drev jeg har liggende som en test.

Lenke til kommentar
finn en bra vinkel så kan du lagre bilde som jpeg fra den vinkelen  :thumbup:

7571227[/snapback]

skal se hva jeg får til. Og husk hvis ting er litt ujevnt så er det skillsa mine det står på :p

Edit: må nok vente med innvendig tegning har begynt og planlegge vannkjøling inni der også nå :)

Clicky til mine vannkjølings spørsmål

Endret av Amdmannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...