Gå til innhold

to-do liste side

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg fortår tittelen kanskje kan være litt vanskelig å forstå, men jeg skal prøve å forklare ...

Jeg har funnet ut at jeg ofte har små lapper i lommene med ting jeg må huske på, og siden jeg nå har drevet med webprogrammering i ganske lang tid fant jeg ut at hvorfor ikke lage en nettbasert utgave. Jeg fant også ut at det sikkert var andre som hadde samme "problemet" og kunne trenge en slik tjeneste. Jeg vet det finnes andre steder på nettet hvor du kan lagre tekster, men dette er som regel småfunksjoner i store ting. Jeg ville lage noe veldig lite og lett som kun var for å lage små huskelapper.

Resultatet ble http://to-do.moo.no

Her kan du registrere deg veldig enkelt, legge til huskelapper veldig enkelt og få en ryddig oversikt over dem. Du kan også velge å få tilsendt en mail dagen før hendelsen din utgår, og alle huskelapper blir røde når de er "overdue". To uker over tiden blir de fjernet.

Under prosessen ble ikke designet spesielt mye fokusert på, og derfor kommer jeg til dere, har dere noen gode kommentarer på designet på siden? Jeg vil helst ha det så simpelt og rent som mulig.. :)

Jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

siden var fin, jeg som glemmer så mye kan ha bruk for det:P likte blå fargen men likte ikke lillafargen og de passet ikke sammen. og heller ikke den oransje.

bruk heller en button der og styl den med css vist du vil ha det litt fønky.

det som hadde vert litt bra var å hatt en knapp siden av datoen og når du trykket på den så kom en kallender så kunne du trykke på en av datoene så havet de i den ruten.

Lenke til kommentar

det er forsatt noe med den fargen som skriker til meg liksom. gå for noen "myke" farger(?) den med datoen var digg eneste var at du burde merket datoene på begynnelse og slutte som ikke hørte med i den måneden med en annen farge nå er de grå vs svart litt vanskelig å se forskjell.

det som også kunne vert noe var vist du hadde skrevet en lengre tekst så måtte du forandre noe? redigerknapp ?

og slett knappen førte bare meg til slutten på internett :hmm:

Endret av KillYou
Lenke til kommentar

Det er jo ikke meninga å skrive en lang stil på hver oppgave..Kun stikkord..

btw: Du får plass til 1800 bokstaver i boksen..

Hvorfor har du mange ferdig utfylte space i boksen?

Kanskje gjøre input feltet til den kalenderen litt mindre, trenge ikke hvere så stor..

BUG

Når du skriver mye, så går det utenfor boksen

Ta en titt på denne:

http://www.tadalist.com/theater

Lenke til kommentar

1. Det har med et script jeg bruker som indenterer HTML koden å gjøre.. Skal være fikset nå..

2. Det har nå blitt gjort mindre :p

3. Ikke hos meg verken i IE eller FF...

Altfor komplisert den linken.. Jeg vil bare ha noe lite og veldig veldig enkelt og oversiktlig :) Dessuten så liker jeg å lære av å lage selv ;)

Lenke til kommentar

Ah! Men det er jo ikke saa rart.. Hvis du har sammenhengende tegn saa har den jo ikke noe aa wrappe teksten ved.

Dessuten, hvem vil lage et notat med en saa lang sammenhengende tekst uten mellomrom? ;)

Angaaende ideer, jeg faar ikke gjort noe mer i dag, men skal se i morgen om jeg ser noe jeg liker.. Har du noen funksjoner du savner?

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...