Gå til innhold

Skoleprosjekt, tema: vann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lenke til kommentar

Jeg hadde nesten samme prosjekt. Jeg tok forskjellige bilder av dråper som kommer ut av kranen. Først når dråpen kommer ut, så følger man dråpen helt ned til vannet så det blir er plask, så til slutt et bilde av vannet når det nesten er stille igjen.

Jeg hadde 6 bilder underhverandre, så satt jeg de i en ramme og viste frem til læreren.

Dette kan være ganske vansklig i starten å få tatt bilde av dråper, men jeg brkte ikke mer en 4-5 effektive timer på dette. Jeg brukte et vanelig digitalkamera. Du skriver jo at du kan stille inn lukkertider osv, så du har nok et mer avansert kamera en meg.

Lykke til ;)

Endret av mats A.
Lenke til kommentar

Dråper fra kranen er moro ja. Har du et kamera som du kan stille kort lukkertid, og ta nærbilder med, så trenger det slett ikke å være så vanskelig. Jeg fikk et kamera til jul hvor jeg har disse mulighetene og har prøvd meg på noen dråpebilder. Det er ikke så vanskelig som man kan tro.

Nermest litt magisk å fange slikt på foto. Ting som man rett og slett ikke rekker og oppfatte med det blotte øye :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tusen takk for alle svar! :)

Men jeg har nå oppdaget at det kameraet jeg skal bruke ikke har mulighet for innstilling av lukkertid.

Er det da noe annet jeg bør stille inn på?

Har dere andre tips til hvordan jeg bør gå frem uten mulighet for innstilling av lukketid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...