Gå til innhold

MS Habu. Drivere finner ikke musa.


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

For noen dager siden bestilte jeg en MS Habu og Qpad|CT,

 

Jeg kjører windows vista ultimate.

 

Når jeg installerte driverene første gangen så hadde jeg ikke plugga i musa, pga av det grønne klistremerket =P

 

Det gikk helt fint, jeg ble bedt om å restarte og det gjorde jeg. Men når jeg skulle gå inn på programmet så sto det at den ikke fant musa?

Har også prøvd å slette den fra enhentsbehandling for så å installere copperhead driveren, men den finner heller ikke musa.

 

Det står: Firmware Version: N/A

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, noen forslag?

Endret av L4ss3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde på windows xp pro idag, og det gikk. Fikk til habu firmware og software.

 

Men jeg trodde firmwaren la seg på musa? For når jeg fikk inn i vista igjen sto det fortsatt Firmware: N/A. Og softwaren fant ikke musa.

 

Men jeg tror jeg ikke får det til i vista er fordi jeg ikke får installert den freescale greia, jeg vet hvor jeg har det på pcen. Men vista lar meg ikke navigere til fila, men den bare søker igjennom uten å finne noe..

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Hvordan ble dette problemet ble løst?

 

Jeg har nå prøvd alle mulige tenkelige måter å få innstallert den hersens musa i Vista på, og den vil faen ikke. Vista installerer hele tiden «HID compliant mouse». Selv da jeg selv veldger inf-fila hvor Habu-driveren er i, så mener den bestemt at den andre driveren er så mye bedre, slik at jeg ikke får lov til å installere noe annet.

 

Vista har jeg allerede langt oppe i halsen etter et 3-dagers mareritt for å få installert det, og nå viser det seg at MS Habu ikke lar seg installere på MS Vista. Helt ypperlig altså. Hurra for Vista sier jeg bare.

 

For the record, dette har jeg prøvd:

- Ha musa i da jeg kjører installasjonsprogrammet.

- Ikke ha musa i da jeg kjører installasjonsprogrammet.

- Avinstallere defaultdriveren, installere software uten musdriver med musen fortsatt i (den slutter å fungere etter at man har avinstallert defaultdriveren)

- Avinstallere defaultdriveren, installere software uten musdriver med musen ute av porten for så å sette den inn igjen etter reboot

- Manuelt installere driveren til musa via å velge hvilken inf-fil den skal ta fra (her nekter Vista å gjøre hva jeg sier...)

 

Dette er så latterlig som det kan få blitt. Hva er det man må gjøre for å få Habu til å fungere med Windows?

 

Jeg har forresten Vista Home Premium 64-bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...