twisted_ Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Prøver å vri problemstillingen... Hva skal en si om dama faktisk er den første? Da i en alder av 20 år. Bør man da legge på noe for å ikke framstå som avviker? Eller si det som det er? Sliter med å velge hva jeg bør gjøre... Er du i det forhold så sier du som sant er. Veldig dumt å lyve, og risikere å miste henne senere pga det. Lenke til kommentar
Zeelot Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 20-30 er da ikke mye i det heletatt. Det er jo ei jente annenhver helg i et år. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hvis man begynner som 15-åring, noe som ikke er uvanlig, og man er 25 når man treffer den rette, så tilsvarer 30 partnere ca en ny hver 4. måned, eller 3 partnere i året. Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) *Endret* Endret 22. september 2008 av twisted_ Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det er ikke snakk om å lyve heller, men bare vri litt på det. Det er forskjell på spørsmålet "hvor mange har du hatt sex med?" og "hvor mange partnere har du hatt?". Sistnevnte kan helt fint tolkes til antall forhold, og det blir derfor heller ikke en løgn. Men hva med om man mener at det er den man var før, og man er ikke slik lenger. Skal da fortiden ødelegge for deg, bare fordi du gjorde noe du angrer på? Fortid er fortid sier jeg, bare... Selvsagt, blir man ikke direkte spurt om hvor mange man har hatt sex med så er det jo heller ikke det man skal svare på. Vel, er det ikke bedre å heller være ærlig og si at man ikke er slik lenger? Fortid er fortid, men om min partner eller kommende partner spør meg om min fortid så svarer jeg ærlig. Jeg innleder ikke et forhold med å lyve. Her blander du litt, det ser ut som du tror at å lyve om partnere fordi man er glad i partneren og ikke vil miste dem pga fortiden sin er det samme som utroskap. Hvis du synes det er greit å ikke akseptere personen du elsker pga noe som skjedde i fortiden, uavhengig av partnere, så får det være opp til deg. Det er selvfølgelig du som taper noe på det og ikke jeg, så hvorfor skulle jeg klage? Dine fordommer får være ditt eget nedfall. Personlig ville jeg godtatt kjæresten min uansett, men jeg ville også droppet å spørre slik at det ikke ble en faktor. Mine forhold er mellom meg og kjæresten, ikke meg og kjæresten og alle hun har ligget med før meg. Jeg gidder ikke henge meg opp i noe så barnslig som "antall", eller tenke på hva hun drev med før hun traff meg. Det har ingen påvirkning på hvordan forholdet vårt er, og jeg har verken et arkaisk syn på sex eller så dårlig selvtillit at jeg skulle bry meg om sånt. Men som sagt, dine forhold lider av dine avgjørelser, og det gjør mine også. Løgn er løgn, uansett hva motivet er i mine øyne. La oss si at du er utro da, en gang. Når udåden er gjort så er det jo fortid, ikke sant? Ikke noe vits i å dvele mer med det? Jeg sier ikke at jeg bryr meg om hvor mange mine partnere har hatt før meg, jeg spør ikke - fordi jeg ikke bryr meg, men om noen spør meg så svarer jeg ærlig. De kan få navn og nummer slik at de kan ringe for referanser om de absolutt ønsker det. Jeg føler ikke at jeg taper noe som helst på å være ærlig. Hvis folk ikke liker meg for den jeg er, min fortid er en del av meg, så kan de gi en lang faen. Hvis noen vil ha meg som partner så får de jammen meg ta hele pakken, ikke et slags glansbilde som jeg konstruerer. Vel, uansett så blir det helt feil å lyve om saken. Trenger ikke lyge, kan bare si at du ikke vil si det. Det er en langt bedre løsning enn å lyve ja. Det jeg lurer litt på er hvor grensen for hva folk vil komme til å lyve om går. Lenke til kommentar
Gjest Guest_loffe_* Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei, Jeg lurer på om det er fornuftig å si sannheten hvis kjæresten spør hvor mange sexpartnere du har hatt? Jeg har møtt verdens mest fantastiske jente. Hun er ei ordentlig og seriøs jente som bare har hatt langvarige forhold osv. Har blitt slutt pga utroskap fra x eller at de har behandlet henne dårlig... Men uansett. Jeg var litt vill av meg i ungdomstiden og har ligget med ganske mange. Og jeg er ikke stolt av det. Vi kan si rundt 20-30 stykker. Og nå har kjæresten min begynt å grave om x'ene mine. Hun lurer på hvor mange jeg har ligget med osv. Skal jeg si sannheten eller lyve for henne? Jeg vil ikke miste henne for det jeg gjorde i mine ungdomsår Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Med forbehold om at jeg ikke har lest hele tråden: Hva med å si hvor mange forhold du har hatt. Om du var litt vilter av deg i ungdommen, regner jeg med at de fleste er ONS, pulevenner e.l. Å fortelle henne antallet ordentlige forhold kan jo være en gylden middelvei mellom å lyve og å si alle du har hatt en gang i fylla? "Jeg har hatt fire forhold før dette" høres mye bedre ut enn å si "Jeg har vel bare hatt fire seriøse forhold, men har pult en 25 stykker til eller noe." Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Med forbehold om at jeg ikke har lest hele tråden: Hva med å si hvor mange forhold du har hatt. Om du var litt vilter av deg i ungdommen, regner jeg med at de fleste er ONS, pulevenner e.l. Å fortelle henne antallet ordentlige forhold kan jo være en gylden middelvei mellom å lyve og å si alle du har hatt en gang i fylla? "Jeg har hatt fire forhold før dette" høres mye bedre ut enn å si "Jeg har vel bare hatt fire seriøse forhold, men har pult en 25 stykker til eller noe." hvorfor må han absolutt si det i det hele tatt? har hun egentlig noe med det? er det et krav når man er i et forhold at man må fortelle hvor mange sexpartnere man har hatt? spiller fortiden noen rolle? Lenke til kommentar
kilteros Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 er du kar nok til å ligge med så mange,bør du værra kar nok til å stå for det også Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Med forbehold om at jeg ikke har lest hele tråden: Hva med å si hvor mange forhold du har hatt. Om du var litt vilter av deg i ungdommen, regner jeg med at de fleste er ONS, pulevenner e.l. Å fortelle henne antallet ordentlige forhold kan jo være en gylden middelvei mellom å lyve og å si alle du har hatt en gang i fylla? "Jeg har hatt fire forhold før dette" høres mye bedre ut enn å si "Jeg har vel bare hatt fire seriøse forhold, men har pult en 25 stykker til eller noe." hvorfor må han absolutt si det i det hele tatt? har hun egentlig noe med det? er det et krav når man er i et forhold at man må fortelle hvor mange sexpartnere man har hatt? spiller fortiden noen rolle? Hvis han nekter å svare på det, så vil hun bli usikker på han og i ytterste konsekvens gjøre det slutt. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hvis hun spør, så får hun tåle svaret. Lenke til kommentar
Gjest lompa80 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Kødder du..? Ligget med 20-30 stk.?Da burde du si sannheten, selv om det ikke vil gå deg bra. Jeg ville ikke hatt en kjæreste som har ligget med 30 andre, men enda mindre en som lyver.. Jeg hadde lett "godtatt" en som har hatt 20-30 før meg. Øvelse gjør mester? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Nå har ikke jeg hatt mange i senga 6stk.. Men hva er det som er så negativt med mange sexpartnere da, så langt at man tenker over sikkerheten? Som sagt, øvelse gjør mester Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Stå til ansvar for det du har gjort, si det til henne, samme om hun spør eller ikke.. Det er jo en del av deg og jeg synes kjæresten burdte kjenne den man er sammen med, og ikke at man må gå og holde på info for man er redd osv.. Kjipt om hun får høre det fra noen andre, man skal jo liksom vite "alt" om sin egen kjæreste.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Helt enig med deg Melisma. For meg har det mye med tillit å gjøre. Lenke til kommentar
Feromon Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Om jeg forteller hvor mange jeg har hatt sex med kommer helt ann på settingen med jenta, men skulle jeg gått inn i ett ekslusivt forhold med en jente liker jeg å være ærlig. Enten ved å fortelle henne at, ja det har vært veldig mange eller at jeg rett og slett svarer ærlig når hun spør hvor mange jeg har ligget med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg