-Birte Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 tough one! Jeg tror jeg ville sagt det egentlig, med mindre jeg trodde det var sjangs for at han ville slått opp med meg. (men på en annen side, om han hadde slått opp for en sånn ting, hadde det kanskje vært like greit.) Hvor mange sexpartnere man har hatt i fortiden, burde ikke bety noe som helst, og partneren din burde i hvert fall ikke rakke ned på deg, uansett antall! Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hei, Jeg lurer på om det er fornuftig å si sannheten hvis kjæresten spør hvor mange sexpartnere du har hatt? Jeg har møtt verdens mest fantastiske jente. Hun er ei ordentlig og seriøs jente som bare har hatt langvarige forhold osv. Har blitt slutt pga utroskap fra x eller at de har behandlet henne dårlig... Men uansett. Jeg var litt vill av meg i ungdomstiden og har ligget med ganske mange. Og jeg er ikke stolt av det. Vi kan si rundt 20-30 stykker. Og nå har kjæresten min begynt å grave om x'ene mine. Hun lurer på hvor mange jeg har ligget med osv. Skal jeg si sannheten eller lyve for henne? Jeg vil ikke miste henne for det jeg gjorde i mine ungdomsår 7558522[/snapback] NEI, mitt råd er å si du har vært borti en 4-5 stk hvis det skulle blli spørsmålet om det. Å velge et for lavt tall vil virke som du ikke har fått napp (som er negativt) eller som om du har hatt få lange trofaste forhold (som er positivt), og å velge et for stort tall virker som du har hatt veldig mange, noe som i værste fall kan føre til kjønnsykdommer, osv, som kan være negativt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg syns ikke at det er kjærestens sak å vite antall sexpartnere i det hele tatt. Jeg har ingen problemer med å fortelle det om jeg blir spurt, men syns igrunnen ikke det er hans sak. En ting er å f.eks. ta konsekvensene av å ha hatt mange sexpartnere og gå og teste seg o.l. Å legge ut om tidligere sexpartnere vil stort sett bare føre til usikkerhet og tvil, på akkurat samme måte som man ikke forteller hvor fantastisk eksen var i sengen. Det er uansett ikke noe du kan gjøre noe med. Jeg skjønner ikke hvorfor kjæresten din spør og graver sånn, for ser ikke helt hvordan hun kan tjene på å vite hvor mange sexpartnere du har. Men med mindre du har gått rundt og skrytt til alle om hvor mange du har feid over, kan du jo egentlig pynte litt på sannheten. Evt si at du har vært singel en stund men valgte å ikke leve i sølibat av den grunn. Det er jo en helt ærlig sak. Antar hun ikke vil ha dem i kronologisk rekkefølge med terningkast. Lenke til kommentar
trra Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 jeg skjønner ikke hvorfor kjæresten din spør og graver sånn, for ser ikke helt hvordan hun kan tjene på å vite hvor mange sexpartnere du har. 7561022[/snapback] Siden trådstarter nevner at han har hatt endel partnere og dama har hatt dårlige erfaringer med sine ekser pga utroskap så kan det jo hende hun vil vite om han er av samme type som eksene. Såvidt jeg skjønner av det trådstarter skriver så har hun vært ganske åpen om sine ekser?Hvis hun vil være seriøs med deg fortjener hun at du er seriøs tilbake og forteller sannheten, hvis du også vil ha en seriøst forhold(bo sammen osv etterhvert). Hva tror du er kjippest, å få vite sannheten nå eller få vite at du har jugd i flere år om dere fremdeles er sammen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Er enig i at trofasthet kan være greit å vite om, men det er ikke likhetstegn mellom mange sexpartnere og utroskap. Dersom han kan vise til et plettfritt rulleblad når det gjelder utroskap er jo det det viktigste. Problemet er bare at jeg tror at hvis TS sier sannheten blir han mistenkt og mistrodd og kanskje stemplet som tilbøyelig til å være utro fordi han har vært litt tøsete tidligere. Ikke enkelt dette... Jeg er igrunn enig i at man skal være ærlig med hverandre i et forhold, det er derfor jeg syns man burde holde seg unna dette temaet, for her ser jeg ikke hvordan sannheten og åpenhet kan gjøre noe annet enn skade og føre til usikkerhet. Og om du skulle bestemme deg for å si antall partnere må du huske å gjøre det veldig klart at den delen av livet ditt er over, at det er slutt på tøsingen og at hun er eneste fokus nå. Endret 23. desember 2006 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Si sannheten! Fortiden spiller stort sett ikke så stor rolle i et forhold, da det er fremtiden som er viktig. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Hei, Jeg lurer på om det er fornuftig å si sannheten hvis kjæresten spør hvor mange sexpartnere du har hatt? Jeg har møtt verdens mest fantastiske jente. Hun er ei ordentlig og seriøs jente som bare har hatt langvarige forhold osv. Har blitt slutt pga utroskap fra x eller at de har behandlet henne dårlig... Men uansett. Jeg var litt vill av meg i ungdomstiden og har ligget med ganske mange. Og jeg er ikke stolt av det. Vi kan si rundt 20-30 stykker. Og nå har kjæresten min begynt å grave om x'ene mine. Hun lurer på hvor mange jeg har ligget med osv. Skal jeg si sannheten eller lyve for henne? Jeg vil ikke miste henne for det jeg gjorde i mine ungdomsår 7558522[/snapback] Når du ikke engang klarer å holde styr på antall stk til deg selv, hvordan i h...... skal du klare å si sannheten til henne da? Har du tenkt på å telle over antall sexpartnere du har hatt? :!: Det høres bedre ut med et konstant tall enn å si "20 30 stk" Endret 23. desember 2006 av Databamse Lenke til kommentar
DNA Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hva med: "Ca. 5-6 stk husker ikke helt" ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Ingen vil tro at du ikke vet nøyaktig antall om det er snakk om 5-6 stk Hvis man er så sløv at man ikke har fått med seg om man har hatt 5 eller 6 sexpartnere er det foruroligende Lenke til kommentar
Mr. Ichkitdze Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg syns ikke at det er kjærestens sak å vite antall sexpartnere i det hele tatt. Jeg har ingen problemer med å fortelle det om jeg blir spurt, men syns igrunnen ikke det er hans sak. Synes det er pussig at vi ønsker diverse faktorer som ærlighet, kjærlighet, troskap, respekt, åpenhet og forståelse i et parforhold, men når det kommer til spørsmål som på mange måter er avslørende for en selv så skal alle disse faktorene legges til side for mer eller mindre egoistiske/selvbeskyttende grunner. Det er for meg noe pussig at det er deler av livet ditt som skal være adgangsbegrenset for den ene personen i ditt liv, samtidig som at det er nettopp full adgangsfrihet det stilles krav til i ett hvert moderne norsk forhold. Spørsmål som dukker opp i mitt hode er da om denne "begrensningen" gjelder bare dette med antall partnere, eller er denne "postmodernistiske hemmelighetsregelen" vel anvendelig i andre sammenhenger? "Nei kjære, du får ikke vite om jeg har hatt kjønnssykdommer. Det er en privatsak!" "Nei skatt, om jeg har fått meg en elsker er og vil alltid være en privatsak!" "Du vil vite om jeg har tatt abort før? Glem det, det er privat!" "Om jeg har vært på sexferie på Kypros? Privatsak!!" Tror folk må ta innover seg at man må betale en høy pris for ungdommelig naivitet og heller ta til orde for bedre bruk av ”føre var” prinsippene, ellers vil ganske mange få grunnleggende og graverende forklaringsproblemer som ikke bare plager andre, men også seg selv senere i livet.. Så sadistisk som jeg er kozer jeg meg når jeg leser problemstillinger som en gullfisk ville ha sett konsekvensene av, men som enkelte (ganske mange, desverre..) ikke evner å se før det er for sent.. MEN, det er sikkert håp for alle like vel :!: Livet er en lunefull venn Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Si sannheten! Fortiden spiller stort sett ikke så stor rolle i et forhold, da det er fremtiden som er viktig. 7561109[/snapback] Enig. Syns trådstarter skal være ærlig. Plutselig en dag er det en drita kompis som forteller henne det elns... Jeg er kjempenysgjerrig, spør og graver masse. Men da må man også takle svaret man får. Viktig at den som spør husker at det er han/hun som gjelder nå! Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Enig i at han burde være ærlig. Det som er gjort er gjort, og hvis dama slår opp p.g.a. antallet, er hun nesten ikke noe å spare på uansett. Synes jeg i alle fall. Det blir feil å dømme noen etter hvordan de HAR vært, og ikke hvordan de ER. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Si sannheten! Fortiden spiller stort sett ikke så stor rolle i et forhold, da det er fremtiden som er viktig. 7561109[/snapback] Enig. Syns trådstarter skal være ærlig. Plutselig en dag er det en drita kompis som forteller henne det elns... Jeg er kjempenysgjerrig, spør og graver masse. Men da må man også takle svaret man får. Viktig at den som spør husker at det er han/hun som gjelder nå! 7564510[/snapback] Der sa du det. Det beste er å ikke ha hemmeligheter som andre kan avsløre. Bare fortell henne det. * 10 poeng til Hanne:) * Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg syns ikke at det er kjærestens sak å vite antall sexpartnere i det hele tatt. Jeg har ingen problemer med å fortelle det om jeg blir spurt, men syns igrunnen ikke det er hans sak. Synes det er pussig at vi ønsker diverse faktorer som ærlighet, kjærlighet, troskap, respekt, åpenhet og forståelse i et parforhold, men når det kommer til spørsmål som på mange måter er avslørende for en selv så skal alle disse faktorene legges til side for mer eller mindre egoistiske/selvbeskyttende grunner. Det er for meg noe pussig at det er deler av livet ditt som skal være adgangsbegrenset for den ene personen i ditt liv, samtidig som at det er nettopp full adgangsfrihet det stilles krav til i ett hvert moderne norsk forhold. 7564129[/snapback] Dette er jo min høyst subjektive mening, men det skal gjerne også sies at jeg heller ikke har lyst å vite noe om eksene hans. Hva han har gjort før meg er likegyldig, så lenge han ikke har vært utro eller har pådratt seg sykdommer. Jeg ser ikke helt hvordan forholdet vårt blir bedre av å f.eks. vite om alle one night stands han har hatt. Tidligere FORHOLD er en helt annen ting, om han har lyst å fortelle om det er det greit så lenge det ikke er snakk om sexlivet deres . Jeg sa jo at jeg hadde fortalt sannheten om jeg ble spurt, men at jeg ikke tvinger han til å sette seg ned sammen med meg for å "snakke om ekser". På samme måte som om dersom han hadde mer eller mindre presset sånn info ut av meg ville jeg mislikt dette sterkt. Det kan godt være fordi jeg har hatt et dårlig forhold med en veldig eiesyk og sjalu kjæreste at jeg blir litt på defensiven når det gjelder sånne ting, spesielt om forholdet er ferskt.. Jeg forteller ting når jeg stoler på vedkommende og i mitt eget tempo. Og inngående kunnskaper om hverandres one night stands syns jeg er unødvendig. Hanne:) sa at hvis man spør må man tåle svaret. Tror dette har mye med saken å gjøre. Med for mye info om sexlivet hans før meg ville jeg mest sannsynlig gått rundt og sammenliknet meg med idealiserte bilder av eksene hans, noe jeg klarer meg fint uten. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg har aldri forstått greia med å grave i fortiden til kjæresten. Alle har en fortid, sånn er det bare. Du kan jo svare litt unvikende på spørsmålet. Feks at du ikke husker helt, eller ikke så mange etc. Jeg hadde nok ikke sagt sannheten hvis jeg visste at personen ikke ville tåle det. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg har aldri forstått greia med å grave i fortiden til kjæresten. Alle har en fortid, sånn er det bare. Du kan jo svare litt unvikende på spørsmålet. Feks at du ikke husker helt, eller ikke så mange etc. Jeg hadde nok ikke sagt sannheten hvis jeg visste at personen ikke ville tåle det. 7565933[/snapback] Høres litt for mange ut.. "Nøh, har ikke tall på hvor mange det er.." Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Høres litt for mange ut.. "Nøh, har ikke tall på hvor mange det er.." 7565967[/snapback] Hi hi..du sier noe der. Kan jo legge på da. "Nei, er vel oppe i 278 stykker nå!" Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Hadde sagt det til henne jeg. Så hvis hun syntes det er mye, eller du er billig, kan du jo ganske enkelt spør henne om du har noen gang gitt henne en grunn til å tro noe sånt? Kjæresten min har ligget med flere enn meg, men det ser jeg ikke på som noe negativt. Hun har ganske enkelt mer erfaring enn meg, og vet hva hun liker Hun har heller aldri gitt meg en grunn til å tro at hun er billig, eller tøsete så lenge hun har vært sammen med meg, og det syns jeg er viktigere enn hva hun gjorde før. Så lenge hun er trofast og ærlig mot meg, spiller det ingen rolle om hun har spillt inn en "hardpr0n-xrated-version of Debbie Does Dallas" mener jeg. Slår hun opp med deg pga det, vil jeg si at hun ikke er noe å ha på. Desverre. Hun takler ganskelt ikke din egen fortid. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Tell over dine sexpartnere. Før det ned i en logg, så legger du til vedlegget her i tråden når du er ferdig. Hvis dama ser at du har kontroll på tallene, så vet hun ihvertfall at du har kontroll på sexlivet ditt, og at du vet med hvem og når du har sex. Det er et lite pluss. Endret 25. desember 2006 av Databamse Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Tell over dine sexpartnere. Før det ned i en logg, så legger du til vedlegget her i tråden når du er ferdig. Hvis dama ser at du har kontroll på tallene, så vet hun ihvertfall at du har kontroll på sexlivet ditt, og at du vet med hvem og når du har sex. Det er et lite pluss. 7573130[/snapback] Kanskje han skal slenge på terningkast i samme slengen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg