Gå til innhold

Den lille Taekwon-Do Tråden!

Mr_Wood

Anbefalte innlegg

Så meg litt rundt og fant ingen bare taekwondo tråd så her er den:

Her kan vi ta opp slike emner som: Hvor lenge har du trent?, Begynner man virkelig me Taekwondo før man er svart eller begynner det skikkelig når du er blitt svart? spesielle teknikker? osv.

Har trent 4 og et halvt år taekwondo nå, tar gradene litt seint prøver heller å bli god en høy grad så er bare plain red :) men går bra.

er spesielt glad i High-Kick sparket som jeg er Rogalands Mester i ^^

Er medlem i Sandnes NTN ITF Taekwon-Do klubb der jeg er instruktør 3 dager og trener selv 2-3 :) treneren min er forresten tidligere verdensmester og Europamester.

Har noen noe nytt og innføre? lyst og vite litt hvordan andre klubber har det.

eller han noen kanskje noen kanskje noen tøffe taekwondo films på lager?

Post i veg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan du påstå at du er rogalandsmester i høyt spark (ollyo chagi?)

Har du vært med i en konkurranse om det? :confused:

Nå som jeg tenker på det, så mener jeg å huske at noen sa at Kim Andresen er norgesmester i bakspark.. Driver dere NTN-gutta og kontkurrerer i det? ^^

Jaja, om meg, 2. gup for øyeblikket, trener den yngre garde i mønster før treningene mine (<5.gup). Går på WTF, avdeling rosenborg, og trener egentlig bare i kampgruppa der.

Blir trent av Kim Jae Wha, 8. dan, som forøvrig også er 8. dan i hapkido, og svart belte i en rekke andre kampsporter.

Jeg har ikke vært borti noen "spesielle teknikker" når man er svart. Jeg trener sammen med svartbeltene i kamptreningen, og det mest "spesielle" vi har vært borti er triple rundspark og firedoble sidespark.

Tøffe taekwondo films har jeg egentlig bare sett på www.kick-t-com, men ingenting som jeg har no' med selvfølgelig.

God natt, og i tilfelle denne tråden blir populær: FIRST POST!!

Lenke til kommentar
Hvordan kan du påstå at du er rogalandsmester i høyt spark (ollyo chagi?)

Har du vært med i en konkurranse om det? :confused:

Nå som jeg tenker på det, så mener jeg å huske at noen sa at Kim Andresen er norgesmester i bakspark.. Driver dere NTN-gutta og kontkurrerer i det? ^^

7560021[/snapback]

Ja, vi driver med mye slike konkurranser om alt mellom himmel og jord. og det er ett hoppende spark så det blir twimyo ollyo chagi. men det er ikke helt ollyo heller fordi det er ett oppadvent snappspark så det blir kanskje "twimyo wi busigi chagi"(hoppende oppover snapp spark) ... er ikke sikker.

noen andre forslag?

er med i NTN som er den største taekwondo organisasjonen i norge som hel-norsk som også tilfeldigvis er en av de største organisasjonene i ITF.

NTN er styrt av Master Per Andresen som bor i Trondheim der de har over 1000 medlemmer.

trener i sandnes jeg da...

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk vært på svartbeltegradering der Hr. Andresen overværte det hele (sist helg). Ble med en venn som går på den klubben og trener under Andresen, dog de ikke ser ham så ofte. Var forresten ei jente der som svimte av pga nervøsitet/lite pusting, og jeg er forøvrig ganske moret av måten dere puster på under mønster ^^

Lenke til kommentar

Opplegg? Vi kommer nå på trening, bukker litt til Kim, tusler inn i garderoben, bråker gjerne litt, får kjeft, og går ut for å trene. Her kan det hende at man får mer kjeft fordi Kim ikke så at du bukket til ham, og tar man ikke hintet kjapt, kan man fort ende opp med å ta armhevninger det neste kvarteret.

Så er det kursing av små drittunger den neste timen, samt at vi har gjennomgang av ørt-og-førti mønster selv, nevnt antall ganger, mens vi baksnakker Kim. Den neste timen begynner moroa. Da er det bare kampgruppa igjen, og vi sprengtrener i en time før vi kan "slappe av" med sparring.

Det er vel opplegget vårt. Sånn går dagene, med en 4 graderinger i året, og samme antall konkurranser. Nå holder vi på med herding, hovedsaklig meg, som snart skal knekke murstein <3

Lenke til kommentar

Det var da litt av ett opplegg

vi har flere treninger i veka men ikke noe med en sånnen type instruktør. hos oss er det liksom ingen instruktør som setter seg sånn super høyt. Så klart er det den som er høyest gradert som får mest respekt og alt det der men vi varierer veldig mye og har mye samkjøring med alle andre NTN klubber i Norge så det går stort sett for seg med det samme.

vi pleier å ha en masse armhevinger, ellers lite herding men vi har en del sparring og en del hard trening. ellers øver vi på de tusener av teknikker som vi skal ha helt perfekt.

Vi har 3-5 graderinger i året, men kun 3 for de som ikke reiser på sommerleir og grand kanaria.

Men det er ganske gøy å instruere unger altså så må ikke kalle dem alle drittunger, ikke alle ungene som er det vet du :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...

Hey hey

Jeg har da trent tae kwon do i 4-5år, har sluttet fordi eg mislikte alt for mye teori.. var med GTF/NTN og har bakgrunn også i fra ITF!

Må si det at i hva som helst kampsport du finner er det ikke noe slutt, det er konstant lære.. Beherskelse og kontroll i tk, det eneste spesielle med tk er at du får stål kontroll over beina.. selv nå har eg enda stål kontroll på beina og eg har ikkje trent noe kampsport på 1 år nå..

Men men eg skal komme meg inn igjen :D skal begynne på tai chi eller wushu få stål kontroll på armene :Dhehehe...

Hmm *tenker på spesielle teknikker* Eneste som eg husker sånn i farten er Round house pande til flyvende round house pande også lynx pande(altså roundhouse kick, hopper du og tar den motsatt foten opp eller forsetter med den samme også til slutt tar du bare bakerste fot og følger den rundt også)

Men det er ikkje noe super triks i tk, oh oh oh

Når du har blitt svart belte, husk disse ordene..

Ikke takk din instruktør, din far, din mor, den du skal takke er deg selv.. det er ikke de som gjør at du kan hoppe høyt eller slå hardt, det er deg. Så...

Ha tro i deg selv, det eksisterer ikke noe spesielle triks bare du kan gjøre de spesiell...

*Confusius Blackpanter at your service :D

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Drar opp denne tråden fra mørket...

Jeg har trent taekwon-do siden 2003 og har nå 1.gup-2. Ganske lavt for å ha trent så lenge ja, men gikk som barn de første årene og da gikk gradene sakte. :thumbdown:

Trener under NTN, og har vært to ganger i Surnadal. Ellers er jeg på alt av de få stevnene som er i nord...

Lenke til kommentar

jeg får vel dra meg med!

Trener hos Os og Bergen TKD klubb som går under ITF NTN, og har gjort dette i 3-4 år. Er i tillegg hjelpeinstruktør i noen treninger. Fikk også 1.gup-2 for ikke så lenge siden, så det har gått relativt fort ettersom jeg dobbeltgraderte meg hele veien fra grønt til rødt.

Spesialiserer meg mest innenfor sparring no som jeg har kommet opp i gradene :) Med tanke på at jeg har fått æren av å bli en del av satsegruppen for sparring for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fant denne tråden etter litt random klikking og tenkte at jeg måtte bidra litt:

Trener ved Hwarang Norway og Hwarang team i Drammen. Det er egentli en klubb, men er delt i en teknikk og kamp-del. Har trent der veldig lenge og digger klubben. Det er forresten en WTF klubb.

Graderte til svart 1. Dan for omtrent et år siden :)

Trener ca 3-4 dager i uka selv og er (hjelpe)instruktør for bråkete småunger 2 dager :p

Satser mest på tradisjonelt og teknikk, Og favoritt Poomsaer er Taeguk chil Jang og Poomsae Keumgang.

Men det må vel være flere her på forumet som trener tkd!?? Nesten litt skuffende :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...