Ildotche Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Halla, Jeg mottok nettopp min nye iPod 30gb, som jeg tenkte jeg skulle "fylle" opp med musikk før jeg reiser til hardanger i julen. Jeg hadde iTunes installert fra før (pga. tidligere iPod mini) og plugget den nye iPoden rett i PC-en, windows fant den med en gang, men jeg fikk ingen respons fra det gamle iTunes. Da leste jeg i manualen at jeg skulle "Last ned iTunes til datamaskinen din fra www.apple.com/no/ipod/start. Til min store forundelse fikk jeg feilmeldingen "iTunes kunne ikke installeres fordi Visual Basic Scrip (VBScript) ikke er installert eller har blitt deaktivert. Forsikre deg om at VBScript er installert, slå av skriptblokkering i antivirus- og brannmurprogramvare, registrer VBScript på nytt, og installer deretter iTunes" da jeg skulle installere iTunes igjen. Jeg har aldri hørt om noe VBScript før Noen som har peiling på hva jeg bør gjøre? Takk på forhånd Alternatvit, kunne noen fortelle meg hvordan jeg kan "fôre" opp iPoden uten iTunes? Endret 22. desember 2006 av Ildotche Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Høres ut for meg som om det er Visual Basic som mangler.. Har aldri opplevd problemet selv på akkurat iTunes. Jeg har derimot opplevd det på andre applikasjoner fordi spill,spywares o.l har tuklet med VB filene. Visual Basic kan jo forøvrig lastes ned ifra Microsoft.com Prøv å innstalere disse filene, og se om det hjelper. Det er helt jævlig med jul uten iPod, så hvis du må oppleve det sørger jeg med deg! Redigert; Ellers har du Anapod Explorer som er et alternativ til iTunes. Selv liker jeg iTunes mye bedre, og har lite kjennskap til programmet. Uansett så finner du det ved å klikke her God Jul, forresten Endret 22. desember 2006 av steffenz Lenke til kommentar
Ildotche Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Takker=) Har akkurat vært hos en kompis og fylt iPoden opp med det mest nødvendige så jeg overlever iallefall til over julehelgen. Fant også ut at jeg trenger en "genuine" versjon av windows for å oppdatere VBScrtiptet. Takk for tipset om Anapod Explorer =) skal prøve å få tak i det nå EDIT: Har nå lastet ned Anapod. Første inntrykket var bra nokk, men senere fikk jeg følelsen av at dette ikke er gratis. Man kan altså ikke overføre mer enn en fil om gangen, og man kan ikke gi nytt navn til filene som er flyttet til iPoden i Tiral Edition. Endret 22. desember 2006 av Ildotche Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Nei, Anapod Explorer er ikke gratis. Dessuten synes jeg ikke det er like bra som iTunes heller. Du kan ikke oppdatere Windows altså? Nei vi er flere som ikke er helt lovlydige i den sammenhengen.. Likevell, jeg kan oppdatere. Her har du en ekstern lenke til VBScript Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå