Gå til innhold

Manowar - Gods of War. Info om Releaseparty!


Deadringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fins mange liveversjoner av Battle Hymns som er 10 ganger bedre trommer på enn orginalen, da. De har tross alt avsluttet 90% av showene sine siden 1982 med den låten.

Versjonen på Hell on Wheels blir ødelagt av dominende basslyd, desverre.

 

Derfor er det hysterisk festlig på en av DVD'ene, når Eric får latterkrampe under det rolige partiet, mens han har en kvinnelig fan på scenen og ser henne dypt inn i øynene og synger med finstemmen sin..så stiller Joey seg ved siden av ham, med ei t-skjorte det står <--------- WHORE på.

(Peker mot Eric). Stakkars fyren får helt latterkick og kommer seg aldri orntli inn i låten igjen.

 

Har en bootleg der Eric begynner å skrattflire etter den rolige starten på Heart of Steel fordi han glemmer teksten. Det blir litt som den versjonen av Elvis sin "ARe you lonely tonight?" der han begynner å flire og ikke klarer å fortsette å synge etterpå, mens bandet spiller videre uansett.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jau er vel bare å kjøpe inngang i døra. Tror ikke de har billetter som sådan.

Men man veit jo aldri, Manowar er populære i Norge også, de.

Konserten i Spektrum i november 2005 var utsolgt flere uker i forveien.

 

Det kan jo fort bli ALTFOR mange som vil inn der hvis de ikke selger billetter et sted.

Amplifier er ikke noe digert sted.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Trenger ikke spørre i helgen...

 

Søkte etter "manowar show truck" og havnet på en side om Manowar her.

 

Det er ennå ikke avklart om hvor releasepartyet blir. Dersom Rock In åpner i løpet av neste uke, så tar jeg det der nede, men hvis det tar lenger tid, kommer jeg til å ta det nede på Amp.

 

Det blir ingen salg av billetter, arrangementet er gratis.

Lenke til kommentar

Nope. Fortsatt 20 år på Rockin. Det er stengt der nå pga branntilløp. Pub m/ sprit-skjenkebevilgning = 20+

 

Det har egentlig ikke forandret seg i det hele siden før gjenåpningen, lokalet er det samme, biljardbordet står foran scenen, og veggene er de samme gamle. Er bare stolene og bordene som er blitt litt finere siden sist. Og et par SINNSSYKT pene bardamer.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Manowar sin musikk gjør meg glad. Jeg trenger ikke å begrunne at jeg blir glad, vel? Det bare blir jeg. De har sinnssykt gode riff, veldig dyktig vokalist, morsomme tekster, og noen ganger veldig seriøse tekster, f.eks. '"Guyana-Cult of the Damned"' som handler om det første registrerte religiøse masseselvmordet som skjedde i 1978. Over 900 personer i en sekt som hadde flyttet fra USA til jungelen i Guyana tok kollektivt selvmord ved å ta gift. Voksne ga gift til barna sine og tok så giften selv, og lederen skjøt seg selv.

Det er utallige websider og bøker om tragedien, hvorfor det kunne skje og ikke minst hvordan en karismatisk leder kunne få flokken sin til å følge ham selv inn i døden. Det er lagd et par filmer om det også (ikke i nyere tid).

 

Forsiden i Time magazine i 1979 var bilde fra det de første som kom til åstedet fant. Folk lå strødd overalt, og tønna med saft tilsatt gift er i bildet.

 

2jonestown_ap.jpg

 

I Manowar-låten er starten slik

 

"Well thank you for the kool-aid, reverend Jim".

We're glad to leave behind their world of sin.

Our lifeless bodies fall on holy ground

Rotting flesh a sacrificial mound

Were you a God or a man in a play, who took our applause and forced us to stay

Now all together we lived as we died on your command, by your side"

 

Kool-aid refererer til saften, og presten i kulten het Jim Jones, han så på seg selv som en profet/Gud.

 

Her er wikipedia-sida om Jonestown

http://en.wikipedia.org/wiki/Jonestown

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Nå fikk jeg lyst til å skaffe meg skyss nedover til Oslo, har faktisk "ferie" fra NTNU uansett som begynner om en uke. Men typisk nok fyller jeg 20 litt for sent, dårlig timing fra mor og far det her.

Finnes det måter å omgå 20-årsgrensa på? :p Hva som helst som har noe som helst med manowar å gjøre som foregår innen Norges grenser må man få med seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...