Gå til innhold

Manowar - Gods of War. Info om Releaseparty!


Deadringer

Anbefalte innlegg

logo_1.gif

 

MANOWAR announces release dates for new album!

 

The new MANOWAR album " GODS OF WAR " will hit the stores on the following dates :

 

February 23, 2007 ( Germany )

February 26, 2007 ( Rest Of Europe, excl. France/UK)

March 5, 2007 (France/UK)   

April 3, 2007 (USA / Canada )

 

Yes, hva tror folk om den nye Manowar skiva? Selv gleder jeg meg skikkelig, da EPen "Sons of Odin" var knallbra!

 

edit:

Link til tråden om EPen:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...ons+++of+++odin

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mer informasjon om skiva nå:

 

Mulig cover

Covergschwrzt2a.jpg

 

MANOWAR has started to give away parts of the CD cover for the upcoming new album GODS OF WAR, which is set to be released on February 23, 2007 in Germany ( February 26 for the rest of Europe and April 3 for the USA/Canada ).

 

Next to this first taste of what the album cover will look like, the band also gives away a bit more info about the CD - concept, including 2 more song-titles. GODS OF WAR is MANOWAR’s first entry in a cycle of concept albums; each a tribute to a different war god. Opening with the epic piece “Overture To The Hymn Of The Immortal Warriors”, the tone is set for an album beyond anything MANOWAR has done before. This album honors Odin - almighty father of the Norse gods - and details the history and exploits of this storied character. His power and wisdom were unmatched among the gods and he is paid tribute with human sacrifice on the battlefield, as heard in the song “The Sons Of Odin”, the stomping title track “Gods Of War” and the storytelling “The Blood Of Odin”.

 

 

Besides the normal Jewel Case version, GODS OF WAR will also be released as a limited edition in an embossed metal slipcase containing a high grade mediabook bound in leather. Furthermore, this limited edition will feature a bonus DVD with unreleased material about the making of this album and some special behind-the-scenes footage.

 

A double-vinyl LP in a gatefold sleeve will also be available.

 

MANOWAR will continue with revealing the cover in their upcoming E-Card, so keep an eye on www.manowar.com to make sure you don't miss anything !

 

Jeg GLEDER meg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Herlig her er mer info;

Det ferdige coveret

GOWa.jpg

 

 

Tracklist:

1. OVERTURE TO THE HYMN OF THE IMMORTAL WARRIORS

2. THE ASCENSION

3. KING OF KINGS

4. ARMY OF THE DEAD, PART I

5. SLEIPNIR

6. LOKI GOD OF FIRE

7. BLOOD BROTHERS

8. OVERTURE TO ODIN

9. THE BLOOD OF ODIN

10. THE SONS OF ODIN

11. GLORY MAJESTY UNITY

12. GODS OF WAR

13. ARMY OF THE DEAD, PART II

14. ODIN

15. HYMN OF THE IMMORTAL WARRIORS

16. DIE FOR METAL (Bonus track)

Lenke til kommentar

Meg glede seg også. Fikk ny blest i Manowar når jeg så Earthshaker Festival-DVD'n. Utrolig bra show, og dritfett å se alle de gamle medlemmene på scenen igjen. Og ikke minst når hele bandet er samlet på Battle Hymn, 3 trommesett, 3 gitarister + uber lyd.

 

King of kings spilte de på konserten også. Veldig kjapp sak.

 

Her var jo Battle hymns-klippet på youtube også..fantastisk at de 3 trommisene spiller 100% i takt. (bortsett fra på breaks). Og alle 3 gitaristene får hver sin solo :love:

 

http://www.youtube.com/watch?v=s2bnKeUvKG0

 

Og på siste verset når alle 6 står ved siden av hverandre og Eric synger en oktav høyere må jeg bare glise fra øre til øre. Så bra. Beste metal-hymnen ever.

 

untitled.JPG

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Bra = veldig bra. Hovedkonserten er delt inn i forskjellige era'er, der gitaristen og trommisen som spilte på plata fra den era'en spiller med bandet istedet for de vanlige medlemmene. Så når de spiller låter fra rundt Kings of Metal, er det David Shankle på leadgitar. Og når de spiller fra den første perioden er Ross The Boss på gitar osv

 

Ekstramaterialet er også supert. Hele greia ble tatt opp på en Manowar fan convention i tyskland, og det var et digert vikingshow med Jomsvikings som gjenskaper slagscener i full rustning og sverd og skjold, til Manowar-låter, som åpnet hele greia. Jomsvikings er en profesjonell gruppe som gjenskaper ekte vikingeslag på autentisk vis. Veldig kult å se på. Og låten March for Revenge har de laget en hel historie rundt, der 2 brødre slåss mot overtall, og på den rolige "fallen brother"-biten har den ene blitt dødelig såret, og den andre sverger hevn osv. Skikkelig bra. Litt skummelt å se på, for de kliner skikkelig til med sverdene så tresplintene flyr fra skjoldene til hverandre.

 

Også har du jo battle hymns-klippet jeg linka til. Den bør absolutt skaffes.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Så igjennom det nå. Herlig, som du sa, på siste verset der. Godt å se at årene ikke har slitt for mye på stemmen til Adams. Det var heller ingen tvil om hvilke gitarist som var den stødigste der heller.

 

edit:

Er forresten skremmende uvandt å se noen skryte av Manowar på det forumet her. Er oftere svette karer som tror skinnbekledning ødelegger musikken, dessverre.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

David Shankle har gitt ut mange soloplater de siste årene, med sin egen gruppe DSG (david shankle group). Mest instrumental-greier tror jeg, det er "guitar clinic" med alle 3 som ekstramateriale der de tar spørsmål fra fansen og spiller gjennom gamle låter. Shankle spiller til en låt på en CD han har med fra sin nye skive.

 

Ross the boss er vel den som er mest elsket av fansen siden han spilte på de klassiske skivene, men han har vel vært ute av bransjen en del år, nå. Kanskje litt rusten. Men han spiller bra på låtene han er ensom gitarist på.

 

Er jo såklart Karl Logan som er mest rutinert, siden han spiller med Manowar hele tida.

Men Ross spiller den beste soloen på den snutten, syns jeg.

 

Edit: ja, og så er det et fantastisk fyrverkeri helt på slutten av konserten, mens Crown and the Ring spilles. Publikum griner.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Er jo såklart Karl Logan som er mest rutinert, siden han spiller med Manowar hele tida.

Men Ross spiller den beste soloen på den snutten, syns jeg.

7888775[/snapback]

Enig. I motsetning til Ross, virket han mer interessert i å spille riktig, enn å vise dobbelthaken sin også ;)

Neida, skal ikke ta noe vekk fra Ross. Han har vært med å danne det som i mine øyne er universets beste powermetal band.

Lenke til kommentar

Litt festlig da, det er klipp fra den første øvingen der alle de gamle er samlet og øver inn BH, og Ross blir så rørt at han nesten griner når de er ferdig, og må gå og være for seg selv (han jager vekk kameramannen som følger etter ham).

 

Han har visst ikke vært mye i kontakt med bandet siden 80-tallet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Morsomt. Tenkte jeg skulle bestille denne nå som jeg fikk lønn, men det ble litt mye utgifter for meg pga konsert og sånt. Men da får jeg fiske den inn rundt neste måned.

 

Jeg ser uansett utrolig fram til den skiva her. Har du hørt EPen, og i så fall hva synes du? Selv synes jeg det er flott de har fortsatt litt i "Call to Arms" stilen, og håper mye av skiva ligner på EPens tittel-låt, kanskje med litt "Power be thy sword", "Spirit Horse of the Chereokee" og "Brothers of metal/Hail and kill". Satser også på at vi får en ny ballade i gate med "Heart of steel".

Lenke til kommentar
MANOWAR announces Official Release Parties for GODS OF WAR.

 

GOWa.jpg

 

In Germany, Spain, Norway, Portugal and Austria you can visit Official Release Parties for GODS OF WAR :

 

GERMANY :

 

23.02.07 Berlin - Halford

23.02.07 Kaiserslautern - Flash

23.02.07 Stuttgart - Club Prag

23.02.07 Köln - Valhalla

23.02.07 Hamburg – Ballroom

23.02.07 Nürnberg - Rockfabrik

24.02.07 Bochum – Matrix ( Showtruck available! Incl. cool new merch! )

24.02.07 Herford - X

24.02.07 Ludwigsburg - Rockfabrik

24.02.07 Essen - Turock

 

SPAIN :

 

24.02.07 Bilbao (Barakaldo) - Leyenda Pub

 

NORWAY :

 

25.02.07 Oslo - Rock In

 

PORTUGAL :

 

24.02.07 Sintra - Don Baco

 

AUSTRIA :

 

24.02.07 Vienna - Escape Metalcorner

 

Jeg må på dette releasepartyet. Noen som vet hvor billettene kan kjøpes?

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Meg glede seg også. Fikk ny blest i Manowar når jeg så Earthshaker Festival-DVD'n. Utrolig bra show, og dritfett å se alle de gamle medlemmene på scenen igjen. Og ikke minst når hele bandet er samlet på Battle Hymn, 3 trommesett, 3 gitarister + uber lyd.

 

King of kings spilte de på konserten også. Veldig kjapp sak.

 

Her var jo Battle hymns-klippet på youtube også..fantastisk at de 3 trommisene spiller 100% i takt. (bortsett fra på breaks). Og alle 3 gitaristene får hver sin solo  :love:

 

http://www.youtube.com/watch?v=s2bnKeUvKG0

 

Og på siste verset når alle 6 står ved siden av hverandre og Eric synger en oktav høyere må jeg bare glise fra øre til øre. Så bra. Beste metal-hymnen ever.

 

untitled.JPG

7888728[/snapback]

 

Ahh, endelig Battle Huymns med skikkelig trommelyd. I motsetning til studioopptaket ;)

Lenke til kommentar

Antall ganger jeg har sett Battle Hymns på Earthshaker, kan ikke telles på hånd.

Frysninger hele veien! Skulle så gjerne vært der.

 

Når det gjelder plata kan jeg nesten ikke vente. :dribble: EP-en var meget bra, "Sons of Odin" sangen var uten tvil 2006 feiteste sang!

 

 

Sons of Odin we four..!!

By the hammer of Thor!

Ride down from the sky....

Another is born

Another shall fall

This day men will diiiiiiie!!

 

Diggeste linja :cool:

Endret av Equilibrium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...