Lindsay Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Har ett 3Com USB trådløs dongle av typen 3CRWE254G72 og ndiswrapper er innstalert og det kommer frem når du skriver ndiswrapper -m pluss att det kommer opp i lsusb,men mistenker att ikke usbkontaktene blir automatisk lastet Tror hele feilen ligger der om ikke noen andre har en bedre løsning på problemet mitt og muligens sier hvordan jeg skal få aktivert kort og usb.Det lyser ihvertfall ikke noe lys i 3Comen Distro er Ubuntu Endret 22. desember 2006 av nre1458 Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Det virker som om 3CRWE254G72 skal funke ut_av_boks med islsm prism driveren. Er en kar på ubuntuforum som mener kompisen han fikk opp nett på den dongelen med den driveren, mens han ikke klarer det samme på Ubuntu amd64. LINK Installerte du ndiswrapper med en gang, uten å teste med native linux driver? Prøv å deaktivere ndiswrapper og modprobe islsm. Hvis dongelen bruker islsm driver, som det ser ut til, burde dongel dukke opp som en device i iwconfig. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Har kommet såpass langt att den vises med macadresse og heter eth3 og ikke wlan,men det funker ikke uansett om jeg velger hex eller ASCI II men har en bridge som jeg bruker nå så er ikke værre Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 En kommer frem med små skritt også, en må bare ta flere skritt På hvilken måte har du kommet så langt? ndiswrapper eller islsm driver? Hva er det du skal sette med hex eller ASCII? Kryptering? Hvilken kryptering har du på nettet, WEP eller WPA? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå