duffy89 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Hei! Vi skal kjøpe en dvd spiller til russebilen vår, link ligger nedenfor. http://www.mp3playerstore.com/stuff_you_need/dvd/DVD-990.htm Så lurer jeg på hvordan vi skal koble 2 skjermer og 2 forsterkere til denne spilleren. Vi har fått med 3*5m lange signalkabler til forsterkerene, vi har tenkt å splitte en signalkabel fra spilleren til 2 signalkabler til hver forsterker. Men så har jo vi en styre/remote ledning også, hvordan kobler man den til spilleren? Har egentlig god peiling på stereo, men når det kom til bilstereo var det ikke fult så lett merket jeg Og en siste ting, på 4 kanals forsterkeren vår er det 2 signalutganger, på den ene står det front, og på den andre står det rear. Hvilke av disse skal man bruke frem til spilleren Og på mono-fosterkeren er det en signalutgang som står ch1 og ch2 på. Hvordan vet man hvilke som er rød og hvilke som er hvit på signalledningen? Har det ikke noe å si? Håper det ikke var altfor forvirrende Endret 22. desember 2006 av duffy89 Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Tja, den spillern der har to utganger, front og rear, disse skal kobles til front og rear inngangene på firekanalern. Er det Line out på firekanalern er saken biff, da er det bare å koble den til RCA pluggene på monoblokka. Hvis ikke må dere splitte signalet til f.eks bakhøyttalerne med to Y - ledd for å få signal til monoblikka. Remote er styrestrøm, denne kabelen er typisk blå med en hvit stripe. Ellers kan du få styrestrøm fra kabelen merket ant/antenna(e) eller fra tenninga. ----------- Edit: hater skrivefeil Endret 22. desember 2006 av Jalla Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Vi har ikke line out på firekanaleren nei, men jeg skjønner jo tegningen nå. Men får vi koblet 2 forsterkere + 2 skjermer til den spilleren der? Den spilleren har jo sub utgang også, er det en vanlig signalkabel, slik at vi kan koble alt rett til spilleren? Endret 22. desember 2006 av duffy89 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 sub-utgangen er en vanlig RCA-kontakt som en hvilken som helst annen signalkabel. Er det to innganger på monoforsterkeren, må sub-utgangen på spilleren, som altså bare er en plugg, splittes med ett y-ledd og kobles til begge på forsterkeren. Rød og hvit (aka høyre og venstre) spiller ingen rolle i og med at monoforsterkeren mikser dem ned til ett signal. Men begge må tilkobles, ettersom forsterkeren halverer amplituden på hver av de to kanalene, kobler du bare til en vil du bare få halve lydvolumet. Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 På monoforsterkeren er det kun en utgang (står ch 1 og ch 2), så det vil si at jeg kan koble den rett til spilleren med en vanlig signalkabel? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 du mener vel inngang? monoforsterkeren skal vel få lyd fra spilleren, og ikke omvendt? Er det bare en plugg er saken grei, bare å koble rett på spilleren. Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Inngang ja, men det er 2 plugger, RCA tilkobling.... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Ja, da er det jo TO INNGANGER (eller to plugger, om du forstår det bedre) som jeg sa. Du kan da enten trekke en signalkabel fra den enslige subwoofer-utgangen på spilleren og splitte denne til begge de pluggene, eller splitte en av de andre signalkablene som du trekker til 4-kanalsen og koble til denne. Resultatet blir det samme. Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Ok, da skjønner jeg det! Men det som er litt rart er at jeg snakket med han bilstereofyren på eltek, som vi har kjøpt utstyret av og sa at han måtte sende med alt vi trengte til å koble dette opp. Da sendte han med 3 5meter lange signalkabler og ingen splitter. Jeg skjønner ikke helt hva han tenkte på da... Edit: Kan jeg bruke en slik kabel til å koble den single sub utgangen til den doble på forsterkeren : http://www.imineo.com/imgs/mini-jack-rca.jpg Endret 22. desember 2006 av duffy89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå