N00by89 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Hei, har et lite problem med en trådløs router. Jeg får nemlig ikke Ip fra den, verken når jeg kobler til med kabel eller over trådløst. Noen som vet hva som er galt? God jul Lenke til kommentar
kmkh8 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Hei, har et lite problem med en trådløs router. Jeg får nemlig ikke Ip fra den, verken når jeg kobler til med kabel eller over trådløst. Noen som vet hva som er galt? God jul 7557583[/snapback] Er dhcp slått på ? Har du prøvd å reparere nettverkstilkoblingen ? Lenke til kommentar
N00by89 Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Er dhcp slått på ? Har du prøvd å reparere nettverkstilkoblingen ? 7557594[/snapback] Hvordan ser jeg om dhcp er slått på? Kommer ikke inn på routeren, fordi jeg ikke får noen ip fra den Jeg har prøvd det med å reparere, uten hell. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 du kan prøve og: -resete routeren da er alt default også dhcp -sett statisk ip på maskina i samme range som routern du må også skrive inn subnett osv... Lenke til kommentar
N00by89 Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 du kan prøve og: -resete routeren da er alt default også dhcp -sett statisk ip på maskina i samme range som routern du må også skrive inn subnett osv... 7557745[/snapback] resete routeren har jeg gjort Men å sette ip på maskina i samme range som routeren vet jeg ikke hvordan man gjør... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Har du satt opp PCen til automatisk å motta ip-adresse m.m. ? Hva får du rapportert nfra ipconfig? Lenke til kommentar
N00by89 Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600]© Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation C:\>ipconfig Windows IP-konfigurasjon Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Automatisk konfigurasjon av IP-adresse. . . : 169.254.16.70 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Standard gateway . . . . . . . . : Ethernet-kort Lokal tilkobling: Medietilstand. . . . . . . . . . : Medium frakoblet Når jeg trykker for å reparere tilkoblingen får jeg beskjed om at den ikke kunne få ip adresse så jeg skulle kontakte isp eller system ansvarlig Pcn står på å mota IP- automatisk. Ble dere noe klokere? Legger ved et bilde om hvordan det ser ut EDIT: Vist jeg kobler pcn direkte til ip telefon boksen med kabel så har jeg internett. iptelefon.bmp Endret 22. desember 2006 av N00by89 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Vist jeg kobler pcn direkte til ip telefon boksen med kabel så har jeg internett. 7558087[/snapback] Dette er ny informasjon og i strid med hva du oppga ioppstarten av tråden. Dette viser at routern virker og deler ut IP-adresser. Problemet ligger i den trådløse forbindelsen. IP-adresse som starter med 169 viser at PCen ikke får IP-adresse fra router. Sjekk om trådløs nettverk er slått av i routeren, om det er feil ved drivere for trådløst på PC (se enhetsbehandling) e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå