Alte-to Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Hei. sitter på nett med Fiber ala Lyse (NTE BB) 6Mbit... men, det tar sånn tid når jeg åpner f.eks. hw.no før siden vises Når den først starter og laste siden går det "passe" fort, men ikke sånn... "lyn-kjapt" som det burde ha gått etter min mening... har heller ikke masse programmer og junk fra popups etc liggende heller... ganske clean windows XP m.a.o. brukes til og lese hardware.no og spille étt spill som jeg har liggende, noen ganger Har prøvd og slette internet temp files, ble ikke raskere... Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) www.getfirefox.com Når du har installert firefox skriver du inn, UTEN WWW! about:config - søker etter "http" øverst og trykker enter. - finn network.pipelining dobbelklikk slik at den blir i fet skrift. - finn network.pipelining.maxrequests dobbelklikk på den, skriv inn 40. - finn network.proxy.pipelining dobbel klikk på den slik at den blir i fet skrift. Da vil det gå fortere... UT MED IE!! EDIT: Hinter til avataren min! Endret 22. desember 2006 av Yaricks Lenke til kommentar
mkon Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Kan hende du har noe dritt i bakgrunnen ettersom du bruker IE, gjlr som han over anbefaler og legg inn FF. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Eventuellt hvis du ikke ønsker å kaste ut IE, IHVERTFALL installer IE7! Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 hehe, bruker FF også, blitt treg den óg:( bra browser da:D skal teste den configen du snakker om Yaricks. tnx Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Du kan jo forsøke hastighetstest og teste responstiden, for å se om det er noe galt med selve linjen. Førstnevnte kan gjøres med Hardware.no-speedometeret. Linjen bør ligge på det du betaler for, +/- 10%. Det andre kan du gjøre ved å taste Windowstast+R, og skrive CMD. I ledeteksten skriver du: ping www.vg.no Da får du opp noen responstider i millisekunder. Jeg får f.eks. 12ms, og bruker det som en indikasjon på at det er noe galt om det forandrer seg. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 hw.no/speedometer varierer 13mbit til 5mbit... og 3mbit download speed til 7mbit... har testet ping mot www.vg.no før, 12ms, slik som nå, for 1minutt siden :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå