Gå til innhold

Nominering "Årets beste Xbox 360-spill"


ttt

Anbefalte innlegg

2006 går mot slutten, og i den forbindelse tenkte vi at det ville vere på plass med nokre kåringar.

 

Xbox 360 har vore ute i litt over eit år, og vi begynner å få fleire gode spel til denne konsollen. Sjølv om Master Chief lar vente på seg er det nok av nye heltar som alle gjer sitt for å korte ned ventetida. Vi har fått kjennskap til Marcus i Gears of War, foto entusiasten fekk sikkert tatt nokre flotte bilete i Dead Rising. Noko forsinka fekk vi sjå kva Bethesda har jobba med den siste tida, The Elder Scrolls IV: Oblivion var sikkert eit høgdepunkt for mange. No er det opp til deg å finne ut kva for ein tittel du meiner fortener heider og ære som "årets xbox 360 spel-2006".

 

Reglane er som følgjer:

Kvar brukar kan nominere ein speltittel.

Gi ein kort begrunning for nommineringa di.

Spelet må ha kome ut i Noreg 2006.

 

Nomineringa vil vare fram til 31.12. Deretter vil det bli satt opp ein avstemming.

 

Lykke til med nomineringa. :)

 

Dei nominerte til no er:

Gears Of War

Dead Rising

Rainbow Six: Vegas

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Splinter Cell: Double Agent

Viva Pinãta

Test Drive Unlimited

Ghost Recon Advanced Warfighter

Saint's Row

call of duty 3

Dead or Alive 4

Tomb Raider: Legend

Tony Hawk's Project 8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vil jeg gjerne få nominere Dead Rising :)

 

Grunn: Spillet går en ny, og morsom vei med Zombie-sjangeren. Her får du et helt kjøpesenter å boltre deg i, hvor det aller meste du finner kan brukes som våpen mot de evig mange zombiene (inkludert zombiene selv). I stedet for å satse på grøss og gru, satser Dead Rising mer på en blanding av slapstick og splatterkomedie, og man kjenner fanden sitte å le inne i seg mens man stadig pønsker på nye måter å slakte de levende døde på. I tillegg finner man også en interessant historie i spillet, spesielt for oss som liker en god konspirasjonsteori :wee:

 

På den tekniske siden, finner man noen av de bedre lydeffektene jeg har hørt i noe spill, enten det er motorsager som tærer gjennom dødt kjøtt, eller en bowlingkule som treffer et hode. Grafikken er helt grei, ikke den peneste i verden kanskje, men det som virkelig imponerer er at spillet viser utrolig mange fiender på en gang. Det er noe eget å stå med kamera og ta bilder av nærmere 500 zombier som kommer gående mot deg - og de andre to som er mer opptatt av å falle ned trappene :wee:

 

Alt i alt et likanes spill :yes:

Lenke til kommentar

Rainbow Six: Vegas

 

Grunn: bra singleplayer story, med opptil 2-player split screen eller opptil 4-player over live. En drøss av multiplayermuligheter som team deathmatch, deathcmatch eller mer objektivbaserte missions. I tillegg til dette et stort utvalg av våpen, god grafikk og fantastisk lyd. Coversystemet funker veldig bra, og implementeringen av det nye helsesystemet + muligheten til å "tagge" fiender har i mine øyne gjort rainbow six MYE bedre enn sine forgjengere og er for meg årets beste spill.

Lenke til kommentar

Nominasjon:, OBLIVION,

 

grunn: Både Geow og RS:V var nominert fra før.

TESIV: Oblivion holdt meg til skjermen i ca 70 timer, og viste meg vakre landskaper, enorme områder og eit engasjerande levelsystem. Det som gjør at spillet ikke blir "perfekt" for meg, er levelscalinga. Æsj!

Endret av Gotham
Lenke til kommentar

Gears of War

fordi spillet fokuserer veldig på multiplayer (co-op), og er det beste (co-op)spillet på Xbox 360 hittil. Dessuten har det den råeste grafikk jeg noensinne har sett på et spill og mange smarte løsninger og våpen (active reload, og at man kan hoppe inn og ut av gameplayet som Dominic).

:w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har spilt alle de overnevnte.

Det spillet som har fått DESIDERT mest av min tid i høst/vinter var:

 

Saint's Row.

 

De tok sandkassespillet opp ett eller to nivåer i forhold til de andre i sjangeren.

Herlig musikk, herlig grafikk, godt gameplay.

Eviglange timer med underholdning.

God fysikk og kjempegøyt spill.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Jeg vil nominere Splinter Cell: Double Agent.

Av alle Tom Clancy spill som har blitt utgitt i år så føler jeg dette er en av de definitivt mest gjennomførte og solide singleplayer opplevelsene jeg har hatt i år. Spillet har nydelig, variert og veldig detaljert leveldesign. Spillet har også greid å implenetere "Trust"-systemet på en genial og brukervennlig måte, man kan spille gjennom spillet uten å måtte bekymre seg for mye over det, og man kan samtidig spille gjennom spillet for å velge en ond eller god side. Multiplayer er også fantastisk morro, definitivt en av årets beste onlinespill.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...