rcfrik Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Hei! Nå vil kompisen min ha tilbake sitt Harman/Kardon anlegg og av den grunn må jeg kjøpe meg ett nytt et. Jeg har ikke spesielt peiling på hva som er bra og hva som ikke er bra, derfor jeg spørr dere gutta (og evt. jenter) her på forumet. Det er tre system jeg har sett på, to fra Logitech og ett fra Creative. En av de tingene som er viktig med det anlegget jeg blir å kjøpe er at jeg kan koble det på laptopen min, siden det er den jeg bruker (den stasjonære låner mutter'n ) Her er de tre anleggene jeg har sett på: Logitech Z-5450 Wireless høyttaler system Logitech Z-5500 5.1 høyttalersystem Creative Gigaworks S750 , 7.1 THX (Sub,7 monitorer,forsterker), Retail Hadde satt stor pris på om dere gadd og hjelpe meg med dette, slik at jeg slipper å kjøpe feil. Er litt dumt å bruke så mye penger, så kan det ikke brukes på laptopen(den pc'n jeg bruker mest av alle i hele huset) Mvh Kenneth Endret 22. desember 2006 av rcfrik Lenke til kommentar
Madzi Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Z-5500 har jo bl.a digitalt grensesnitt, men personelig syntes jeg Gigaworksen har finere lyd og mer akustisk bass Om du liker syre og euro-dance så er vel Z-5500 det beste valg. Ellers vil jeg anbefale Gigaworksen;) Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Z-5500 har jo bl.a digitalt grensesnitt, men personelig syntes jeg Gigaworksen har finere lyd og mer akustisk bass Om du liker syre og euro-dance så er vel Z-5500 det beste valg. Ellers vil jeg anbefale Gigaworksen;) 7557398[/snapback] Har sett en del på Gigaworksen selv men vet ikke om jeg er villig til å bruke oppimot 4000 kr, på et anlegg Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Z-5500 har jo bl.a digitalt grensesnitt, men personelig syntes jeg Gigaworksen har finere lyd og mer akustisk bass Om du liker syre og euro-dance så er vel Z-5500 det beste valg. Ellers vil jeg anbefale Gigaworksen;) 7557398[/snapback] Har sett en del på Gigaworksen selv men vet ikke om jeg er villig til å bruke oppimot 4000 kr, på et anlegg 7557897[/snapback] Har selv et Megaworks, som er en mindre utgave av Gigaworks (5.1). Kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd med anlegget mitt, og annbefaler deg dermed gigaworks... Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Her har du anlegget fra Creative litt billigere ivertfall... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Z-5500 har jo bl.a digitalt grensesnitt, men personelig syntes jeg Gigaworksen har finere lyd og mer akustisk bass Om du liker syre og euro-dance så er vel Z-5500 det beste valg. Ellers vil jeg anbefale Gigaworksen;) 7557398[/snapback] Var dette ein seriøs kommentar? On-topic: Ser du mykje film på laptopen, eller spele med surround? Antar det er derfor du skal ha surround? Er det nødvendig med 7.1? Har sjølv Z-5500 og kan ikkje klage, brukar det til film og musikk. Er det sånn å forstå at Gigaworks-settet ikkje har digitale innganger? Eit 7.1-sett til 3800,- kroner utan digitale innganger? Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 har selv hatt gigaworks og det funker flott, og eg kan dermed anbefale det meget. Men har du innebygd 5.1 eller 7.1 lydkort i pcen? Eg brukte det sammen med eit 5.1 USB lydkort og det funka fint. Mvh Oly Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Z-5500 har jo bl.a digitalt grensesnitt, men personelig syntes jeg Gigaworksen har finere lyd og mer akustisk bass Om du liker syre og euro-dance så er vel Z-5500 det beste valg. Ellers vil jeg anbefale Gigaworksen;) 7557398[/snapback] Var dette ein seriøs kommentar? On-topic: Ser du mykje film på laptopen, eller spele med surround? Antar det er derfor du skal ha surround? Er det nødvendig med 7.1? Har sjølv Z-5500 og kan ikkje klage, brukar det til film og musikk. Er det sånn å forstå at Gigaworks-settet ikkje har digitale innganger? Eit 7.1-sett til 3800,- kroner utan digitale innganger? 7558014[/snapback] nei, det er ikke nødvendig med 7.1 klarer meg fint med 5.1 liksom. Ser litt film på laptopen, men det går mest i musikk, som regel techno den type sjanger... men anlegget må ha kabel så det kan kobles på laptopen ellers er det lite vits Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 nei, det er ikke nødvendig med 7.1 klarer meg fint med 5.1 liksom. Ser litt film på laptopen, men det går mest i musikk, som regel techno den type sjanger... men anlegget må ha kabel så det kan kobles på laptopen ellers er det lite vits 7558598[/snapback] USB lydkort funker fint på laptoper. da er det bare 1 kabel å koble opp. Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 USB lydkort funker fint på laptoper. da er det bare 1 kabel å koble opp. 7559124[/snapback] og slike USB lydkort koster hvor mye? Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 personlig brukte eg dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304754 Upmix funksjonen på gigaworks lar det bruke 5.1 lydkort selv om det er 7.1 anlegg. Mvh Oly Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) personlig brukte eg dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304754 Upmix funksjonen på gigaworks lar det bruke 5.1 lydkort selv om det er 7.1 anlegg. Mvh Oly 7560985[/snapback] Ja, det så jo helt greit ut det da. Men jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg trenger 700W Tror nå jeg har bestemt meg for en av de to til Logitech, så på tester fra de nå nettopp og fikk et inntrykk av at Z-5500 er en smule bedre enn den andre. Men er overhode ikke sikker, så trenger litt mer hjelp. På Z-5500 kunne jeg se at man kunne koble opp en vanlig hodetelefon kable (husker ikke mm) og det er jeg ikke sikker på om man kan på den andre, Z-5450. Her er et bilde, så skjønner dere hva jeg mener http://www.hardware.no/tester/lyd/to_gange...ogitech/17098/4, håper dette gjør det lettere å forstå hva slags utgang jeg må ha, hehe. EDIT: Bilde står midt på siden Endret 23. desember 2006 av rcfrik Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg har nå bestemt meg Det blir Logitech Z-5500 som skal bestilles men ikke før etter jul har for øyeblikket ikke penger, og får en pakke i posten 27. så der går det også noen tusen. Men da vil jeg bare takke for all hjelpen dere har gitt meg! Mvh Kenneth GOD JUL OG GODT NYTT ÅR!!! Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 ja, da sparte jeg de penga også fikk nytt anlegg i går, av kusina mi (eller låner det). Det holder rundt 480W og så fikk jeg med en gammel Yamaha forsterker, så nå skal jeg ha lyd på rommet Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Z-5500 har jo bl.a digitalt grensesnitt, men personelig syntes jeg Gigaworksen har finere lyd og mer akustisk bass Om du liker syre og euro-dance så er vel Z-5500 det beste valg. Ellers vil jeg anbefale Gigaworksen;) 7557398[/snapback] Var dette ein seriøs kommentar? On-topic: Ser du mykje film på laptopen, eller spele med surround? Antar det er derfor du skal ha surround? Er det nødvendig med 7.1? Har sjølv Z-5500 og kan ikkje klage, brukar det til film og musikk. Er det sånn å forstå at Gigaworks-settet ikkje har digitale innganger? Eit 7.1-sett til 3800,- kroner utan digitale innganger? 7558014[/snapback] nei, det er ikke nødvendig med 7.1 klarer meg fint med 5.1 liksom. Ser litt film på laptopen, men det går mest i musikk, som regel techno den type sjanger... men anlegget må ha kabel så det kan kobles på laptopen ellers er det lite vits 7558598[/snapback] Om du for det meste hører musikk, så er det ingen vits i å kjøpe 5.1 eller 7.1. Finn et 2.1 sett eller en billig forsterker og høyttalere. Du får MYE bedre lyd for prisen når du kjøper 2 kanaler. Hos hifi-klubben får du en Cambridge Audio stereo forsterker til under 2000,- og et par rimelige stativhøyttalere til rett under 1000-lappen (og oppover seff). Eller tilogmed et par gulvstående høyttalere til like under 2000. Dette vil med 100% sikkerhet gi deg BEDRE lyd enn et GigaWorks sett. Kanskje ikke HØYERE lyd eller mer bass, men god lyd er ikke avhengig av mest mulig bass (ikke i mine ører i allefall). Er du ute etter noe billigere kan jeg anbefalle at du tar en titt på noen av 2.1 eller 2.0 settene du får tak i. Skal du ha 5 kanaler med like bra lyd, må du regne med minst 2.5 ganger prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå