Heilage Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Blitz-argumentasjon (også kjent som steinkasting og annen sivil ulydighet) er den absolutt laveste form for argumentasjon som kan brukes i en sak. Det er så lavt at man ikke engang trenger å argumentere for en mening, bare mot en. Slik jeg ser det, burde man ha et bedre alternativ når man løper rundt og roper for gud og allverden hvor ille alt sammen er. Blitzerne er veldig glad i denne typen argumentasjon, fordi da slipper de å faktisk ha en konstruktiv mening. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Marley: Jeg føler at du bommer ganske bra på spikeren. Det er selvfølgelig ingen blitzere som anser steinkasting som argumentasjon! Argumentasjonen – god eller dårlig – hadde du fått først når du spør hvorfor de kaster stein. Forøvrig er det ikke vanlig at blitzere kaster stein. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Blitz-argumentasjon (også kjent som steinkasting og annen sivil ulydighet) er den absolutt laveste form for argumentasjon som kan brukes i en sak. Det er så lavt at man ikke engang trenger å argumentere for en mening, bare mot en. Slik jeg ser det, burde man ha et bedre alternativ når man løper rundt og roper for gud og allverden hvor ille alt sammen er. Blitzerne er veldig glad i denne typen argumentasjon, fordi da slipper de å faktisk ha en konstruktiv mening. 7560781[/snapback] Helt enig der. Men det skal sies at Blitzere ikke akkurat er noen stor gruppe i dagens Norge. Det er vanlig at man setter folk i samme bod som Blitzerne selv om de ikke har noe som helst å gjøre med de. Bare for å være helt klar, så sier jeg ikke at du gjør det. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Blitzerne er vell strengt tatt bare tapere og utskudd som ikke passer inn andre steder. Sett en del slike, blandt annet på skolen, og ingen av disse passer inn noet annet sted. Noen av gutta og jeg prøvde til og med å diskutere med dem men det ble fåfengt da de egentlig ikke hadde noe annet argument for anarkisme enn at Norge var et korrupt helvete. Sikkert hyggelige folk når man blir kjent med dem men allikevell ingen grunn til å drive hærverk og koste samfunnet store summer. Strengt tatt ett større samfunnsproblem enn Nazistene. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Enkel løsning på Blitzern: Hold kjeft ellers mister dere oppholdstillatelsen Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det beste man kan gjøre med blitzere er å ignorere de. Småbarn synes ikke det er så morsomt å leke sinna når det er ingen som bryr seg. <@LarsP> Jeg så en skikkelig god film her om dagen; Paths of Glory. <Steffyboy> Jasså? * Blitz has joined #HW.no <Blitz> SNUT er ut! SNUT er ut! SNUT er ut! SNUT er ut! SNUT er ut! *** LarsP sets mode: +m Blitz*!*@*.* <@LarsP> Det er en krigsfilm regissert av Stanley Kubrick, skikkelig snasen. <Steffyboy> Den med Kirk Douglas? * Blitz has quit (Quit: Jævla fascister!!!!) <@LarsP> Jupp Win! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det beste man kan gjøre med blitzere er å ignorere de. Småbarn synes ikke det er så morsomt å leke sinna når det er ingen som bryr seg. <@LarsP> Jeg så en skikkelig god film her om dagen; Paths of Glory. <Steffyboy> Jasså? * Blitz has joined #HW.no <Blitz> SNUT er ut! SNUT er ut! SNUT er ut! SNUT er ut! SNUT er ut! *** LarsP sets mode: +m Blitz*!*@*.* <@LarsP> Det er en krigsfilm regissert av Stanley Kubrick, skikkelig snasen. <Steffyboy> Den med Kirk Douglas? * Blitz has quit (Quit: Jævla fascister!!) <@LarsP> Jupp Win! 7562633[/snapback] :!: Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Kanskje de tenner julegrana litt annerledes enn vi "normale" gjor det:D 7557799[/snapback] og vi er "normale" fordi? 7557804[/snapback] Fordi majoriteten av menneskene i Norge tenner julelys, og ikke tenner på med fyrstikk på grana, derfor er vi de normale. Majoriteten = normal Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Kanskje de tenner julegrana litt annerledes enn vi "normale" gjor det:D 7557799[/snapback] og vi er "normale" fordi? 7557804[/snapback] ikke du, vi! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Marley: Jeg føler at du bommer ganske bra på spikeren. Det er selvfølgelig ingen blitzere som anser steinkasting som argumentasjon! Argumentasjonen – god eller dårlig – hadde du fått først når du spør hvorfor de kaster stein. Forøvrig er det ikke vanlig at blitzere kaster stein. 7561076[/snapback] Hvilken verden har du levd i? Jeg beklager, men mine møter med blitzere har vært slik jeg beskriver dem. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Det jeg reagerte på med innlegget ditt, var din påstand om at de destruktive aktivitetene i seg selv var argumentasjonen for å drive med denslags. For det første er de fleste blitzerne jeg kjenner pasifister eller ganske langt i den retning. For det andre så er det nok, ja, en del blitzere som tyr til ekstreme midler, men de har vel vitterlig en underliggende grunn for det? God eller dårlig – jeg tror deg ikke på det du sier om at de kaster stein nettopp fordi de synes det er fint å kaste stein (slik lese jeg deg). Jeg benekter ikke at det henger mennesker på blitz som er glade i å ødelegge ting de mener ødelegger verden, men jeg er overbevist om at (1) de som gjør det har en (god eller dårlig) grunn, og (2) at en overveldende majoritet av blitzerne er svært fredelige mennesker. For meg blir det mye det samme som å assosiere FrP med kriminelle eller prester med voldtekter. Endret 23. desember 2006 av sanoj_20 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg benekter ikke at det henger mennesker på blitz som er glade i å ødelegge ting de mener ødelegger verden, men jeg er overbevist om at (1) de som gjør det har en (god eller dårlig) grunn, og (2) at en overveldende majoritet av blitzerne er svært fredelige mennesker. 7563659[/snapback] La oss bytte ut ordene som er blitzrelatert med ord som er relatert til nazisme/rasisme. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg benekter ikke at det henger mennesker på blitz som er glade i å ødelegge ting de mener ødelegger verden, men jeg er overbevist om at (1) de som gjør det har en (god eller dårlig) grunn, og (2) at en overveldende majoritet av blitzerne er svært fredelige mennesker. 7563659[/snapback] La oss bytte ut ordene som er blitzrelatert med ord som er relatert til nazisme/rasisme. 7563727[/snapback] Please do. Jeg tror vi vil merke at det er samme ulla. Sanoj: En ting må vites om blitzere. For det første eier de ikke respekt for eiendomsretten, hvilket vil si at de gjør akkurat hva de vil med både kommunal, statlig og privat eiendom. For det andre eier de heller ikke respekt for mennesker, og gjør akkurat det de vil med de og. Det mennesker hvis meninger burde avskys i et moderne og reflektert samfunn. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det er synd at du sitter igjen med det inntrykket at de ikke respekterer mennesker. Manglende respekt for mennesker ser jeg overalt i samfunnet, blant annet hos deg, en ivrig fordømmer som definerer en hel gruppe menneskers feil basert på noen uheldige personlige møter. Beklager Marley, men jeg er ikke overbevist om at verken du eller folk flest stiller noe sterkere. Ja, jeg vet at det er et stort fravær av respekt for eiendomsretten hos blitzerne (jeg prøver å spare meg for «takk og pris», men det er ikke så lett, hehe). Heldigvis lever de fleste av dem som ikke har erkjent eiendomsretten også etter en idé ala «du kan gjøre hva du vil, så lenge du ikke skader andre». God jul. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det er synd at du sitter igjen med det inntrykket at de ikke respekterer mennesker. Manglende respekt for mennesker ser jeg overalt i samfunnet, blant annet hos deg, en ivrig fordømmer som definerer en hel gruppe menneskers feil basert på noen uheldige personlige møter. Beklager Marley, men jeg er ikke overbevist om at verken du eller folk flest stiller noe sterkere. Ja, jeg vet at det er et stort fravær av respekt for eiendomsretten hos blitzerne (jeg prøver å spare meg for «takk og pris», men det er ikke så lett, hehe). Heldigvis lever de fleste av dem som ikke har erkjent eiendomsretten også etter en idé ala «du kan gjøre hva du vil, så lenge du ikke skader andre». God jul. 7564904[/snapback] Er du klar over hva jeg har måttet motta fra venstreradikale som er mye lenger høyre enn blitzere? Jeg klarer ikke å respektere en meningsgruppe som løper rundt og kaller folk rasist fordi de er medlem av Unge Høyre. Jeg har til og med fått dette av en stortingsrepresentant for SV. Jeg kjenner også et par ålreite venstreradikale, men det er ytterst fåtall. Jeg får jevnlig stygge bemerkninger og blikk slengt i min retning. Hvordan i all verden skal jeg respektere meningsytringer som har sunket til et slikt nivå? God jul, forresten. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg beklager på vegne av dem, men holder fast ved det at personkarakteristikken ikke er tilknyttet tankegodset. Fordømmende, fornærmende, ignorante og frekke mennesker finner man dessverre i alle lag av befolkningen. At noen av disse tilfeldigvis har politiske ideer som står i rak motsetning til dine, forklarer egentlig det for meg at du forbinder så mange mennesker med destruktiv virksomhet og manglende menneskerespekt. Grunnen til at jeg ikke har kontakt med så veldig mange blitzere, er formodentlig at jeg ikke bor i Oslo. Jeg kjenner likevel et par stykker som er fra nettopp den byen og det miljøet, og tro meg, det er ingen som er mer bevisste på kjærligheten som en løsning på problemer. Det er så utrolig fint å se dem i hyggelig samtale/diskusjon med en FrP-er eller tilsvarende. Sinne eller fiendtlighet er aldri et element! Med mindre du kan overbevise meg om annet, så velger jeg å tro at du, som mange andre, skjærer én gruppe over én kam på bakgrunn av negative erfaringer med noen medlemmer av den gruppen. Dessverre er det slik at personer som gjør noe galt er mye mer synlige enn personer som ikke gjør noe galt, hvilket gjør denne stygge generaliseringen skremmende vanlig. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Med mindre du kan overbevise meg om annet, så velger jeg å tro at du, som mange andre, skjærer én gruppe over én kam på bakgrunn av negative erfaringer med noen medlemmer av den gruppen. Dessverre er det slik at personer som gjør noe galt er mye mer synlige enn personer som ikke gjør noe galt, hvilket gjør denne stygge generaliseringen skremmende vanlig. 7565050[/snapback] Det er godt å se at det er noen ydmyke blant dere. Jeg prøver alltid å holde meg unna generalisering, men akkurat når det gjelder blitzere/anarkister så klarer jeg ikke å unngå det. Jeg har rett og slett bare hatt dårlig erfaringer med alle jeg har møtt. Det kan være å drikke seg dritings hver dag i uka og lure på hvorfor livet ikke går så bra, eller tro på at en god løsning på verden var om alle ga hverandre litt real juling. (Dette er faktisk to personer jeg kjenner..) Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 De trekker vel til familie og kjente sikkert, eter litt god mat og drikker seg drita/røyker no chil ? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg feirer jul som resten av verden gjør. (BTW: Blitz = Bæsj, hør på Katta i Tarmer! ) Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg beklager på vegne av dem, men holder fast ved det at personkarakteristikken ikke er tilknyttet tankegodset. Fordømmende, fornærmende, ignorante og frekke mennesker finner man dessverre i alle lag av befolkningen. At noen av disse tilfeldigvis har politiske ideer som står i rak motsetning til dine, forklarer egentlig det for meg at du forbinder så mange mennesker med destruktiv virksomhet og manglende menneskerespekt. Grunnen til at jeg ikke har kontakt med så veldig mange blitzere, er formodentlig at jeg ikke bor i Oslo. Jeg kjenner likevel et par stykker som er fra nettopp den byen og det miljøet, og tro meg, det er ingen som er mer bevisste på kjærligheten som en løsning på problemer. Det er så utrolig fint å se dem i hyggelig samtale/diskusjon med en FrP-er eller tilsvarende. Sinne eller fiendtlighet er aldri et element! Med mindre du kan overbevise meg om annet, så velger jeg å tro at du, som mange andre, skjærer én gruppe over én kam på bakgrunn av negative erfaringer med noen medlemmer av den gruppen. Dessverre er det slik at personer som gjør noe galt er mye mer synlige enn personer som ikke gjør noe galt, hvilket gjør denne stygge generaliseringen skremmende vanlig. 7565050[/snapback] Nå har jeg hatt utallige erfaringer med blitz både i argumentasjonsform, juridisk forstand og personlig i jobbsammenheng. Min erfaring med denne grupperingen er en ekstrem autoritetsfobi, antisosial adferd på grensen til det sykelige og en naiv form for hykleri som er særdeles lite konstruktiv på sikt. "Vi støtter demokratiet, helt til noen er uenige med oss, da kaster vi stein"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå