Gå til innhold

Opprørsk Ungdom; hva gjør dere i julen?

Anbefalte innlegg

Vi har vel noen Opprørske Ungdom her på forumet. Hva skal dere gjøre i julen? Kaste stein og brekke Mercedes-logoer?

Hehe, måtte bare få det ut.

Hater blitzere og naturvernere fra NU. De har ingen egne meninger og ble sansynligvis mobbet på skolen da de var små. Nå skal de gjøre opprør og støtte Palestina og passe på miljøet vårt. Greit nok det å ta vare på miljøet, men ikke når de ikke klarer å høre at det kommer ny teknologi som kan gjøre olje og gass utvinning risikofritt f.eks.

Argh, dette irriterer meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoho, en artig og nogenlunde treffende side.

Jeg vil på ingen måte underkaste meg den stereotypen web-siden beskriver, men jeg er vel opprørsk og «på samme side», så for å svare på spørsmålet ditt:

Jula mi er ganske typisk norsk, med det unntak at jeg ikke kjøper julegaver til venner og familie. I stedet lager jeg ting, gir tjenester eller brukte ting. Selvfølgelig er jeg åpen for å kjøpe hvis det er noe jeg vet mottakeren virkelig trenger, men vanligvis er det ikke det i det hele tatt. I dag skal de fleste julegaver først og fremst fungere som materielle symboler på kjærlighet. Bruksverdien er underordnet, for de fleste tingene brukes i svært begrenset omfang før de stues bort som effektive støvsamlere og symboler på materiell velstand.

I protest mot det materialistiske og økonomiske aspektet ved den norska jula, arrangerer Villa Villekulla i Kristiansand gratismarkeder hver lørdag frem til jul, mao. er det siste i morra. Der kommer folk og leverer ting de ikke har bruk for, mens andre, som forhåpentligvis har bruk for det, kommer og tar. I tillegg serverer vi gratis mat og drikke. Pengestøtte er frivillig. Sjøl elsker jeg konseptet og det virker som om det fungerer hjempebra. :)

God jul!

Lenke til kommentar
Vi har vel noen Opprørske Ungdom her på forumet. Hva skal dere gjøre i julen? Kaste stein og brekke Mercedes-logoer?

Hehe, måtte bare få det ut.

Hater blitzere og naturvernere fra NU. De har ingen egne meninger og ble sansynligvis mobbet på skolen da de var små. Nå skal de gjøre opprør og støtte Palestina og passe på miljøet vårt. Greit nok det å ta vare på miljøet, men ikke når de ikke klarer å høre at det kommer ny teknologi som kan gjøre olje og gass utvinning risikofritt f.eks.

Argh, dette irriterer meg!

7557082[/snapback]

haha, dem gjør hverfall noe? hva gjør du?

Lenke til kommentar
Vi har vel noen Opprørske Ungdom her på forumet.

7557082[/snapback]

Herlig side :!:

Bra med ungdom som har engasjement og egne meninger. Men som trådstarter er inne på så er egne meninger noe som for mange dessverre er fraværende i slike miljøer - man er enig med 'sine egne' på godt og vondt. Det er er mer en 'oss mot røkla'-holdning enn noe annet.

Ellers er det jo interessant at det i miljøer som tar avstand fra deler av samfunnet slik det er idag og er opptatt av at alle ikke skal være like nettopp er den typer miljøer der uniformering i form av f.eks. en spesiell klesstil er strengere enn noen andre steder.

Lenke til kommentar

Synes siden var morsom og den viser til en del problemstillinger ved disse miljøene. Når det er sagt synes jeg den fremstiller opprørsk ungdom på en litt unødvendig steriotypisk måte. Det at mange ikke har egne meninger i slike miljøer er greit nok. Men det er ikke noe bra argument for å kritisere "opprørsk ungdom". Jeg tviler på at andre former for subkulturer eller "mainstream-kulturen" (hvis det finnes noe slik i dagens fragmenterte samfunn) er stort bedre på dette punktet.

Lenke til kommentar

Opprørsk ungdom my ass, skal ta med balltre og slå til de som lagde siden så skal du få se opprørt ungdom....

neida :p (hvis de hadde prøvd å dytte skitet innpå meg mens jeg var på gata, så kanskje....)

Etter det de har skrivd der får jeg inntrykk av at de er en nazistisk homsegjeng fra Bærum med stærke meninger nedarvet fra bestefar som var frivilig politi for tyskerne under annen verdenskrig.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Etter det de har skrivd der får jeg inntrykk av at de er en nazistisk homsegjeng fra Bærum med stærke meninger nedarvet fra bestefar som var frivilig politi for tyskerne under annen verdenskrig.

Du skjønte at det er en parodi, sant? Og at det er en person som har laget siden?

Lenke til kommentar

Du skjønte at det er en parodi, sant? Og at det er en person som har laget siden?

7558308[/snapback]

....Jeg kjenner folk som faktisk er sånn, så tok det ikke som en spøk nei.

Lenke til kommentar

Bra noen her tok det med litt humor det jeg skrev om hva som står på siden. :p Var redd jeg skulle få hele forumet etter meg nå.. :p

Websiden synes jeg tar det ganske på kornet og har snakket med flere som er "sånn", og jeg ser at de føler seg ganske truffet. :yes: Om alle er akuratt som siden beskriver er vel heller tviltsomt, men vi utenfor miljøet har nok dette inntrykket.

Det jeg skrev i første innlegg er nok litt overdrevet, men jeg er liksom litt irritert på at de skal være så "opprørske". :p hehe

Poenget med tråden var vel egentlig ikke å få vite hva "de" skulle gjøre i julen, er vel heller for å provosere litt. :innocent:

EDIT: og han som har laget siden; han har sterke meninger om dette, men det er nok satt litt på spissen og litt tullete fra hans side også. :yes:

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Noe av dette er for ekstreme meniger for meg,men støtter likestilling og nei til rasisme.

Snut er ut

Fri hasj

Nei takk til rasisme og kjønnsdiskriminering

Ja takk til likestilling og et fargerikt fellesskap (dvs. flest mulig innvandrere)

Nei takk til statskirken og religion

Stalin var en bra mann, Hitler var en dårlig mann

Jokke og valentinerne lager bra musikk

Rike folk suger

Støtt Palestina, gjør motstand mot USA og Israel

Redd regnskogen

All slags musikk er bra, unntatt klassisk musikk, og musikk som er poplulær

Sunn fornuft suger

Norge er en drittstat

Alle burde ha sin egen klesstil og musikksmak. Hvis man gjør som alle andre, er man en taper. Vi opprørske ungdommer er ikke like i det hele tatt. Vi går i mye annet enn sorte og røde klær, militærstøvler, og hår i rare farger. Palestinaskjerfene varierer jo veldig i farge og mønster.

Kommunisme og anarkisme er det beste. Sosialisme er også ganske digg. FrP, Høyre, AP og borgerlige partier generellt suger.

Kunst er alltid bra, bortsett fra all kunst som ikke er moderne og surrealistisk.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Ble spæmma av tulle ringere her om dagen, de hørtes på meg som opprørske ungdom( :!: ), men ble stille når jeg sa jeg skulle ta å skyve noe stumpt og langt opp i samtlige anale hull, dem om mulig kunne ha.

Anslo alderen deres fra 11-14år...fy for noen rakkerfanter, sa jeg hadde vunnet tur med backham til Spania, å ringe flere ganger senere om lignende tull. Dette mens jeg prøvde å slappe av med Samurai Champhloo...

Lenke til kommentar
Websiden synes jeg tar det ganske på kornet og har snakket med flere som er "sånn", og jeg ser at de føler seg ganske truffet. :yes:  Om alle er akuratt som siden beskriver er vel heller tviltsomt, men vi utenfor miljøet har nok dette inntrykket.

7558449[/snapback]

Og "dei" har nok inntrykk av at "dere" er bortskjemte, strebere som blei født med pappas mastercard i lanken og langt lyst hår i pannebånd.

Folk er forskjellige.

Dei fleste er hyggelige når du blir kjent med dei. Miljøer du ikke kjenner kan være skumle. Jeg synes Unge Høyre bestod av pappagutter, slimåler og strebere. Etter å ha blitt kjent med flere fra Unge Høyre så har jeg funnet ut at pappaguttene, slimålene og streberene faktisk er rimlig hygglige folk :) Om du tar deg en tur på blitz så vil du sikkert finne ut at folka som henger der er hyggelige :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...