christt Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Nettopp satt sammen ny PC. Når jeg trykker på powerknappen hører jeg et "klikk" fra PSU, men maskina starter ikke. Har prøvd å strippe den helt. Samt sjekket alle ledninger. Har et Cheiftec kabinett med 300w PSU. ASUS A7V333 m XP2000+, 512 PC2700 RAM. Noen ideer? Lenke til kommentar
BloodRabbit Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 hører du vifta i psu og/eller på cpu? er alt koblet til(vifter til cpu )? står skjermkortet riktig i? Lenke til kommentar
Unicr0n Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Har akkuratt det samme oppsettet som deg. Og opplevde akkuratt det samme. Men etter dagevis med stress så fant jeg ut at ved å montere hovedkortet og når den er montert og kassa står i normal oppreist stilling... så løsnet jeg litt på skruene sånn at hovedkortet på en måte falt på plass. Dette høres veldig merkelig ut.. men det funker for meg. En kompis av meg opplevde akkuratt det samme. Og han fjernet noen skruer under og da fungerte det for han. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Kan være kortslutning ja. Det finnes hovedkort hvor ledningsbanene går tett på skuehullene, slik at det er mulig å lage kortslutning hvis man bruker feil skrue. Det finnes også de som helt glemmer å bruke spacere og monterer kortet rett på plata. Lenke til kommentar
rks Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Opplevde akkurat det samme for en stund siden, det viste seg å være et avstands-stykke fra det gamle hovedkortet som ikke hadde samme plassering på det nye, og dermed ga en kortslutning under kortet. Reidar Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 alfa & omega når du bytter hovedkort: sjekk plassering av spacere! ...ikke godt å si hvor mange hovedkort mm som er blåst til huttaheiti pga kortslutning til spacere... DrErling Lenke til kommentar
christt Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Takker for svar! Det ordna seg. Vet ikke hva som forårsaket problemet... :smile: Uansett, nå er alt bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå