Gå til innhold

Vurderer Asus Striker Extreme

Intern

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser nå at Netshop har fått inn 9 Asus Striker Extreme hovedkort, og jeg lurer på om dette er et godt HK til OC og generelt.

Jeg har hørt at det utvikler mye varme, men det er ikke spesielt problematisk.

Jeg har også hørt at f.eks stoolman ville heller valgt Asus P5N32E-Sli enn Striker'n.

Så jeg lurer på om jeg bare skal gå for Striker'n eller om jeg skal velge noe annet...?

Jeg skal overklokke en del! :)

EDIT: Leif

Post nr. 1024 :p

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg ser nå at Netshop har fått inn 9 Asus Striker Extreme hovedkort, og jeg lurer på om dette er et godt HK til OC og generelt.

Jeg har også hørt at f.eks stoolman ville heller valgt Asus P5N32E-Sli enn Striker'n.

Så jeg lurer på om jeg bare skal gå for Striker'n eller om jeg skal velge noe annet...?

7557027[/snapback]

Hei.

Hvis du stikker innom ASUS forum finner du masse info. Det kan gjerne hjelpe deg til å bestemme hvilket kort er best for deg.

Tips: Fokuser på problemene til ES og P532E

Håper det hjelper

Vaio ;)

Lenke til kommentar

7557027[/snapback]

Hei.

Hvis du stikker innom ASUS forum finner du masse info. Det kan gjerne hjelpe deg til å bestemme hvilket kort er best for deg.

Tips: Fokuser på problemene til ES og P532E

Håper det hjelper

Vaio ;)

7558597[/snapback]

Venter selv på et Striker direkte fra Asus nå :)

Kinc benchet 06 med qx6700 @ 5040mhz på striker...... men som stoolman sier er nok ikke p532e noe dårlig valg. Vil ikke utale meg om hvem som er best før jeg selv har testet begge :)

Lenke til kommentar

Venter selv på et Striker direkte  fra Asus nå :)

Kinc benchet 06 med qx6700 @ 5040mhz på striker...... men som stoolman sier er nok ikke p532e noe dårlig valg. Vil ikke utale meg om hvem som er best før jeg selv har testet begge :)

7558770[/snapback]

Ok, husk å poste resultatene med hardware spec.

vaio ;)

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke ha noe P965 chipset på Hk'et mitt...det er på vei ut og jeg vil heller satse på noe som har nettopp kommet! Jeg har et NF 4 chipset på HK'et mitt nå og det suger til OC! Vet at stoolman anbefalte P5N32E-SLi ellers hadde jeg ikke sagt det, men tror det kun var fordi det utviklet for mye varme! Men det er ikke problematisk for meg...!

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke ha noe P965 chipset på Hk'et mitt...det er på vei ut og jeg vil heller satse på noe som har nettopp kommet!

Hmmm....

http://www.hardware.no/nyheter/hovedkort/o...kkesettet/34813

Og med tanke på at det eldre 975 chipsettet lever i beste velgående ville jeg ikke akkurat påstått att 965 er på vei ut da men..... 965 chipsettet er såpass ferskt att det først nå begynner å få luket ut barnesykdommene.

Lenke til kommentar
680i kortene er nyere OG har støtte for 1333MHz FSB...

7560805[/snapback]

Jada, men 965 er IKKE på vei ut som du hevder.

PS! selv om det ikke er offisielt støttet så takler 965 enkelt 1333mhz og høyere FSB , mitt Abit AB9 Pro kjører enkelt en E6600 på 3.42ghz.

Tror ikke 680i chipsettet yter noe bedre i praksis enn 965/975, men det støtter SLI og det er det viktigste :cool:

Lenke til kommentar
Så det vil være et godt kort!? Har 2 G71 GTX'er som skal i SLi så...!

7562958[/snapback]

Da MÅ du egentlig ha dette ;) det er det desidert beste brikkesettet til SLI. Det er bra på overklokking og. Men jeg vil også anbefale den EVGA nForce 680i SLI, som også er et veldig bra kort. Du kan kjøpe ett av meg for 2100 kr ;) (har et ekstra liggende som skal selges - ubrukt)

Lenke til kommentar

Vil ihvertfall ikke anbefale EVGA kortet, mitt døde etter to uker.

Ser også på EVGA sine forum at flere og flere brukere opplever at kortene dør etter kort tid. Virker som om dette kortet var ett "haste" arbeid.

Er jo kanske ikke så rart at kortene går i stykker når chipsett tempraturen ligger over 100 'C med stock oppsett :thumbdown:.

Blir Asus Striker på meg nå. :thumbup:

Lenke til kommentar
Da er kortet bestilt, og gleder meg! Men ikke like mye som fetterene mine gledet seg til og åpne pakker i går :p

7573411[/snapback]

Hehe, Samme her å.. :)

(Dvs. bestile et i fra Netshop om fredagen, ilagme noen andre varer.. Også en del ting i fra Komplett..)

Så nå venter jeg i spenning, på mitt nye Asus striker ekstrim HK. :cool:

(Dvs. mange Ekstra led lys, te min pc.. :love: )

Komplett sin bestiling, ble klargjort til plukk om Lørdagen, å "sent", der sporings nr ble gitt ut i dag, i rundt to tiden.. :thumbup:

Mens Netshops sin bestiling, fremdeles he orginal status, som "åpent" :dontgetit:

(Så får håpe at Netshop også får den avgåre, med post flyet i morgen kveld. :) )

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...