Gå til innhold

Sony med ny PS3 modell.

lektroluv

Anbefalte innlegg

Ja ikke sant heales. Så lar vi hardware utviklerene lære seg spill design, koding, 3d modellering osv osv. Masse folk som har jobbet med designet og utviklingen av ps3 skal nå sitte på ræva i 4-6 år. Veldig smart. Om de har lyst å lage ett AV system med blu-ray og cell så betyr det 0,0, niks, nada, zero for alle vi som skal kjøpe spill til ps3! Hvor vanskelig er det å skjønne?

Og utvikling av HW er vel noe av det Sony gjør best. LCD tv'er, dvd spillere, blu-ray spillere, hjemmekino, pc'er, psp, videokamera, digitalkamera, mp3 spillere og ei haug med andre duppedingser. Så skulle tro at de kan utvikle en AVPS3 uten at det går ut over videreutviklingen av software'en på ps3 samt spillutviklingen.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var det ikke jeg som laget denne tråden. Og det var heller ikke jeg som fikk det til å høres ut som om at Sony gjorde den store feilen ved å fokusere videre på annen HW istedet for å fokusere på ps3.

Microsoft har ikke brukt meste parten av 2006 på xbox 360 om det er det du tror. De har nok brukt mest ressurser på Windows Vista og Directx 10.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Ken says that the device would certainly be more expensive,

:hmm: Njaa, skeptisk..tror ikke det kommer til å slå så bra an. I mine øyne er nå x360 bra egnet som spillkonsoll og media senter. Kan streame alt jeg, og spille topp-spill online. Så skjønner ikke hvorfor de må lage noe enda dyrere enn ps3 igjen..

edit: lol @ comment:

So the $600 PS3 is actually the tardpack.

ps. ja jeg er trøtt..

Endret av -Koenigsegg-
Lenke til kommentar
Det er jo bare glimrende om Sony fortsetter å fokusere på enda mer hardware. I mellomtiden kan Microsoft fortsette med det de har brukt mesteparten av 2006 til - lansere det ene toppspillet etter det andre.

Å ja, Mass Effect, Forza 2, Bioshock og Halo 3 kommer visst neste år så det ser ut som at MS fortsetter i det samme sporet de har gjort i 2006.

For det er spill vi er interessert i her inne?

Må spørre da det stadig oftere virker som at mange er opptatt av helt andre ting enn genuint gode spillopplevelser - uansett plattform.

7559676[/snapback]

Jeg ser for meg at alle spillutviklere blir nå dratt vekk, og tvunget til å jobbe med hardware.. "For vi skal pumpe ut ps4-10 iløpet av mars!" Selv 3party blir buntet sammen og plassert ved hardwarebordet.

Lenke til kommentar
Nå var det ikke jeg som laget denne tråden. Og det var heller ikke jeg som fikk det til å høres ut som om at Sony gjorde den store feilen ved å fokusere videre på annen HW istedet for å fokusere på ps3.

Microsoft har ikke brukt meste parten av 2006 på xbox 360 om det er det du tror. De har nok brukt mest ressurser på Windows Vista og Directx 10.

7559762[/snapback]

Så MS har ikke brukt tiden sin på å ta den ene exclusiven etter den andre fra Sony?

SCE bør virkelig få hodet opp av sanden og ikke forvente at exclusivene skal ramle i fanget på dem. Det er nettopp dette Sony bør fokusere på dersom de skal greie å holde følge med Nintendo og Microsoft, ikke enda en versjon av PS3, mens de fremdeles sliter med å holde oppe produksjonen på den de allerede har ute.

Lenke til kommentar

ja har aldri sagt noe annet. Men det som ikke ble forstått tidligere i denne tråden er det at SONY kan lage 12030 forskjellige hw dingser uten at dette går ut over prioriteringen av ps3.

Og Sony har mistet exclusiver på grunn av at launchen ble forsinket og på grunn av det lave antallet konsoller til launch. Litt pengedryssing av Microsoft må selvfølgelig også ta sin del av skylden.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Som svar til Heales, så utvikler spill-konsollene seg til og bli noe mer en bare en dings man kan spille spill på. PS3 vil ikke bli kalt en spill-konsoll men et underholdnings senter. Dette var vel noe av den han sjefen til sony ga klare uttrykk for når vi fikk høre om Sony sine Ps3 planer for noen år tilbake. Visjonen er at PC, MC og spill-konsoll blir samlet i en pakke. Dette er jo en trend som er mer og mer etterspurt, serlig da i Japan. Kan jo ta mobilen som et eksempel, man får jo snart ikke bruk for vanlig kompakt kamera eller mp3 spillere. Man trenger bare et verktøy som gjør alle tingene like godt. Jeg tror også de som er redde for at denne "tekno-onanien" er hemmende for spillutvikling. Bare for og få sagt det, spill utviklere er ikke det samme som data ingenører. To vidt forskjellige proffesjoner. Spill utviklere forholder seg til teknologien lagt til rette for de spill de produserer. Med ny teknologi kan man sprenge nye barrierer. lengre mer innholdsrike spill med bedre grafikk, gir spillforfattere annledning til og utforske områder de bare kunne drømme om for fem år tilbake.

Med bedre teknologi kommer bedre og bredere spill.

Lenke til kommentar
Det er jo bare glimrende om Sony fortsetter å fokusere på enda mer hardware. I mellomtiden kan Microsoft fortsette med det de har brukt mesteparten av 2006 til - lansere det ene toppspillet etter det andre.

Å ja, Mass Effect, Forza 2, Bioshock og Halo 3 kommer visst neste år så det ser ut som at MS fortsetter i det samme sporet de har gjort i 2006.

Må spørre da det stadig oftere virker som at mange er opptatt av helt andre ting enn genuint gode spillopplevelser - uansett plattform.

7559676[/snapback]

Dårlig skrevet. Du fremstiller dette som om Sony slutter å fokusere på spill fordi de tenker på å lage et mediesenter av Cell-CPUen.

Mitt eventyr: Sony fokserer på å lag et nytt mediesenter med muligheter for PS3-spill samtiding som de fortsetter utviklinen av nye spill. På grunn av manglende erfaring innefor hardware, må Microsoft se seg nødt til å kun fokusere på spill... :hmm:

Lenke til kommentar
Mitt eventyr: Sony fokserer på å lag et nytt mediesenter med muligheter for PS3-spill samtiding som de fortsetter utviklinen av nye spill. På grunn av manglende erfaring innefor hardware, må Microsoft se seg nødt til å kun fokusere på spill... :hmm:

7560810[/snapback]

Microsoft satser også på mediasenter og slike ting. F.eks. man kan laste ned TV-shows o.l. Man kan streame video, bilder og musikk til 360. De jobber med live anywhere.

I mine øyne jobber begge parter litt for lite med selve gaminga. Synes de burde jobbe litt mer med å gjøre det mer til konsoll, og ikke en annerledes pc.

Lenke til kommentar

7559676[/snapback]

Stemmer, knallbra innlegg! :)

Og utvikling av HW er vel noe av det Sony gjør best.

7559712[/snapback]

Er det derfor fleire og fleire nettstader skriv at f.eks delinga av rammen +++ ikkje akkurat var eit sjakktrekk?

Mgs,

Du bare bekrefter det jeg kommuniserte. At tekno-onani er blitt viktigere enn spillene.

Men for all del, fortsett gjerne med det.

7559744[/snapback]

hahaha :!:

God jul forresten folkens! :xmas:

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Er det derfor fleire og fleire nettstader skriv at f.eks delinga av rammen +++ ikkje akkurat var eit sjakktrekk?

7566547[/snapback]

Har du nokon lenker til fleire og fleire nettstader som understøttar det der? Kunne godt tenke meg å lese kvifor delinga av RAMen ikkje akkurat er eit sjakktrekk... Og kva legg du i "++++"?

Uansett, utvikling av maskinvare ER noko av det Sony gjer best. Dei er eit elektronikk-firma. Eit av dei store, leiande. Kva meiner DU dei er gjer best?

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...