Neverland Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Så vidt meg bekjent, er det en anseelig stund siden Nokia N92 ble lansert! Nå har jeg ventet på denne telefonen i snart 4 mnd, og det ser enda ikke ut som den kommer i Q4 - som "lovet" Hva er vitsen med å holde tilbake en telefon fra markedet i så utrolig lang tid? Har vært i kontakt med Nokia norge, men de vil/kan ikke gi meg noe svar. I følge lanseringsguiden til Amobil, skal den komme før nyttår 2006 - da bør Nokia få ut fingeren! Du kan kanskje si jeg er utålmodig, men det får da være grenser til venting! Hilsen oppgitt Julenisse som kunne tenkt seg en N92 til jul. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Jeg hadde samme emne for noen dager siden, men fikk ikke svar. Letet litt rundt så fant jeg den på CDON.no, at den skulle komme mellom den 1-15 februar. Jeg tviler litt på det at den kommer. Endret 19. april 2008 av Raste Lenke til kommentar
carnerd Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 har hørt at den kommer i tredje kvartal 2007 men er ikke sikker kunne tenke meg en jeg også Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 har hørt at den kommer i tredje kvartal 2007Hvor? Svaret er enkelt; N92 kommer ikke til Norge grunnen mangel på DVB-H. Lenke til kommentar
Neverland Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 har hørt at den kommer i tredje kvartal 2007Hvor? Svaret er enkelt; N92 kommer ikke til Norge grunnen mangel på DVB-H. 7558695[/snapback] Hvorfor ligger den på "kommende modeller" på Nokia.no da? Hvorfor ligger den i lanseringsguiden til Amobil? Hvorfor skulle den ikke komme bare fordi den ikke støtter DVB-H? Tenk om man ikke skulle slippe Nokia med TOS på markedet, bare fordi Netcom og Telenor ikke tilbyr den tjenesten? Da hadde det vært lite på Nokiatelefoner på markedet. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 *snipp* 7560990[/snapback] det er enkle grunner til a tvile pa at den kommer, hvert fall inntil hovedegenskapene til telefonen stottes. Ut i fra nokia sin informasjon sa fremstar hovedegenskapen a vare tv. Ergo vil telefonen uten denne funksjonaliteten drukne i andre telefoner som kan vise til tilsvarende egenskaper. TOS var ikke veldig avgjorende for mange av telefonene fordi de hadde andre egenskaper ogsa. N92 har bare tv som skiller den vesentlig ut fra andre modeller. Dermed vil den stilt ved siden av andre telefoner se noenlunde homogen ut, og dermed vil den nok heller floppe til sammenlikning med de andre. uansett er det neppe et sjakktrekk for en produsent a lansere noe for telefonen sin hovedegenskap en gang stottes i lanseringslandet. Skjermen har ingen betydning fordi andre telefoner kan vise til bedre skjermer osv. 16 m farger er uvesentlig fordi det er vanskelig for oynene a skille sa mange nyanser. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Hvorfor skulle den ikke komme bare fordi den ikke støtter DVB-H? Nei, fordi vi ikke har DVB-H i Norge. Det store med mobilen er faktisk at den har DVB-H. Tenkt deg om; tror du virkelig N92 skal komme til Norge om den allerede ikke har kommet? Den har vært på markedet lenge i mange andre land, og det kommer nok flere oppfølgere fra Nokia før vi har mobil-TV på plass her hjemme. Endret 23. desember 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Neverland Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Hvorfor skulle den ikke komme bare fordi den ikke støtter DVB-H? Tenkt deg om; tror du virkelig N92 skal komme til Norge om den allerede ikke har kommet? 7563105[/snapback] Da synes jeg det er veldig rart at den ligger under "kommende modeller" på Nokia.no... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hvorfor skulle den ikke komme bare fordi den ikke støtter DVB-H? Tenkt deg om; tror du virkelig N92 skal komme til Norge om den allerede ikke har kommet? 7563105[/snapback] Da synes jeg det er veldig rart at den ligger under "kommende modeller" på Nokia.no... 7585007[/snapback] si meg; oversa du bare argumentasjonen ovenfor, eller? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 N92 kommer i begynnelsen av Februar, du kan bestille den nå på CDON.COM ;=) Lenke til kommentar
3121 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 @sigmund Hvilke andre land har den kommet sa du? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) ..... Endret 19. april 2008 av Raste Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hø? hva er det du mener pallister? 7640179[/snapback] Pallister spør Sigmund_Freud hvilke andre land telefonen er kommet i. Pretty straight foward? --- Med fare for å gjenta alle som har skjønt poenget med N92 - den vil nok ikke være å finne i butikkhyllene i Norge pga mangel på DVB-H her til lands. Poenget med telefonen er dermed ikke-eksisterende og Nokia sparer seg floppen. TOS nevnes tidligere.. :!: TOS er ikke noe "hoved-ekstrafunksjon" (om noe kan kalles det). DVB-H derimot! Skal det sammenliknes med noe måtte det være å si at om det kommer en 4G telefon vil ikke den være å finne i hyllene her før det er realistisk at 4G signaler er å oppdrive her til lands. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hø? hva er det du mener pallister? 7640179[/snapback] Pallister spør Sigmund_Freud hvilke andre land telefonen er kommet i. Pretty straight foward? --- Med fare for å gjenta alle som har skjønt poenget med N92 - den vil nok ikke være å finne i butikkhyllene i Norge pga mangel på DVB-H her til lands. Poenget med telefonen er dermed ikke-eksisterende og Nokia sparer seg floppen. TOS nevnes tidligere.. :!: TOS er ikke noe "hoved-ekstrafunksjon" (om noe kan kalles det). DVB-H derimot! Skal det sammenliknes med noe måtte det være å si at om det kommer en 4G telefon vil ikke den være å finne i hyllene her før det er realistisk at 4G signaler er å oppdrive her til lands. 7640371[/snapback] P3600 har jo 4g, og den selges i dag Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hvilke andre land har den kommet sa du?Den skal være å finne i feks Sverige. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hvilke andre land har den kommet sa du?Den skal være å finne i feks Sverige. 7640509[/snapback] Mobilen har kommet på cdon.com.... Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Mobilen har kommet på cdon.com....Kommer mener du? Står den er ventet 2. februar, og cdon.com er ikke akkurat en norsk butikk. Jeg blir veldig overrasket om N92 blir å finne på annet to-tre nettbutikker, og da fordi disse selger fra felles nordisk lager. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 P3600 har jo 4g, og den selges i dag 7640385[/snapback] 4G? Ikke 3,5G? Spør fordi jeg ikke er sikker! 4G var vel ikke verdens beste eksempel da, men tenkte på den iveren det var rundt videotelefoni og 3G. Hovedgreia med P3600 er jo heller ikke hvilken generasjons nett den fungerer på. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 P3600 har jo 4g, og den selges i dag 7640385[/snapback] 4G? Ikke 3,5G? Spør fordi jeg ikke er sikker! 4G var vel ikke verdens beste eksempel da, men tenkte på den iveren det var rundt videotelefoni og 3G. Hovedgreia med P3600 er jo heller ikke hvilken generasjons nett den fungerer på. 7659265[/snapback] hSPDa eller hva det kalles var vel omtalt som 4G, men kanskje jeg som husker feil? Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 P3600 har jo 4g, og den selges i dag 7640385[/snapback] 4G? Ikke 3,5G? Spør fordi jeg ikke er sikker! 4G var vel ikke verdens beste eksempel da, men tenkte på den iveren det var rundt videotelefoni og 3G. Hovedgreia med P3600 er jo heller ikke hvilken generasjons nett den fungerer på. 7659265[/snapback] hSPDa eller hva det kalles var vel omtalt som 4G, men kanskje jeg som husker feil? 7659347[/snapback] sitter på bussen nå, og får ikke sjekka, men husker vagt at det er 3,5G. Samme som på N95 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå