Gå til innhold

Erfaringer med nettkjøp av patroner?


Anbefalte innlegg

Har lenge undret meg over hvordan det går an å selge printerpatroner så billig som det gjøres på nettet. Hev meg iallefall ut i det og kjøpte 18 patroner til min Canon i865 på ebay til $30 inkl. frakt fra USA. Er det mulig å selge patroner så billig? Selgeren har 440.000 tilbakemeldinger og 98,6% av de er positive så det er jo lite sannsynlig at jeg ikke kommer til å bli fornøyd, statistisk sett.

 

Edit: 413.000 tilbakemeldinger og 98,2% positive var det visst, tok det på husken da jeg skrev det.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi det var billig ja!

Dette må du gi tilbakemelding på for da skal min MP500 få en dunge med patroner!

 

Har du link til selger?

 

Så litt rundt på ebay å de selger jo veldig mange patroner billig, men det er jo ikke originale, du må jo ennå selv flytte chipen over..

Så da vil jeg tippe at ja det går an å selge de så billig.

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Så litt rundt på ebay å de selger jo veldig mange patroner billig, men det er jo ikke originale, du må jo ennå selv flytte chipen over..

Så da vil jeg tippe at ja det går an å selge de så billig.

7556871[/snapback]

De er nok ikke orginale nei, men hva er denne chipen du snakker om?

Lenke til kommentar

Vil råde mot uoriginale blekkpatroner. Pappa brukte det i et halvt år på en dyr Cannon, patroner fra Inc Club. Men så måtte skriven inn på reprasjon, den slutta helt å virke, og så kom det streng beskjed fra verkstedet når den var tilbake at vi ikke måtte bruke uoriginale patroner. Dårlig idè å ødelegge skrivern sin.

Lenke til kommentar
Vil råde mot uoriginale blekkpatroner. Pappa brukte det i et halvt år på en dyr Cannon, patroner fra Inc Club. Men så måtte skriven inn på reprasjon, den slutta helt å virke, og så kom det streng beskjed fra verkstedet når den var tilbake at vi ikke måtte bruke uoriginale patroner. Dårlig idè å ødelegge skrivern sin.

7592355[/snapback]

Det der er det ikke noe hold i. Hadde vært interessant å vite hvordan de uoriginale patronene hadde skadet printeren? Selvsagt vil de advare mote uoriginale patroner, de taper jo penger på det!

 

Jeg har brukt uoriginale patroner lenge og er strålende fornøyd. Man sparer drøssevis med penger. Prisene i Norge er jo helt hinsides.

 

Velkommen til forumet. :)

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Leste litt på de anonsene jeg så, og der stod det at man må ta chipen i fra de originale fargepatronene man har i dag å flytte den over på den nye uroginale..

7558121[/snapback]

Okey, men jeg kan ikke se noen form for chip på de orginale patronene. Slik ser de ut: http://www.tintenfarm.de/images/originalti...anon/bci-6c.jpg

 

kunne bare se gjennomsiktig plast, blekk og "bomull"

Lenke til kommentar
Det er fordi den er helt nederst på den siden du ikke ser... er en "chip" på alle patronene til min canon ip4200

7593867[/snapback]

Tok utgangspunkt i en av patronene på skriveren min og studerte den nøye. Studerte den nå nettop men kan ikke fatte at det skal være en chip på undersiden. Da må den isåfall ligge inni bomullet. Uansett så skjønner jeg ikke hva som er poenget med en slik chip når det ikke er noen slags dataoverføring fra patronen til printeren.

 

Her kan en se forskjellene på de forskjellige patronene til canon:

(printeren min bruker BCI-6/BCI-6C, kan ikke se noen chip der)

http://www.enderlin-direkt.com/news/faq_canon.html

 

Edit: printeren brukte patrontype BCI-6C, ikke BCI-3 slik jeg skrev først. Kan ikke se noen merkverdig forskjell på de to.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Kan fortelle at alle 18 patronene er framkommet i god behold og at de jeg har byttet ut fungerer bra. Kan ikke se noen forskjell på farger/bildekvalitet/skarphet. Patronene er full til randen med blekk, kommer vacuumpakket i plastikk og med beskyttelse foran uttaket, akkurat som de orginale. Alle har hver sin eske.

 

De 18 patronene kostet til sammen $14, altså litt over halvparten av hva èn patron koster her. I tillegg kom $16 i frakt.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Kjaks, fortell litt om erfaringen med de nye patronene da?

 

Hører du om printeren din "renser" skrivehodet mer enn før? Myten har det iallefall slik at hvis man bruker uoriginalt blekk (uten chip) vil blekktankene tømmes raskere fordi printeren overdriver rensinga. Jeg sier at det er en myte fordi jeg overhode ikke vet om det finnes noe empirisk bevis om dette. :roll:

 

Er vel ganske vanskelig å se/høre på printern sin sånn sett.

Lenke til kommentar

Jeg har også brukt uorginale patroner til canon cli8 og bytta ut chippen fra orginal har også en epson som jeg har brukt uorginale til fungerer meget bra for meg.

Men jeg handlet det i norge i en nettshop som heter www.dvdink.no selges for 22kr pr stk der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...