darkcootie Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Problemet gjelder den nye Statoil-maskinen, en bærbar Dell Inspiron 9400. Spesifikasjoner: Windows XP service pack 2 Intel Core 2 CPU T7600 2,00 GHz Nvidia Geforce 7900 GS Jeg vet ikke om dette er tilstrekkelig med spesifikasjoner, men mangler det noe så si ifra. Problemet er at samtlige ikoner og bilder på internett blir uklare og pikslete, som om det er zoomet kraftigt inn på de. Det er det samme med ikonene i oppgavelinjen i Windows, mens ikonene på skrivebordet, startmenyen osv. er skarpe og klare. For eksempel ser hardware.no-logoen oppe til venstre kornete og uklar ut. Alt av tekst og flash-animasjoner er krystallklart. Maskinen er ikke satt opp\ installert av meg, men av en annen med like lite peiling, og det var slik når jeg brukte dataen for første gang i dag. Det eneste jeg vet er at det ikke er installert noen programm utenom de som fulgte med maskinen (det er ikke installert noen spill), og at det ikke er endret noen instillinger. Nå er oppløsningen satt til 1920*1200, og det hjelper ikke på problemet å sette den ned. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Ta bilde av skjermen som viser et eksempel av problemet sammen med skrivebordet. Trykk PrtScn ved siden av F12 tasten start paint (Start, kjør, Mspaint) Lim inn (CTRL+V) Lagre som en png fil og legg ved som filvedlegg når du svarer i denne tråden eller bruker Imageshack Lenke til kommentar
darkcootie Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Takker for svar, la bildet til som vedlegg. Du ser problemet best på Google-logoen og snarveiene i oppgavelinjen, spesielt Windows Media Player knappen. Bildet ved siden av Google-logoen har merkelig nok blitt skarpt, så det kan brukes til å sammenlikne bildekvaliteten på de andre bildene med slik de egentlig skulle vert. Beklager at jeg ikke la ved større bilder, da problemet ikke er like synlig. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Prøv med nyeste drivere til skjermkortet du. Nvidia ATI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå