Gå til innhold

Oasis vs. Green Day

vegkaar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem har oppnådd mest av Green Day og Oasis?

Priser, utmerkelser, solgte album osv...

:)

7556124[/snapback]

Jeg ville vel kanskje ha tippet på Oasis. Debutalbumet deres høstet utrolig god kritikk og har blitt kåret til et av de beste albumene gjennom tidene. Flere av låtene ligger også inne på top 100 over tidenes mest populære låter. Så vidt meg bekjent kan ikke Green Day skilte med lignende resultater...Alle har liksom hørt om Oasis...så ja, jeg holder en knapp på Oasis.

Lenke til kommentar

Garantert Oasis, etter Def. Maybe så lå verden for deres føtter, (Whats The Story?) Morning Glory er jo det raskest selgende albumet i britisk historie om jeg ikke tar helt feil. Den har solgt 20 millioner iflg wikipedia. Disse var gigantiske.

Edit: Sjekke Wiki, Oasis: 60 millioner, Green Day:70 millioner, hvem hadde trodd det? Jaja...

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

HenHau: Ditt

mm_troll.jpg

Som flere sier her så er nok Oasis overlegent "størst". Solgt flest plater og henta flere priser vil jeg da tro. En pussig sammenligning forøvrig. Hadde vært mer spennende å sammenligne Oasis og U2, hvis man ser bort ifra de siste årene hvor U2 har blitt en gigantisk elefant.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Som flere sier her så er nok Oasis overlegent "størst". Solgt flest plater og henta flere priser vil jeg da tro. En pussig sammenligning forøvrig. Hadde vært mer spennende å sammenligne Oasis og U2, hvis man ser bort ifra de siste årene hvor U2 har blitt en gigantisk elefant.

7558857[/snapback]

Det mest logiske ville selvsagt vært Oasis og Blur...

Lenke til kommentar

Dra med Suede, så har du vel tre av de viktigste britiske banda som har røtter i 90-tallet. Kan kanskje ikke glemme Radiohead, selv om jeg synes de er mektig oppskrytt i mine ører. Viktigst av dem alle er nok uansett The Stone Roses. Nå kan vi begynner å sammenligne. Offtopic

U2 = Grammy awards

Green Day = Grammy awards

EDIT: Feil linking. Fænx NorthWave

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Edit: Sjekke Wiki, Oasis: 60 millioner, Green Day:70 millioner, hvem hadde trodd det? Jaja...

7556265[/snapback]

Som flere sier her så er nok Oasis overlegent "størst". Solgt flest plater og henta flere priser vil jeg da tro.

7558857[/snapback]

Har ikke sjekket fakta selv, men ifølge wiki har GD solgt 10mil mer enn oasis.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Øh? Hvordan folk påstå at Oasis er større når det i post nummer tre blir bevist at Green Day er størst?

7574991[/snapback]

Størst hvis man måler antall solgte plater, men Oasis er allikevel "større". Det er et band "alle" har hørt om, det er ikke Greenday.

7575214[/snapback]

Nå ville jeg tippe at begge disse bandene havner i kategorien "alle" har hørt om. Du selger liksom ikke 70 millioner plater, eller 60 millioner for den saks skyld, uten at folk hører om deg. Med mindre man har tatt en Christer Falk da, og kjøpt alle cd-ene selv, men selv da skal det godt gjøres å slippe umerket hen.

;)

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Vanskelig aa si, selv om green day har solgt mer. Green day har gitt ut flere plater og levd mer opp til platekjopernes forventinger de siste aarene. Men de oppnaadde aldri den enorme hypen oasis opplevde etter andrealbumet, og har saa vidt det er meg bekjent ikke hatt den samme musikalske innflytelsen som oasis, som mange mener var ansvarlige for gjennombruddet til "the britpop era".

Lenke til kommentar
Dra med Suede, så har du vel tre av de viktigste britiske banda som har røtter i 90-tallet. Kan kanskje ikke glemme Radiohead, selv om jeg synes de er mektig oppskrytt i mine ører. Viktigst av dem alle er nok uansett The Stone Roses. Nå kan vi begynner å sammenligne. Offtopic

U2 = Grammy awards

Green Day = Grammy awards

EDIT: Feil linking. Fænx NorthWave

7561986[/snapback]

http://www.aceshowbiz.com/celebrity/green_day/awards.html

http://www.greendayauthority.com/TheBand/a...php?section=all

Lenke til kommentar
Vanskelig aa si, selv om green day har solgt mer. Green day har gitt ut flere plater og levd mer opp til platekjopernes forventinger de siste aarene.  Men de oppnaadde aldri den enorme hypen oasis opplevde etter andrealbumet, og har saa vidt det er meg bekjent ikke hatt den samme musikalske innflytelsen som oasis, som mange mener var ansvarlige for gjennombruddet til "the britpop era".

7578891[/snapback]

Vel.. det er da gjerne The Stone Roses som regnes som "grunnleggeren" av britpop'en på tidlig 90-tallet. Men det er fullt mulig at Def Maybe var det komersielle gjennombruddet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...