Howard Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Powercolor er snart klar med et Radeon X1950 Pro-basert skjermkort uten vifte. Les mer Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 viss denne kommer I AGP, så nøler jeg ikke et sekund før jeg kjøper den! mitt 7600GS er litt for slappt til mitt bruk Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 omg. den kjøleren var svær! Aluminium, godt mellomrom mellom finnene, artic cooling design, tror dette blir bra, jeg. Vekten på kjøleren må jo være ganske vill, men det har jo garanti. Største konkurenten blir nok Powercolor selv med sitt X1950 Pro kort med artic cooling accelero kjøler, mens XT kortet nok blir blant de sterkeste vifteløse kortene. Tviler på at disse lanseres som AGP kort, men det er ikke verre enn å kjøpe en vifteløs kjølet og montere den på ett av AGP kortene. Og når artic cooling har utviklet denne, kan det jo hende de vil selge den løs også? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Dette kortet så jo kjempe messig ut. En liten 120mm vifte på her så er nok overklokkings potensiale formidabelt også. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Jeg har vanskelig for å tro at denne passive, uansett hvor effektiv den måtte være, klarer å holde et 1950pro kort på LAVERE temp enn den aktive default viften (som tross alt er ganske så beefy). De temperaturene må ha blitt målt med forutsetning at det er ekstremt god generell ventialsjon i kassen slik at du har en meget bra luftstrøm over robben selv når det ikke er vifte på den direkte. Noe annet kan jeg ikke få til å stemme... -Stigma Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Det er spørs hvor passivt dette blir om det kreves vifte for å holde kjøleribba lunken nok. Ellers så er vel antall watt varmeutvikling kjernen i problemet og det er vel neppe fikset. Jeg mener det er opp til GPU-produsentene å løse varmeproblemene mer enn det er opp til skjermkortprodusentene å løse det. De har jo allerede inngått enorme kompromisser ved å ha digre og kostbare kjølere på kortene. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) X1950Pro har jo en egen 80nm. GPU så det er nok ikke det varmeste. X1950XT versjonen blir nok en del varmere. Begge krever ihvertfall sikkert en del kab. vifter, og da får du jo ikke noe helt vifteløst likevel. Den X1950Pro referanse kjøleren syntes jeg så bra ut, likevel er nettopp X1950Pro kanskje det kortet som har flest ulike kjølere. Endret 22. desember 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Herregud. En ting er skjermkortkjølere som kan komme i konflikt med duppeditter på hovdedkortet, men når kjøleren kan komme i konflikt med døren på kabinettet, da er det på tide å tenke vannkjøling.. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Dette kortet så jo kjempe messig ut. En liten 120mm vifte på her så er nok overklokkings potensiale formidabelt også. 7556311[/snapback] Hva er diameteren på en liten 120mm vifte lurer litt på hvorfor ingen hat tatt i bruk området over der sjermkortet vanligvis står til kjøling eller annet? Finnes noen få pasive løsninger som bruker det selv om mesteparten av pcene er towere of har 4-5 cm der. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Det blir ikke lett å komme til feste skruen for det kortet nei. Det er samme hvordan type kjøling man trenger, ATI og Nvidia må snart begynne å tenke litt på effektbruken. Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Hvor mye veier kortet? Legges ikke en stor del av vekta på Hovedkortet og ikke på festet til kabinettet? Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Tror nok ikke den veier stort. Sikkert mindre enn standardkjøleren. Heatpipes er mye lettere enn massivt kobber. En annen ting er jo at det blir umulig med to slike i crossfire, hvis det ikke kommer software-crossfire for X1950pro også. Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Kortet var jo "billig" jeg betalte 1500 kr for mitt XFX 7600 GT kort her sent i sommer. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Dette var jo billig Kanskje jeg kjøper det! Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 kjøpe ett sånt kort som fysikkort Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) synest dette var et bra tilltak. 1950 pro er vel det kortet som er kaldet med tanke på power. bruker mindre/samme strøm enn 7900gt og yter bedre. de gjorde en bra jobb da de gikk over på 80nm tror den passive XT det er snakk om også har endel lavere effekt forbruk enn de tidligere 1900XT korta. har ikke sett noen konkrete tall her viss denne kommer I AGP skal ikke se bort ifra at denne blir og komme i løs-salg siden det er artic cooling. så da kan man jo montere selv Endret 25. desember 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Tror nok ikke den veier stort. Sikkert mindre enn standardkjøleren. Heatpipes er mye lettere enn massivt kobber. En annen ting er jo at det blir umulig med to slike i crossfire, hvis det ikke kommer software-crossfire for X1950pro også.7558830[/snapback] Jeg tror det skal være mulig å få til Crossfire om man har en litt ekstra lang Crossfirebro. Evt. så kan man sikkert ha ett slikt kort i Crossfire med et annet annet kort med en annen kjøleløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå