Gå til innhold

Pal tv-out på Dell 4150!

orjan_boe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Display properties->settings->advanced->displays

dette skulle føre deg frem til en meny med et bilde av en TV, klikk på dette og velg "Format". Dersom du aldri har innstallert ATI drivere, vil dette ikke fungere. Standard WinXP drivere støtter ikke TV-UT, sånt mer eller mindre...

Bruker du hydravision som 7500 kortet ditt støtter, klikker høyreklikker du på skjerm 2 under settings og du vil få opp et alrernativ med properties. Jeg anbefaler på det sterkeste å bruke hydravision i stedet for vanlig TV-UT funksjon, hovedfordelen er at du kan kjøre 2 forskjellige oppløsninger; 1 på dataskjerm og en på TV, men det er også flere andre aspekter som er praktiske. Skal du utnytte hydravision bør du også laste ned programvare for hydravision fra ATI sine sider, du finner den bla på siden for vanlig 7500 kort(du må kanskje lete litt).

Lenke til kommentar

Tror uansett ikke dette er problemet, TV-ut fungerte fint på min maskin med standard innstillinger.. Jeg tror heller grunnen til at bildet blir sort/hvitt heller har med at TVen ikke støtter S-video (SVHS) som kortet sender ut, eller at det benyttes feil inngang, kanal eller innstillinger på Tven..

Husk at selvom man benytter overgang til scart må man fortsatt ha støtte for S-video.

Uansett trenger du ikke endre noe i BIOS, hvis det skulle finnes et PAL/NTSC valg kan dette gjøres når du velger skjerm under Displays- fanen med Dells drivere installert.

Lenke til kommentar

problemet ditt ligger i tv'en....litt eldre fjernsyn støtter ikke automatisk bytte mellom pal og ntsc....ville anbefale deg å gå inn i menyen på fjernsynet å se hva du finner.

jeg har selv en eldre loewe tv som har manuelt bytte mellom pal og ntsc, mens den nye sonyen jeg har er ikke dette noe problem..

mvh

morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...