VikinGz Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Når er det snart nytt år og jeg trenger litt hjelp i forkant av at jeg tenkte og ta litt selvstudium på fritiden min. Jeg har tenkt på dette: Web(html,php,mysql,asp,aspx eller lignende) Tenkte og lære meg og skrive sider fra grunnen av og lage sider som faktisk fungerer Jeg tenkte også at jeg skulle lære meg oppsette av webserverne osv for å sikre trygge og raske sider Noen som kan komme med eksempler på norske bøker som kan hjelpe meg med det? Link har vært fint Nettverk Jeg tenkte og gå grundigere fordypning i nettverkets oppsett, ip adressering, dhcp, servere osv. Jeg trenger derfor litt hjelp om bøker som kan lese om dette (har nettverk fra ikt driftsfag så vet litt) Servere Innstalasjon av servere med windows/linux og unix Tenkte og lære meg og sette sammen servere etter brukers behov. Gameservere web servere dhcp, rutere, dns osv Active directory og det man kan bruke på linux siden som en slags erstattning ++++++ Bøker? Programmering Har lyst til å greie å programmere små demoer med lyd og bilde samt litt små programmer og bat filer. Noen fine bøker? Jeg tenkte også og få hivd meg inn på fag for å få studie kompetanse Noen som vet hvordan man kan ta fag ved siden av lærlinge tiden? Takker for alle tips og tar gjærne mot mer nyttige ting jeg kan lære meg som språk osv (selv om språk er noe jeg sliter med) Jeg har blant annet så vidt vært borti fransk og kunne godt ha tenkt meg å kunne det flytende... er ikke verdensmester i engelsk heller... tysk er litt morsomt språk, spansk osv Samt skal jeg ta korte til bil først... Men lurer litt på hva jeg trenger her... Jeg har så vidt kjørt noen turer med bil (det vill si ca 10 + -) dette er fordi mamma ikke slipper meg til i bilen hennes Bør jeg ha mange kjøretimer på kjøreskole før alt det andre? Jeg har moped fører bevis fra da jeg gikk i tiende på skolen... trenger jeg da grafikalt grunnkurs? (1987 moddel) Jeg er/var medlem av rødekors (husker ikke helt i farta) Trenger jeg da slikt kurs for forsjellige ting (husker ikke hva det het i farta) Takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå